محصولات رده MX برترین محصولات لاجیتک برای کاربری حرفه‌ای غیر گیمینگ محسوب می‌شوند که حالا بعد از ارائه شدن چندین نسل از ماوس‌های سری MX و کیبوردهای MX Keys، این بار نوبت به ارائه یک کیبورد مکانیکی برای این سری از محصولات رسیده است که در این مطلب قصد داریم تا به بررسی کیبورد MX Mechanical Mini بپردازیم و با آن به صورت کامل آشنا شویم.

مزایا

  • استحکام و کیفیت ساخت بالا
  • سوئیچ‌های مکانیکی باریک
  • عمر باتری فوق‌العاده

معایب

  • قیمت بالا برای یک کیبورد TKL

قابلیت‌های اصلی

چیدمان TKL کیبورد

کیبورد MX Mechanical Mini یک کیبورد TKL یا Ten Key Less است، به این معنا که همانطور که از ظاهر آن مشخص است فاقد دکمه‌های نامبرپد است و این کار برای افزایش مکان کار ماوس و کاهش فضای اشغالی کیبورد انجام می‌شود.

عمر باتری طولانی

عمر باتری کیبورد با خاموش کردن بکلایت کیبورد 10 ماه استفاده مداوم از لاجیتک اعلام شده‌است که فوق‌العاده است. البته هر زمان که باتری کیبورد MX Mechanical شما به پایان رسید می‌توانید آن را از طریق پورت USB-C آن شارژ کنید.

امکان اتصال به دو روش مختلف

این کیبورد وایرلس امکان اتصال به کامپیوتر شما از طریق گیرنده USB و Bluetooth را دارد و می‌توان آن را به 3 دستگاه متفاوت به صورت همزمان متصل کرد.

معرفی کیبورد MX Mechanical Mini

لاجیتک به تازگی به بروزرسانی محصولات سری MX خود پرداخته است و در کنار دیگر محصولات، دو کیبورد Logitech MX Mechanical و Logitech MX Mechanical Mini ارائه شده‌اند تا دقت و تجربه تایپ با یک کیبورد مکانیکی را در یک کیبورد باریک به کاربران ارائه دهد.

همانطور که گفتیم کیبورد MX Mechanical Mini نسخه TKL و بدون نامبرپد MX Mechanical است.

طراحی

  • استحکام بالا، شاسی باریک و بدون هیچگونه خمیدگی در زمان کار با کیبورد
  • بدنه کوچکتر کیبورد فضای کار بیشتری برای ماوس شما به وجود می‌آورد
  • اینترفیس ساده و پورت کاربردی

کیبورد MX Mechanical Mini طراحی و ظاهر بسیار جذابی دارد. بدنه باریک و ظاهر مدرن این کیبورد در کنار ترکیب دو رنگ خاکستری این کیبورد آن را به یک محصول شیک و مناسب ستاپ‌های حرفه‌ای می‌کند.

در زمان کار با کیبورد و تایپ روی آن هیچگونه خمیدگی را در بدنه کیبورد احساس نخواهید مرد. دلیل این امر روکش فلزی کیبورد است که البته به ظاهر این کیبورد نیز زیبایی بخشیده است.

چیدمان %75 این کیبورد به این معناست که با حذف شدن نامبرپد، دکمه‌های ردیف F و دکمه‌های جهت حذف یا کوچک نشده‌اند و از این جهت MX Mechanical Mini کاربردی‌تر از دیگر کیبوردهای TKL در بازار است.

معرفی MX Mechanical Mini

روکش دکمه‌های کیبورد از جنس پلاستیک ABS ساخته شده‌اند و سطح فرورفته آن‌ها تجربه تایپ بهتری را به کاربر ارائه می‌دهد.

همچنین چاپ دستورات دکمه‌های این کیبورد از نوع dual function است، بدین معنا که دکمه‌های دستوری و میانبرهای دو سیستم عامل پر استفاده Windows و macOS روی این کیبورد قرار دارد.

در پشت کیبورد علاوه بر پایه‌های لاستیکی، دو پایه تنظیم زاویه کیبورد را می‌بینید که آن‌ها نیز در قسمت زیری خود دارای نگهدارنده‌های لاستیکی برای جلوگیری از لیز خوردن کیبورد در هنگام کار هستند. درست است که این پایه‌ها قابلیت تنظیم در چند زاویه مختلف را ندارند، اما زاویه مناسبی به کیبورد برای تایپ می‌دهند.

اینترفیس این کیبورد نیز بسیار ساده استو در قسمت بالایی کیبورد یک دکمه خاموش و روشن و یک پورت USB-C برای شارژ کیبورد وجود دارد. کیبورد MX Mechanical Mini از این ظاهر مینیمالیستی برای ارائه یک طراحی مدرن بهره برده است.

عملکرد

  • اسفاده از سوئیچ‌های مکانیکی باریک سرعت تایپ شما را افزایش می‌دهد
  • وجود دو روش اتصال، امکان کار این کیبورد با دستگاه‌های بیشتری را به آن می‌دهد
  • عمر باتری طولانی نگرانی شما را از به پایان رسیدن ناگهانی شارژ باتری از بین می‌برد

یک کیبورد حرفه‌ای هرچقدرهم که ظاهر، طراحی و کیفیت ساخت خوبی داشته باشد، اگر عملکرد خوبی نداشته باشد، کیبورد خوبی نخواهد بود.

دلیل باریک بودن این کیبورد مکانیکی، استفاده از سوئیچ‌های مکانیکی باریک است.

مزیت استفاده از این سوئیچ‌ها علاوه بر کم کردن ضخامت کیبورد این است که با توجه به جابه‌جایی کمتر دکمه‌ها نسبت به یک کیبورد مکانیکی عادی و جابه‌جایی بیشتر آن‌ها نسبت به یک کیبورد غیر مکانیکی، این کیبورد را به تعادل مناسبی می‌رساند.

بررسی MX Mechanical Mini

این تعادل باعث می‌شود تا کیبورد MX Mechanical Mini برای انجام کارهای روزانه، تایپ و حتی گیمینگ مناسب باشد و به یک سمت متمایل نشود. همچنین افرادی که با لپ تاپ تایپ می‌کنند اگر شروع به تایپ با این کیبورد کنند، مشکل زیادی در عادت کردن با کار با یک کیبورد مکانیکی نخواهند داشت.

امکانات و قابلیت‌های این کیبورد مشابه کیبورد لاجیتک MX Keys Mini است. دو نوع نحوه اتصال، بلوتوث و گیرنده USB، و همچنین این کیبورد علاوه بر Windows و macOS قابلیت کار با سیستم‌عامل‌های Linux، ChromeOS و iPadOS را نیز دارد.

شما می‌توانید این کیبورد را به 3 دستگاه مختلف به صورت همزمان متصل کنید و تنها با فشار یک دکمه تعیین کنید که در هر لحظه کیبورد با کدام دستگاه کار کند. این قابلیت برای افرادی که با چند دستگاه به صورت همزمان کار می‌کنند مناسب است.

عمر باتری کیبورد MX Mechanical Mini به گفته لاجیتک 2 هفته استفاده مداوم و با خاموش کردن بکلایت کیبورد 10 ماه است.

نرم‌افزار و نورپردازی

  • نورپردازی و بکلایت تک رنگ
  • نرم‌افزار +Logi Options که امکانات مناسب اما کمتری را نسبت به رقبا ارائه می‌دهد

این کیبورد دارای بکلایت است، اما بکلایت این کیبورد RGB نیست و به رنگ سفید است. البته کسی که از کیبورد خود ظاهری مینیمالیستی را انتظار داشته باشد و قصد کار با آن در دفتر کار یا دفتر خانگی را داشته باشد، داشتن نورپردازی RGB برای او اولویت نخواهد بود.

در عوض بکلایت این کیبورد برای کاربردی بودن است و نه دادن ظاهر جذاب به کیبورد، زمانی که شما مدتی از کیبوردتان دور باشید یا از آن استفاده نکنید، بکلایت به صورت خودکار خاموش می‌شود تا در مصرف باتری صرفه‌جویی کند.

زمانی که قصد کار با کیبورد را داشته باشید، با نزدیک شدن دستان شما به کیبورد، بکلایت کیبورد به صورت خودکار روشن می‌شود.

با وجود آن که قابلیت‌های بسیار خوب و کاربردی مانند امکان تغییر مپ دکمه‌های کیبورد به دستورات پیشنهادی پیش‌فرض یا تنظیم دستورات سفارشی وجود دارد که برای تنظیم آن‌ها به جای میانبرهای کیبورد وجود دارد اما تنظیمات بسیار دیگری در این نرم‌افزار وجود ندارد.

جمع‌بندی: بررسی کیبورد MX Mechanical Mini

کیبورد لاجیتک MX Mechanical Mini یک کیبورد حرفه‌ای و فوق‌العاده برای انجام هر نوع کار است. با سوئیچ‌های مکانیکی اما باریک می‌توانید از احساس تایپ با یک کیبورد مکانیکال در یک پکیج کوچک و باریک که می‌توانید آن را به همراه داشته باشید لذت ببرید.

در هنگام تایپ سریع با توجه به بدنه مستحکم و کیفیت ساخت بالا، هیچگونه خمیدگی در بدنه کیبورد احساس نخواهید کرد و طراحی ساده و مینیمالیست و دکمه‌های دو رنگ خاکستری این کیبورد زیبایی خاصی به میز شما خواهد داد.

این قابلیت‌ها در کنار عمر باتری طولانی یک مجموعه کامل برای کسانی که به دنبال یک کیبورد حرفه‌ای هستند را تشکیل می‌دهد؛ و اگر به دنبال کیبوردی با این مشخصات و ویژگی‌ها هستید، اما می‌خواهید تا نامبرپد هم داشته باشید، می‌توانید نسخه فول سایز همین کیبورد یعنی لاجیتک MX Mechanical را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *