آیا می‌دانستید که می‌توانید با اتصال به اینترنت به اجرا بازی PS4 و PS5 روی iPhone و iPad خود بپردازید؟ این قابلیت کنسول‌های بازی PlayStation به نام Remote Play است که در این مطلب با نحوه فعال کردن آن‌ و استفاده از آن آشنا می‌شویم.

شما می‌توانید از طریق اپلیکیشنی که شرکت Sony برای این کنسول‌ها ارائه کرده‌است کنسول پلی استیشن خود را از راه دور روشن کرده و بازی‌های روی آن را در آیفون خود بازی کنید.

بیشتر بخوانید:

تجهیزات مورد نیاز برای اجرا بازی PS4 و PS5 روی آیفون

برای این که قادر باشید از راه دور با کنسول خود بازی کنید باید چند مورد را در نظر داشته باشید:

  • کنسول شما باید به اینترنت متصل باشد، پس اگر به صورت کپی خور در کنسول خود بازی ریخته‌اید قادر به انجام این کار نخواهید بود.
  • باید دسته بازی PS4 یا PS5 خود را به همراه داشته باشید. (این مورد اجباری نیست اما بازی با دسته بازی که به آن عادت دارید بسیار بهتر از کنترل‌های لمسی صفحه نمایش آیفون شماست.)
  • باید قابلیت Remote Play را در کنسول خود فعال کرده باشید و اپلیکیشن PS Remote Play را در دستگاه iOS خود نصب کرده باشید.

نحوه فعال کردن Remote Play در PS4

فعال کردن Remote Play در PS4

برای فعال کردن Remote Play در PS4 خود به بخش تنظیمات یا Settings رفته و وارد بخش Remote Play Connection Settings شوید و در قسمت بالای این صفحه گزینه Enable Remote Play را فعال کنید.

نحوه فعال کردن Remote Play در PS5

فعال کردن Remote Play در PS5

فعال کردن Remote Play در PS5 بسیار مشابه به PS4 است، تنها نام برخی از قسمت‌های آن متفاوت است.

برای این کار به بخش System بروید، وارد صفحه Remote Play شوید، در این صفحه گزینه Enable Remote Play را فعال کنید.

اتصال به PS4 و PS5 با آیفون

حالا که Remote Play را در کنسول خود فعال کرده‌اید باید قادر باشید تا از راه دور کنسول خود را روشن کرده و بازی‌های اجرا کنید.

نصب PS Remote Play برای iOS

دانلود PS Remote Play برای iOS

برای این کار باید در ابتدا اپلیکیشن PS Remote Play را برای iOS دانلود کنید؛ این کار را با کلیک اینجا می‌توانید انجام دهید.

اتصال دسته PlayStation به iOS

بعد از این که این اپلیکیشن را نصب کردید، دسته PS4 یا ‌PS5 خود را به آیفون یا آیپد خود متصل کنید.

این کار مشابه اتصال دسته PS4 به کامپیوتر است، با این تفاوت که به این دلیل که اجرا بازی PS4 و PS5 روی آیفون با PS Remote Play قابلیت خود پلی‌استیشن است نیاز به نرم‌افزار خارجی برای ترجمه دستورات دسته بازی برای آیفون، مانند DS4Windows نخواهید داشت.

اتصال دسته PlayStation به آیفون و آیپد از طریق بلوتوث انجام می‌شود. برای انجام این کار ابتدا از خاموش بودن بلوتوث در آیفون یا آیپد خود اطمینان پیدا کنید.

اتصال دسته PS4 به موبایل

سپس روی دسته PS4 یا PS5 خود دکمه‌های PS و SHARE را به مدت 3 ثانیه به صورت همزمان گرفته و نگهدارید. چراغ دسته شروع به چشمک زدن خواهد کرد.

حال بلوتوث دستگاه خود را روشن کرده و از بین لیست دستگاه‌های جدید، دسته بازی خود را پیدا کرده و انتخاب کنید. حالا دسته بازی PlayStation شما متصل شده‌است.

روشن کردن PlayStation با PS Remote Play

حالا اپلیکیشن PS Remote Play را باز کنید، در این قسمت باید اطلاعات حساب کاربری PSN Account خود را وارد کنید.

بعد از وارد کردن این اطلاعات، اگر روی حساب PSN Account خود بیشتر از یک کنسول داشته باشید، کنسول‌ها به شما نمایش داده می‌شوند تا کنسول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بعد از این مرحله کنسول بازی شما از راه دور و از طریق اینترنت روشن شده و شما آماده اجرا بازی PS4 و PS5 در iPhone و iPad خود هستید.

نکته: قبل از این که بخواهید از راه دور و از طریق Remote Play به اجرای بازی PS4 و PS5 روی آیفون و آیپد خود بپردازید؛ یکبار و در حالتی که هم دستگاه شما و هم کنسول بازی‌تان به یک اینترنت متصل هستند این کار را انجام دهید تا این دو دستگاه با یکدیگر جفت یا Match شوند.

همچنین در نظر داشته باشید که زمانی که با Remote Play در حال اجرا بازی‌های PS4 و PS5 روی آیفون و آیپد خود هستید می‌توانید با دوستان خود به صورت صوتی در ارتباط باشید، پس توصیه می‌کنیم تا یک هدست گیمینگ مناسب که قابلیت اتصال به تلفن همراه را نیز به کمک جک 3.5 میلی‌متری هدفون، مانند لاجیتک G433 دارد را برای استفاده در هنگام بازی تهیه کنید.

اینترنت مورد نیاز برای Remote Play

بازی PS4 و PS5 روی iPhone

با توجه به این که قابلیت Remote Play برای اجرای بازی های ‌PS4 و PS5 روی آیفون و آیپد از طریق اتصال اینترنت امکان پذیر است، داشتن اتصال اینترنت با حداقل سرعت 5Mbps و به صورت ایده‌آل ‌12Mbps توسط هردو دستگاه توصیه می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم تا کنسول بازی خود را با کابل LAN به مودم متصل کنید تا پینگ اتصال کمتری داشته باشید. همچنین می‌توانید با تنظیم DNS برای پلی استیشن خود به کاهش پینگ اتصال آن بپردازید.

بیشتر بخوانید: بهترین DNS برای پلی استیشن

نظرات (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *