بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا از کیبورد و ماوس وایرلس برای انجام کارهای خود استفاده کنند؛ دلیل آن نظم دادن به سیم‌های ارتباطی و داشتن میزکاری مرتب‌تر است. اما یکی از نقاط منفی استفاده از کیبورد و ماوس وایرلس کارکردن آن‌ها با باتری است و باتری این تجهیزات بعد از مدتی استفاده به پایان می‌رسند. در این مطلب قصد داریم تا با روش‌هایی برای افزایش طول عمر باتری ماوس و کیبورد آشنا شویم.

دکمه خاموش و روشن ماوسافزایش طول عمر باتری ماوس و کیبورد خود را افزایش دهید

خاموش کردن کیبورد و ماوس در زمانی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید

اکثر کیبوردها و ماوس‌های امروزی در زمانی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید وارد حالت استندبای می‌شوند تا مصرف باتری خود را تا زمانی که دوباره شروع به استفاده از آن‌ها بکنید کاهش دهند.

اما همچنان در حالت استندبای مقدار کمی انرژی برای روشن نگه داشتن ماوس و کیبورد مصرف می‌شود. به همین دلیل بهتر است تا زمانی که کارتان با کامپیوتر تمام شد برای افزایش طول عمر باتری ماوس و کیبورد، از طریق دکمه خاموش و روشن آن‌ها را خاموش کنید.

معمولاً این دکمه در ماوس‌های وایرلس در سطح زیر ماوس و در کیبوردهای وایرلس در کنار یا سطح بالایی کیبورد و گاهی اوقات در زیر کیبورد قرار گرفته‌اند.

اگر با لپتاپ کار می‌کنید و روزانه لپتاپ و ماوس خود را با خود حمل می‌کنید بهتر است تا زمانی که ماوس خود را در کیف خود قرار می‌دهید آن را خاموش کنید؛ زیرا به دلیل حرکات کمی که ماوس در موقعیت خود دارد در حالت استندبای نیز قرار نمی‌گیرد و در طول زمانی که در کیف شماست به صورت فعال کار می‌کند که عمر باتری آن را مقدار زیادی کاهش می‌‌دهد.

استفاده از کیبورد دور از سطوح بزرگ فلزی

اگر کیبورد شما فاقد دکمه خاموش و روشن شدن است تلاش کنید تا کیبورد خود را در نزدیک‌ترین حالت نسبت به کامپیوتر خود قرار دهید و از استفاده از کیبورد بر روی سطوح فلزی به دلیل ایجاد مشکلات ارتباطی بین کیبورد و دانگل USB آن خودداری کنید.

استفاده از ماوس سر روی سطوح رنگ روشن

ماوس بر روی سطوح رنگ روشن و مات به دلیل بازتاب بیشتر نور ، ردیابی توسط سنسور ماوس بسیار راحت‌تر انجام می‌شود و انرژی کمتری از باتری برای انجام این کار صرف می‌شود که باعث افزایش طول عمر باتری ماوس می‌شود.

توجه کنید که سنسور برخی از ماوس‌ها مانند ماوس‌های لاجیتک فاقد نور قرمز رنگ ماوس هستند و از فرکانس‌های نامرئی برای بررسی سطح زیر ماوس استفاده می‌کنند، این نکته شامل این دسته از ماوس‌ها نیز می‌شود.

کاهش استفاده از ماوس و افزایش استفاده از کیبورد

در سیستم عامل ویندوز برای بسیاری از دستورات ترکیبات کلیدهای میانبری تعبیه شده‌است که می‌توانید آن‌ها را در مطلب کلیدهای میانبر ویندوز ۱۰ مشاهده کنید. این کار علاوه بر افزایش طول عمر باتری ماوس شما می‌تواند به انجام کار شما نیز سرعت بدهد.

به طور کلی کیبوردها مصرف باتری کمتری نسبت به ماوس دارند و هرچقدر که بیشتر از کیبورد خود استفاده کنید می‌توانید تا عمر باتری ماوس خود را افزایش دهید.

افزایش عمر باتری ماوس و کیبوردجمع‌بندی

امروزه می‌‌توانید تجهیزاتی با عمر باتری بسیار بالایی را تهیه کنید تا نگران تمام شدن ناگهانی باتری آن‌ها نباشید؛ به عنوان مثال کیبورد و ماوس کمبو لاجیتک MK710 را تهیه کنید که با استفاده استاندارد روزانه عمر باتری 36 ماهه کیبورد و ماوس را به شما ارائه می‌دهند، اما اگر همچنان نگران تمام شدن باتری کیبورد و ماوس خود در حین کار هستید می‌‌توانید تا با انجام روش‌های بالا به افزایش عمر باتری ماوس و کیبورد خود بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *