اگر در حال کار با کیبورد لاجیتک وایرلس خود هستید و به صورت ناگهانی کیبوردتان از کار افتاده‌است نگران نباشید؛ کار نکردن کیبورد وایرلس به صورت ناگهانی مشکلی است که برای بسیاری از افراد اتفاق می‌افتد و چند راه‌کار ساده برای تعمیر آن وجود دارد و در این مطلب به توضیح این راه‌حل‌ها می‌پردازیم.

کار نکردن کیبورد وایرلس : باتری

کار نکردن کیبورد وایرلسیکی از دلایل کار نکردن کیبورد وایرلس به صورت ناگهانی می‌تواند تمام شدن باتری آن باشد. اکثر کیبوردهای وایرلس لاجیتک از عمر باتری بسیار طولانی برخوردار هستند، اما این عمر باتری به نوع و میزان استفاده کاربر از کیبورد نیز بستگی دارد.

راه‌حل این مشکل بسیار ساده ‌است. تنها کافی است که کیبورد خود را برگردانید، باتری‌های آن را تعویض کنید تا کیبوردتان شروع به کار کند.

این مشکل می‌تواند از خرابی باتری نیز به وجود آید. کیبوردها و ماوس‌های لاجیتک که با باتری قابل تعویض کار می‌کنند به همراه باتری‌های Duracell به کاربران عرضه می‌شوند. اما هیچ‌وقت نمی‌توان این مورد را گارانتی کرد که این باتری‌ها خود در طول استفاده خراب نشوند.

به این دلیل که دیگر نگران تمام شدن ناگهانی باتری در میان کار و نیاز به تهیه باتری‌های جدید نباشید پیشنهاد می‌کنیم تا باتری‌های قابل شارژ تهیه کنید و از آن‌ها در کیبورد و ماوس وایرلس خود استفاده کنید.

کار نکردن کیبورد وایرلس : ریست کردن کیبورد

کار نکردن کیبورد وایرلس

همانطور که در مطلب علت خرابی ماوس بی‌سیم گفتیم یکی از راه‌حل‌های بسیار پر کاربرد برای تعمیر تجهیزات الکترونیکی ریست کردن دستگاه است. اما در برخی از تجهیزات مانند کیبورد و ماوس وایرلس قابلیت این کار به صورت مستقیم وجود ندارد.

برای این که کیبورد خود را Hard Reset کنید می‌بایست مراحل ساده زیر را انجام دهید:

  • کیبورد تا روشن کنید و اتصال آن را از کامپیوتر قطع کنید (گیرنده آن را از کامپیوتر خارج کنید) و 30 ثانیه تا یک دقیقه صبر کنید
  • سپس دکمه Esc را فشار دهید و کیبورد را به کامپیوتر متصل کنید
  • همانطور دکمه Esc را نگه دارید تا کیبورد شروع به چشمک زدن کند

در این مرحله شما یک Hard Reset برای کیبورد وایرلس خود انجام داده‌اید.

کار نکردن کیبورد وایرلس : پورت USB

کار نکردن کیبورد وایرلسهمانطور که می‌دانید نصب ماوس و کیبورد وایرلس به کمک دانگل یا گیرنده آن انجام می‌شود واگر پورت USB لپتاپ یا کامپیوتر شما به درستی کار نکند امکان اتصال کیبورد وایرلس به کامپیوتر وجود نخواهد داشت.

بنابراین گیرنده خود را خارج کنید و آن را به کمک یک پورت USB دیگر و حتی ترجیهاً به کمک یک پورت USB بر روی یک کامپیوتر دیگر متصل نمایید. زیرا ممکن است که کار نکردن پورت USB به دلیل خرابی در برد آن باشد و باعث کار نکردن پورت‌های دیگر شما نیز شود.

کار نکردن کیبورد وایرلس : گیرنده کیبورد

کار نکردن کیبورد وایرلسکیبورد وایرلس لاجیتک شما به همراه یک گیرنده USB عادی یا یک گیرنده Unifying لاجیتک به شما عرضه می‌شود و تفاوت این دو نوع گیرنده در قابلیت اتصال 6 کیبورد یا ماوس به کمک گیرنده Unifying است و نحوه تشخیص این دو نوع گیرنده به کمک علامت نارنجی رنگ موجود بر روی گیرنده Unifying صورت می‌پذیرد.

این دو مدل گیرنده با مدل‌های متفاوت محصولات کار می‌کنند و تفاوت‌های این نوع گیرنده را می‌توانید به صورت کامل در مطلب دانگل Unifying چیست مطالعه نمایید.

دلیل کار نکردن کیبورد وایرلس شما ممکن است کار نکردن گیرنده شما باشد. برای حل این مشکل می‌توانید با دانلود نرم‌افزارهای مربوط به هر گیرنده از بخش ساپورت سایت لاجیتک کیبورد وایرلس خود را دوباره با گیرنده خود ست کنید تا مشکل را برطرف نمایید.

اگر هم که دانگل خود را گم کرده‌اید راه‌حل‌های مختلفی برای این دو نوع دانگل وجود دارد و توصیه می‌کنیم تا مطلب گم کردن دانگل را مطالعه نمایید تا مشکل خود را برطرف کنید.

کار نکردن کیبورد وایرلس : درایور کیبورد

مشکل کار نکردن کیبورد وایرلس می‌تواند از درایور نصب شده در کامپیوتر نیز باشد. برای حل این مشکل تنها کافی است تا به بخش “Control Panel” در کامپیوتر خود رفته، وارد بخش “Device Manager” شوید، بر روی “Keyboard Settings” دوبار کلیک کنید و به تب “Driver” بروید و سپس دکمه “Update Driver” را کلیک کنید تا ویندوز به صورت خودکار جدیدترین درایور موجود برای کیبورد وایرلس شما را پیدا و نصب کند و بعد از این کار با ریست کردن کامپیوتر خود باید قادر باشید تا دوباره از کیبورد وایرلس خود استفاده کنید.

اگر با انجام این راه‌حل‌ها هنوز هم نمی‌توانید کیبورد وایرلس لاجیتک خود را به کامپیوتر متصل کنید می‌توانید با بخش خدمات پس‌ از فروش ما به شماره تماس 89337-021 داخلی 331 یا 651 تماس بگیرید.

اگر مشکلی در رابطه با کار نکردن ماوس وایرلس خود را دارید نیز پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب علت خرابی ماوس وایرلس را مطالعه نمایید.

نظرات (5)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *