احتمال زیادی برای ارائه شدن نسخه اسلیم برای کنسول محبوب PS5 وجود دارد. این شرکت ژاپنی در تمام نسل‌های کنسول بازی خود نسخه‌ای کوچک‌تر و باریک‌تر از کنسول اصلی خود را از نسل اول PlayStation تا PlayStation 4 ارائه داده و با وجود ابعاد بسیار بزرگ PS5 دلیلی برای عدم ارائه شدن PS5 اسلیم در آینده وجود ندارد.

بروزرسانی: PS5 Slim معرفی شد

بیشتر بخوانید:

PS5 اسلیم چه تفاوتی با PlayStation 5 اصلی خواهد داشت؟

هدف سونی برای ارائه PS5 Slim تنها ارائه نسخه‌ای باریک‌تر و سبک‌تر نیست؛ به هر حال این یک کنسول خانگی است و زیاد جابه‌جا نخواهد شد.

اما هدف اصلی از ارائه PS5 اسلیم کاهش هزینه‌های ساخت کنسول بازی برای این شرکت است. با وجود این که مدتی از معرفی PS5 گذشته است؛ امروزه قطعات با بازدهی بالاتر و ابعاد کوچکتری برای داشتن عملکرد مشابه موجودند که Sony با استفاده از آن‌ها به کاهش قیمت شاخت، کاهش قیمت فروش و کوچک‌تر کردن کنسول خود بپردازد.

در حقیقت سونی همین حالا هم اقدام به کاهش وزن PS5 کرده است. مدل‌های جدید PS5 Digital Edition که کد CFI-1100B هستند 300 گرم وزن کمتری نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر دارند. این کنسول پیچ استند متفاوتی نیز دارد و هیت سینک (Heat Sync) خنک کننده متفاوتی با مدل قدیمی‌تر خود دارد که نتیجه این‌ها کاهش وزن کنسول شده‌است.

اما برای تغییرات سخت‌افزاری مشکلاتی به وجود می‌آید و نسبت به تغییرات تجهیزات دیگر کنسول دشوارتر است. همچنین با ارائه شدن نسخه اسلیم ممکن است با کاهش قیمت، کیفیت یا تجهیزات کنسول نیز کاهش پیدا کند؛ مانند حذف شدن پورت خروجی اپتیکال از PS4 Slim نسبت به نسخه اصلی PS4.

اما با این حال همچنان کوچکتر شدن PS5 با ارائه شدن PS5 اسلیم به استفاده از مواد اولیه ارزان‌تر می‌ارزد و با این اتفاق Sony قطعا به جایگزین کردن مدل قبلی با مدل Slim برای به حداکثر رساندن سود فروش خود خواهد پرداخت.

اگر که به تهیه PS5 Slim علاقه‌مند شدید، در ادامه به توضیح بهبودهای سخت‌افزاری که برای PS5 اسلیم انتظار داریم، قیمت و زمان ارائه شدن آن پرداخته‌ایم.

قیمت PS5 Slim و زمان معرفی

معرفی PS5 slim

به احتمال خیلی بالا PS5 اسلیم قیمت پایین‌تری نسبت به PS5 خواهد داشت. قیمت PS5 در زمان ارائه $499.99 بود که البته با کم شدن تولیدات چیپ‌ها به علت کمبود مواد اولیه به علت شیوع ویروس کرونا، قیمت آن افزایش پدا کرد.

اما انتظار می‌رود PS5 Slim قیمت $399 دلاری که هم قیمت PS4 در زمان ارائه خودش بود داشته باشد و کنسول PS5 Pro کنسول جدید 500 دلاری سونی و جایگزین قیمتی PS5 باشد، درست مانند زمانی که PS4 Pro معرفی شد.

مشخص نیست که آیا نسخه دیجیتال برای PS5 اسلیم با عنوان PS5 Slim Digital Edition ارائه شود یا خیر؛ و در صورت ارائه شدن همان الگو قیمت 100 دلار پایین‌تر نسبه به نسخه دیسک را داشته باشد.

چرا که ارائه شدن PS5 Slim Digital Edition با قیمت $299 بسیار جذاب و احتمالا با قیمتی بسیار پایین برای فروش خواهد بود. به همین دلیل و با توجه به میزان فروش جهانی نسخه دیجیتال PS5، یا نسخه دیجیتال از PS5 اسلیم ارائه نخواهد شد و یا قیمت بالاتری خواهد داشت.

به صورت تاریخی، سونی نسخه Slim کنسول‌های خودش را 2 تا 3 سال بعد از ارائه نشخه اصلی معرفی و عرضه می‌کند، درباره PS3 و PS4 این اتفاق صدق می‌کند. اما درباره PlayStation و PS2 ارائه شدن نسخه اسلیم به ترتیب 4 و 6 سال به طول انجامید.

اما اگر روند 2 تا 3 سال دباره تکرار شود احتمالا زمان معرفی و ارائه PS5 Slim در سال 2023 یا ابتدای 2024 خواهد بود.

طراحی PS5 اسلیم

معرفی PS5 اسلیم

با این که نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از طراحی و شکل نهایی PS5 Slim داشت، انتظار داریم که تفاوت زیادی در ابعاد و وزن با PS5 داشته باشد. به احتمال بالا شکل کلی کنسول تفاوت زیادی نخواهد کرد، اما بسیار کوچکتر خواهد شد.

PS5 بزرگترین کنسولی است که سونی تا به حال تولید کرده و این کنسول در میز تلویزیون شما فضای زیادی را به اشغال در خواهد آورد؛ خصوصا اگر آن را به صورت عمودی قرار دهید.

سونی در حال حاضر 300 گرم از وزن PS5 در نسخه‌های تولید جدید نسبت به مدل قدیمی‌تر کاهش داده است و انتظار داریم تا در این مسیر پیشرفت بیشتری را ببینیم. PS5 با وزن 3،9 کیلوگرم با وزن مقداری کمتر از PS3 در لیست کنسول‌های سونی، رتبه دوم را از نظر سنگین‌وزن ترین بودن دارد.

مشخصات سخت‌افزاری PS5 Slim

مشخصات ps5 اسلیم

از نظر قدرت پردازشی به احتمال خیلی بالا PS5 اسلیم قدرت مشابهی با PS5 خواهد داشت، با وجود این که در گذشته دیده‌ایم که نسخه‌ای اسلیم به مقدار کمی از نظر پردازشی قدرت بیشتری از نسخه اصلی داشته باشند. مانند Xbox One S و Nintendo 3DS.

اما سونی تا به حال این کار را نکرده است که البته اگر قرار بر ارائه شدن PS5 Pro باشد، نیازی به انجام این کار نیز نیست.

اما ممکن است میزان حافظه داخلی کنسول افزایش پیدا کند، یا حداقل دو SKU برای کسانی که نیاز به حافظه بیشتر برای ذخیره کردن بازی‌های خود دارند، وجود داشته باشد. همچنین ممکن است تغییراتی در پورت‌های موجود روی کنسول به وجود بیاید، مانند PS4 Slim که با حذف شدن پورت اپتیکال این اتفاق افتاد.

PS5 اسلیم: آیا صبر کنم؟

اگر قیمت بالای PS5 برای شما آزاردهنده است یا در حال حاضر یکی از نسخه‌‌های PS4 را دارید، صبر کردن برای تهیه PS5 Slim با قیمت پایین‌تر کاملا منطقی است. به این دلیل که PS5 اسلیم قطعا قیمت پایین‌تری از PS5 خواهد داشت و ابعاد کوچکتر آن برای کسانی که فکر می‌کنند PS5 زیادی بزرگ است بسیار جذاب خواهد بود. اما برای این کار باید مدتی را صبر کنید.

بیشتر بخوانید: آیا PS5 بخرم؟

آیا قیمت PS5 Slim پایین‌تر از PS5 خواهد بود؟

در گذشته تمام نسخه‌های اسلیم کنسول‌های PlayStation قیمت پایین‌تری از نسخه اصلی کنسول داشته‌اند و در صورت ارائه شدن PS5 اسلیم، انتظار قیمت 100$ پایین‌تر از PS5 و قیمت 399$ برای این کنسول وجود دارد.

چرا سونی نسخه اسلیم PS5 را ارائه می‌کند؟

با بهبود و بازدهی تجهیزات سخت‌افزاری و استفاده از این تجهیزات توسط سونی برای ارائه نسخه Slim، سونی می‌تواند این کنسول را با قیمت کمتری تولید کند.

آیا PS5 Slim قوی‌تر از PS5 خواهد بود؟

در گذشته با وجود این که نسخه‌های اسلیم شرکت‌های دیگر مقدار کمی از نسخه اصلی قدرتمندتر بودند؛ اما با ارائه شدن PS5 Pro که نسخه قدرتمندتر PS5 است نه انتظار قدرتمندتر بودن PS5 اسلیم وجود دارد و نیازی به قدرتمندتر بودن آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *