هدفون Beoplay H95 به هر اندازه‌ای که تصور کنید لوکس است و با قیمت بالای آن، هرکسی مایل به تهیه کردن آن نخواهد بود؛ اما اگر حاضرید این مقدار برای یک هدفون نویز کنسلینگ بلوتوث هزینه کنید، بدانید که ارزشش را دارد.

محصولات Bang and Olufsen از هر دسته‌ای در رده فوق لوکس قرار می‌گیرند و هدفون Beoplay H95 نیز از این قاعده مستثنی نیست. با قیمت جهانی 800 دلار قطعا بسیاری بر این باور خواهند بود که این مقدار هزینه برای یک هدفون بلوتوث ارزشش را ندارد، اما این هدفون قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند تا حد زیادی این قیمت بالا را توجیح کند.

این هدفون به مناسبت 95 سالگی شرکت Bang & Olufsen طراحی و ساخته شده‌است و هدف آن ارائه بهترین تجربه موسیقایی ممکن است.

در این مطلب به بررسی هدفون Beoplay H95 می‌پردازیم و با هر نکته‌ای که درباره آن وجود داشته باشد آشنا می‌شویم. اگر هم قیمت بالای این هدفون باعث شده‌است تا از این هدفون از ذهن شما خارج شود، پیشنهاد می‌کنیم تا نگاهی به هدفون Beoplay HX بی‌اندازید که هدفون لوکس دیگر اما با قیمت پایین‌تر B&O است.

بررسی هدفون Beoplay H95 – طراحی

بررسی هدفون Beoplay H95

ظاهر این هدفون ساده و شکیل است، اما وجود نکات طراحی ریزی که جلب توجه زیادی نمی‌کنند و در عین حال در پس ذهن شما خودنمایی می‌کنند باعث می‌شود تا به چشم یک هدفون عادی به آن‌ها نگاه نکنید.

این هدفون در 6 رنگ متفاوت عرضه شده‌است که در بازار ایران و با گارانتی اسپیرو قادر خواهید بود تا 3 رنگ Black، Gold Tone و Grey Mist آن را تهیه کنید.

فریم اصلی این هدفون از آلومینیوم ساخته شده‌است و دارای روکش چرمی از جنس چرم گوسفندی است که بسیار نرم است و با دقت و ظرافت بالایی دوخته شده‌است که با در دست گرفتن آن می‌توانید متوجه کیفیت و دوام بالا آن شوید.

کیس سخت این هدفون که برای جابه‌جایی آن، بدون آسیب دیدن هدفون به شما داده می‌شود همرنگ هدفونی که تهیه می‌کنید خواهد بود و با وجود این که مقداری اندازه آن بزرگ است، اما با توجه به قیمت این هدفون بدون شک هدفون خود را همیشه در کیس خود قرار خواهید داد تا از آسیب دیدن آن جلوگیری کنید.

اقلام همراه هدفون Beoplay H95 علاوه بر کیس، کابل تایپ سی برای شارژ دستگاه، کابل صدا 3.5mm و آداپتور دو فیش برای استفاده از هدفون در هواپیماست تا مجبور نباشید تا از هدفون‌های عادی و بد صدای هواپیما با فیش عجیب و غریب آن‌ها برای تماشای فیلم در طول پرواز استفاده کنید.

ابعاد هدفون Beoplay H95 مقدار 185x165x80mm است و وزن آن 323g است که ابعاد بزرگی برای یک هدفون به حساب می‌آید و وزن آن نیز با وجود این که برای یک هدفون با فریم آلومینیومی زیاد نیست، اما به صورت کلی مقدار کمی نیست.

با این وجود این هدفون که از نوع هدفون Over-Ear محسوب می‌شود روی سر بسیار راحت است و حتی با استفاده طولانی مدت باعث خستگی سر یا عضلات گردن شما نمی‌شود.

با توجه به این که به احتمال بالا از این هدفون‌ها در هنگام ورزش یا دویدن استفاده نمی‌کنید، می‌توان گفت که هدفون Beoplay H95 برای هر نوع استفاده دیگری، مانند گوش دادن به موسیقی در خانه، محل کار و در حین رفت و آمد بسیار مناسب است.

روی هر گوشی کنترل‌هایی وجود دارند که بهتر است با آن‌ها آشنا باشید. اسلایدر روشن و خاموش شدن هدفون برای تنظیمات بلوتوث نیز هست. اگر آن را در حالت بالا نگهدارید، بعد از چند ثانیه چراغ LED هدفون شروع به چشمک زدن می‌کند که نشان دهنده آن است که هدفون در حالت Pairing Mode قرار دارد.

همچنین دکمه کوچکی روی گوشی سمت چپ هدفون وجود دارد که برای فعال کردن دستیار صوتی تلفن همراه شماست.

برای کنترل موسیقی پنل گوشی سمت راست هدفون لمسی است، اگر روی آن بزنید، موسیقی شما Play/Pause می‌شود، اگر انگشت خود را روی آن رو به جلو بکشید به موسیقی بعدی می‌رود و اگر به سمت عقب بکشید، موسیقی شما از ابتدا شروع به پخش می‌کند.

برای کنترل بلندی صدا این هدفون یکی از بهترین راه‌های ممکن را برای این کار پیدا کرده‌است؛ دور گوشی سمت راست چرخی وجود دارد که با گرداندن آن که به صورت پله‌ای نیز حرکت می‌کند، بلندی صدای هدفون کم یا زیاد می‌شود.

روی گوشی سمت چپ هم همین چرخ وجود دارد، اما این چرخ برای تنظیم میزان قدرت نویز کنسلینگ یا تغییر حالت آن به Transparency Mode است. برای بیشتر کردن میزان نویز کنسلینگ آن را به سمت عقب و برای کم کردن یا رفتن با حالت Transparency آن را به شمت جلو بچرخانید.

دلیل این که این سیستم چه برای تنظیم میزان نویز کنسلینگ و چه برای بلندی صدا خوب کار می‌کند، این است که می‌توانید هر دو آن‌ها را دقیقا به مقداری که می‌خواهید تنظیم کنید.

عمر باتری هدفون Beoplay H95 حدود 38 ساعت با نویز کنسلیگ فعال و بلندی صدا در حدود متوسط است کع با خاموش کردن نویز کنسلینگ این مقدار به 50 ساعت افزایش پیدا می‌کند که اگر از هدفون خود هر روز و در رفت و آمد استفاده می‌کنید، حدودا لازم است تا هفته‌ای یکبار آن را شارژ کنید.

شارژ کامل هدفون حدود 3 ساعت طول می‌کشد؛ اما اگر زمانی هم شارژ کم آوردید می‌توانید با اتصال کابل صدا 3،5 میلی‌متری هدفون به موسیقی گوش دهید تا در اولین فرصت هدفون خود را به شارژ بزنید.

بررسی هدفون Beoplay H95 – قابلیت‌ها و عملکرد صوتی

کیفیت صدای هدفون Beoplay H95

می‌رسیم به مهم‌ترین بخش در بررسی یک هدفون، کیفیت صدای آن؛ هدفون Beoplay H95 دارای درایورهای تیتانیمیومی با اندازه 40mm و با مگنت نئودیمیومی است که با تیون انجام شده توسط مهندسین B&O و پرزداشگر صوتی دیجیتال صدایی بالانس با وضوح و واکنش بالا دارند.

چیزی که نمودار پاسخ فرکانسی این هدفون نشان می‌دهد صدایی تقریبا فلت و با مقداری بیس بیشتر از میدرنج و بیسی عمیق که حتی پایین‌ترین فرکانس‌ها را نیز به گوش شما می‌رساند است.

پاسخ فرکانسی Beoplay H95

این به معنای آن نیست که این هدفون‌ها بیس قدرتمندی دارند، بلکه به این معناست که بیس موسیقی شما را با دقت بالا و به شکلی که واقعا باید شنیده شود پخش می‌کنند. این هدفون تقریبا برای تمام افراد با هر سلیقه موسیقایی مناسب است.

ممکن است افرادی که به موسیقی با بیس زیاد علاقه دارند بر این نظر باشند که بیس این هدفون‌ها به اندازه کافی زیاد نیست؛ اما مطمئن باشید که اگر مدتی با این هدفون‌ها به موسیقی گوش کنید، به علت وضوح صدا و بیس اصطلاحا لو این هدفون‌ها دیگر قادر نخواهید بود تا از هدفون دیگری برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنید.

همچنین به دلیل وجود درایورهای بزرگ که از گوش شما فاصله زیادی دارند و در هدفون به صورت زاویه دار قرار گرفته‌اند تا پرتاب صدا دقیقا به داخل گوش شما انجام شود، استیج صدایی گسترده‌ای دارند و هر ساز و بخش از موسیقی با تفکیک صدای خارق‌العاده، بدون ایجاد مزاحمت برای یکدیگر شنیده می‌شوند.

همچنین اگر به موسیقی‌های هیجانی و با بیس و تریبل زیاد علاقه دارید، می‌توانید با تنظیم دستی اکولایزر از طریق نرم‌افزار Bang & Olufsen به صدای دلخواه خود برسید؛ و با توجه به این که صدای این هدفون‌ها تقریبا فلت است، انجام این کار دشواری زیادی ندارد.

بیشتر بخوانید: نحوه تنظیم اکولایزر

نویز کنسلینگ اکتیو این هدفون نیز عملکرد خارق‌العاده‌ای دارد و حتی اگر در یک واگن مترو شلوغ باشید، با فعال کردن آن و گوش دادن به موسیقی با صدای متوسط تقریبا هیچ صدایی از محیط اطراف خود را نخواهید شنید.

البته اگر بخواهید صدای اعلام ایستگاه را بشنوید می‌توانید به راحتی شدت نویز کنسلینگ را مقداری کاهش دهید تا همچنین اکثر صداها را نشنوید، اما صدای بلند اعلام ایستگاه را به راحتی بشنوید.

Transparency Mode که درست برعکس Noise Cancelling یاعث می‌شود تا صدای محیط اطراف را مانند زمانی که هدفون به گوش ندارید بشنوید، در این هدفون بهترین عملکرد را در بین تمام هدفون‌هایی که این قابلیت را دارند، ندارد. اما عملکرد آن کاملا قابل قبول است و شما می‌توانید به راحتی و بدون آن که هدفون را از گوش خود بردارید با اطرافیان خود صحبت کنید.

اتصال هدفون نیز با Bluetooth 5.2 انجام می‌شود که قدرت اتصال بسیار خوبی دارد و اتصال پایداری، حتی با داشتن فاصله نسبت به دستگاه ارسال کننده دارد.

همچنین این هدفون از کدک‌های AAC و aptX برای پخش موسیقی High-Resolution پشتیبانی می‌کند.

جمع‌بندی

همانطور که از یک هدفون گران قیمت و لوکس انتظار می‌رود، هدفون Beoplay H95 هیچ نقصی ندارد. این هدفون لوکس کیفیت ساحت و کیفیت صدای خارق‌العاده بالا، طراحی فوق‌العاده، قابلیت‌های فراوان و تمام تجهیزاتی که ممکن است به آن‌ها نیاز پیدا کنید را دارد.

به نوعی می‌توان تنها نقطه ضعف این هدفون را قیمت بالای آن دانست، اما به غیر از این مورد هیچ نقص، ایراد و نقطه ضعفی در هیچ قسمت و عملکرد این هدفون وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *