ممکن است از این امر با خبر نبوده باشید، اما کیبورد و ماوس شما قابلیت کار با PS4 را دارد. قابلیت اتصال کیبورد و ماوس به PS4 می‌تواند در تایپ کردن، گشت و گذار در اینترنت و انجام برخی از بازی‌های شوتر اول شخص بسیار کاربردی باشد. استفاده از کیبورد و ماوس در بازی یکی از دلایل اصلی برتری بازی با گیمینگ PC نسبت به کنسول بازی است و با این کار می‌توانید این برتری را به نفع خود به پایان برسانید.

البته بازی‌هایی مانند Call of Duty از این قابلیت استفاده نمی‌کنند و دلیل آن عدم وجود برتری نسبی افراد به دلیل هدف‌گیری دقیق به کمک ماوس است. اما با این حال برخی از بازی‌ها از این قابلیت استفاده می‌کنند و در این مطلب می‌خواهیم تا با نحوه اتصال کیبورد و ماوس به PS4 آشنا شویم.

چرا گیمرها با کیبورد و ماوس بازی می کنند؟

اگر دقت کرده باشید گیمرهای حرفه‌ای با کیبورد و ماوس بازی می‌کنند؛ دلیل این امر دقت بالاتر و کنترل بیشتری است که یک کیبورد گیمینگ و یک ماوس گیمینگ مناسب به افراد در حین بازی می‌دهد.

این تفاوت به قدری است که حتی استفاده از یک ماوس سیمدار عادی نیز می‌تواند سرعت عملکرد بسیار بیشتری نسبت به دسته بازی به شما بدهد و به این دلیل بازی‌های کنسول دارای Aiming Assist هستند که در حین نشانه‌گیری به شما کمک می‌کنند.

چگونه ماوس و کیبورد را به PS4 وصل کنیم

شما می‌توانید از انواع مختلف کیبورد و ماوس از جمله سیم‌دار مانند Logitech K740، وایرلس مانند Logitech K230، کومبو و حتی بلوتوث برای اتصال به PS4 استفاده کنید. برای اتصال یک کیبورد یا ماوس کافی است تا آن را از طریق پورت USB موجود در قسمت جلویی پلی‌استیشن 4 به آن متصل کنید.

اگر ماوس و کیبورد شما بی‌سیم است با اتصال دانگل این کار انجام می‌شود و بعد از چند ثانیه کیبورد و ماوس شما توسط پلی‌استیشن شناخته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اتصال ماوس و کیبورد به PS5

اتصال کیبورد و ماوس به PS4

همچنین می‌توانید کیبورد و ماوس‌های بی‌سیم بلوتوث مانند کیبورد Logitech K780 و یا ماوس Logitech MX Master 2S را به PS4 خود متصل کنید و این کیبورد و ماوس‌های بلوتوث می‌توانند هر مدلی باشند و لازم نیست تا کیبورد و ماوسی مخصوص PS4 باشند تا توانایی اتصال به آن را داشته باشند. 

بیشتر بخوانید: ماوس بلوتوث چیست | نحوه اتصال ماوس بلوتوث به کامپیوتر

برای اتصال کیبورد و ماوس‌های بلوتوث می‌بایست آن‌ها را در حالت اتصال قرار دهید، در PS4 خود به صفحه‌ی Devices و سپس Bluetooth Devices بروید و نام کیبورد و ماوس شما روی صفحه‌ی نمایشگر ظاهر می‌شود و با انتخاب‌شان، به آن‌ها متصل می‌شوید. 

اتصال کیبورد و ماوس به PS4

همچنین می‌توانید تا تنظیمات مربوط به کیبورد و ماوس خود را در PS4 عوض کنید، برای این کار کافی است تا Settings را باز کرده، به صفحه Select Devices و صفحه External Keyboard یا Mouse بروید. در اینجا می‌توانید تا به مشخص کردن نوع کیبورد، زمان دوباره انجام شدن دستورات زمانی که دکمه را نگه می‌دارید و برای ماوس راست دست یا چپ دست بودن و سرعت نشانگر خود را مشخص کنید.

حال می‌توانید در فضای PS4 با ماوس و کیبورد خود فعالیت کرده و در صفحات اینترنت به سادگی بگردید و انواع تایپ مانند رمزها و بسیاری دیگر را با کیبورد و ماوس خود وارد کنید.

بهترین موس و کیبورد برای PS4

کیبورد و ماوس انواع مختلفی دارند اما با توجه به این که استفاده اصلی افراد از یک کنسول بازی گیمینگ است، بهترین نوع کیبورد و ماوسی که می‌توان برای این کار تهیه کرد یک کیبورد و ماوس گیمینگ است.

کیبورد و ماوس‌های گیمینگ قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را برای بازی بهینه می‌کند. پس بهترین کیبورد و ماوس برای استفاده به همراه PS4 یک ست کیبورد و ماوس گیمینگ است.

بیشتر بخوانید: تفاوت ماوس گیمینگ و معمولی

بازی با ماوس و کیبورد

در اینجاست که ممکن است به مشکل بخورید، زیرا با وجود این که می‌توانید با کیبورد و ماوس PS4 خود را کنترل کنید اما نمی‌توانید اکثر بازی‌ها را با کیبورد و ماوس بازی کنید.

اتصال کیبورد و ماوس به PS4

این مشکل از طرف سازندگان بازی‌ها به وجود می‌آید و دلیل آن عدم توانایی شما در بازی با کیبورد و ماوس است که می‌تواند عملکرد شما را در بازی ارتقا دهد و حتی اگر بخواهید این بازی‌ها را در کامپیوتر و از طریق Remote Play انجام دهید، بازهم به کنترلر PS4 خود احتیاج پیدا خواهید کرد. البته برخی از بازی سازان و برخی از بازی‌ها مانند Fortnite، Final Fantasy XIV: A Realm Reborn و War Thunder از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

سوالات متداول درباره اتصال کیبورد و ماوس به PS4

آیا می‌توان هر ماوس و کیبوردی را به PS4 متصل کرد؟

بله، هر نوع کیبورد و ماوسی که به کمک USB یا Bluetooth قابلیت اتصال داشته باشند قابلیت اتصال به PS4 را دارد.

بهترین ماوس و کیبورد برای PS4 کدام است؟

با توجه به مورد استفاده از کنسول‌های بازی بهترین نوع ماوس و کیبورد برای PS4 از نوع ماوس و کیبورد گیمینگ است.

آیا با ماوس و کیبورد می‌توان هر بازی را در PS4 انجام داد؟

خیر، اکثر بازی‌های کنسول به دلیل این که استفاده از کیبورد و ماوس کنترل بیشتری را نسبت به دسته بازی می‌دهد امکان استفاده از کیبورد و ماوس را خصوصاً در بازی‌های آنلاین برای رقابتی نگه داشتن فضای بازی به کاربران نمی‌دهد؛ پس اگر قصد تهیه کیبورد و ماوس برای بازی خاصی را مدنظر دارید ابتدا از پشتیبانی کردن بازی مورد نظرتان از کیبورد و ماوس در کنسول بازی اطمینان حاصل کنید.

آیا برای اتصال کیبورد و ماوس به PS4 نیاز به آداپتور است؟

خیر، اتصال کیبورد و ماوس به PS4 از طریق USB و Bluetooth قابل انجام است؛ اما برخی از بازی‌ها استفاده از کیبورد و ماوس را پشتیبانی نمی‌کنند؛ برای این بازی‌ها مبدل خاصی وجود دارد که دستورات کیبورد و ماوس را به عنوان دستورات دسته بازی به کنسول معرفی می‌کند.

شرکت اسپیرو نماینده رسمی و انحصاری عرضه و خدمات لاجیتک در ایران.

نظرات (10)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *