مانیتور AOC 24B2XH یک مانیتور عالی برای کسانی است که یک مانیتور عادی اما با کیفیت برای کاربری خانگی و اداری می‌خواهند است. این مانیتور کیفیت تصویر بسیار خوب، دقت رنگ قابل قبول حتی برای کارهای حرفه‌ای و با قیمت مناسب است.

از یک مانیتور در این بازه قیمتی نمی‌توان انتظار مشخصات بالا داشت، اما این مانیتور نکات مثبت فراوانی نسبت به مانیتورهای هم قیمت خود دارد. این مانیتور دارای یک پنل IPS با رزولوشن Full-HD یا 1080p است که معمولا در مانیتورهایی با قیمت مقداری بالاتر دیده می‌شوند.

در این مطلب به بررسی مانیتور AOC 24B2XH می‌پردازیم و با آن به طور کامل آشنا می‌شویم.

مشخصات مانیتور AOC 24B2XH

مانیتور AOC 24B2XH
  • اندازه صفحه: 24 اینچ
  • رزولوشن: 1920×1080
  • نوع پنل مانیتور: In-Plane Switching (IPS)
  • رفرش ریت: 75Hz
  • روشنایی تصویر: 250 cd/m²
  • نسبت کنتراست تصویر: 1000:1 (Static)

طراحی و قابلیت‌ها

همانطور که گفتیم مانیتور AOC 24B2XH یک مانیتور ساده است؛ اما به این معنا نیست که این مانیتور ظاهر بد قیافه‌ای داشته باشد. این مانیتور بدنه‌ای باریک و با طراحی مینیمالیست دارد و با حاشیه‌های بسیار باریک تصویر آن بزرگ‌تر از چیزی که در واقع هست نشان داده می‌شود.

با این نوع طراحی این مانیتور کمترین جای ممکن را روی میز شما اشغال می‌کند و شما حتی می‌توانید آن را به کمک جا پیچ‌های VESA به پایه‌های دیواری یا پایه‌های مانیتور دیگر نیز متصل کنید.

کیفیت ساخت این مانیتور بد نیست، اما فوق‌العاده هم نیست. پلاستیک‌های بدنه مانیتور باریک هستند و ضربه سنگینی نباید به آن بخورد.

این مانیتور از دکمه‌های کنترل OSD استفاده می‌کند که اکنون به استاندارد این دسته از مانیتورها تبدیل شده‌اند و جای انتقاد از آن‌ها وجود ندارد. اما پیدا کردن و کار کردن با آن‌ها در تاریکی مقداری دشوار است.

از نظر اتصالات نیز مانیتور AOC 24B2XH از یک پورت HDMI 1.4 و یک VGA برای اتصال تصویر استفاده می‌کند. این مانیتور یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری نیز به عنوان پورت خروجی صدا برای اتصال هدفون یا اسپیکر را دارد، اما اسپیکر داخلی ندارد.

مطلب مرتبط: نحوه اتصال مانیتور به کامپیوتر

البته توجه کنید که اتصال اسپیکر یا هدفون به مانیتور تنها در صورتی امکان پذیر خواهد بود که کامپیوتر یا دستگاه شما از طریق پورت HDMI به مانیتور متصل شده باشد.

مطلب مرتبط: نحوه اتصال اسپیکر مانیتور

کیفیت تصویر

مانیتور AOC 24B2XH دارای یک پنل 23.8 اینچی با رزولوشن Full-HD و رفرش ریت 75 هرتز و زمان واکنش پذیری 8ms است که برای کاربری روزانه بسیار عالی است و تا حدود کمی برای گیمینگ نیز مناسب است.

با توجه به این که رفرش ریت این مانیتور 75 هرتز است به این معناست که احتمالا بتوانید با اورکلاک کردن مانیتور خود رفرش ریت آن را تا نزدیکی 90 هرتز نیز بالا ببرید.

البته این مانیتور از قابلیت‌هایی مانند HDR و Adaptive Sync پشتیبانی نمی‌د؛ اما کیفیت و دقت رنگ بسیار خوبی دارد.

رزولوشن Full-HD برای این سایز مانیتور کاملا مناسب است و این بزرگترین اندازه تصویر مناسب برای یک مانیتور با این رزولوشن است.

بازی‌ها و فیلم‌ها در این مانیتور به زیبایی نمایش داده می‌شوند و همچنین مانیتور AOC 24B2XH مقدار 100 درصد بازه رنگی sRGB را پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با کالیبره کردن مانیتور خود از آن برای کارهای حرفه‌ای‌تر مانند طراحی گرافیک نیز استفاده کنید.

جمع‌بندی

مانیتور AOC 24B2XH یک مانیتور اقتصادی عای برای کاربری روزانه و اداری و ماسب برای گیمینگ و کارهای حرفه‌ای است. درست است که این مانیتور قابلیت‌هایی مانند Adaptive Sync را پشتیبانی نمی‌کند و اسپیکر داخلی ندارد؛ اما کیفیت تصویر و دقت رنگ بسیار خوبی دارد.

همچنین تنظیمات و کالیبراسیون پیش‌فرض خوبی دارد و برای بدست آوردن بهترین تجربه نمایش این مانیتور نیازی به انجام تنظیمات، بلافاصله بعد از اتصال آن را نخواهید داشت.

به صورت خلاصه این مانیتور ارزش خرید بسیار بالایی دارد و مناسب هر کسی که به دنبال یک مانیتور همه‌کاره باشد، است.

این مانیتور را می‌توانید از نمایندگان رسمی شرکت اسپیرو در سراسر کشور که در صفحه از کجا بخرم ثبت شده‌اند تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *