میکروفون‌های USB ساده‌ترین و تاثیرگذارترین روش برای بهبود کیفیت صدای خود در هر نوعی از تولید محتواست. شما می‌توانید با هزینه نسبتا کم و تهیه یک میکروفون USB با کیفیت، کیفیت صدای خود را در ضبط صدا یا در حال استریمینگ و یا تهیه پادکست، چندین پله بهبود دهبد. در این مطلب با نحوه نصب میکروفون USB آشنا می‌شویم.

میکروفون USB چیست؟

میکروفون USB چیست

میکروفون USB به میکروفونی گفته می‌شود که نیاز به اینترفیس برای کارکرد ندارد، به صورت اکسترنال به لپتاپ یا کامپیوتر شما و از طریق کابل USB متصل می‌شود. یک میکروفون USB می‌تواند دارای ورودی هدفون برای مانیتور کردن صدا توسط کاربر باشد.

برخلاف میکروفون‌های عادی، میکروفون‌های USB دارای اینترفیس داخلی هستند و برای نصب و راه‌اندازی نیاز به نصب نرم‌افزار یا درایور ندارند. البته بسته به برند می‌توان با نصب نرم‌افزار مربوطه به امکانات و تنظیمات بیشتر دست پیدا کرد، اما این نرم‌افزارها برای کارکرد میکروفون ضروری نیستند.

طریقه نصب میکروفون USB

نحوه نصب میکروفون USB

میکروفون‌های USB طراحی شده‌اند تا با استفاده از فناوری Plug and Play، راه‌اندازی یک میکروفون در کامپیوتر را به کاری ساده تبدیل کنند.

برای اتصال میکروفون USB تنها کافیست تا آن را از طریق یکی از پورت‌های USB کامپیوتر خود به آن متصل کنید.

در ویندوز به Settings > System > Sound بروید، در بخش Input میکروفون USB خود را انتخاب کنید و با کمک نرم‌افزار Sound Recorder ویندوز یا هر نرم‌افزاری که برای ضبط صدا از آن استفاده می‌کنید، صدای خود را ضبط کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه اسکرین رکورد گرفتن در ویندوز

تهیه یک میکروفون USB با کیفیت مانند میکروفون‌های USB برند Blue می‌تواند کمک زیادی به شما در افزایش کیفیت صوتی محتواهای شما بکند، به شرط آن که به درستی استفاده شوند.

هر میکروفون USB که تهیه می‌کنید با مطالعه دفترچه راهنما آن نحوه استفاده درست از این میکروفون را متوجه شوید، چراکه هر میکروفون ممکن است برای استفاده به شکل‌های مختلفی تنظیم شده باشند.

به عنوان مثال برخی از میکروفون‌ها به نحوی تنظیم شده باشند که باید سمت بالای آن‌ها مستقیما به سمت شما قرار گرفته باشند و برخی دیگر سمت جلوی آن‌ها باید به سمت شما باشد.

همچنین میکروفون‌های USB مانند میکروفون Blue Yeti امکان تنظیم با چند الگو صدابرداری مختلف را دارند که کاربری و نحوه استفاده درست از میکروفون را تغییر می‌دهد. قبل از استفاده از میکروفون از این تنظیمات به طور کامل مطلع شوید تا بهترین کیفیت صدا را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *