نور LED بلای دسته PS4 می‌تواند اطلاعات زیادی درباره وضعیت دسته به ما بدهد. چه چشمک زدن دسته PS4 به رنگ آبی، سفید، قرمز یا نارنجی باشد؛ این اتفاق به دلایل مشخصی افتاده است و می‌تواند نشان دهنده یک مشکل یا وضعیت فعلی دستگاه باشد.

چرا دسته PS4 چشمک آبی می‌زند؟

چشمک زدن دسته PS4 به رنگ آبی زمانی اتفاق می‌افتد که دسته شما در تلاش به اتصال به کنسول است. زمانی که موفق به برقراری اتصال شد نور آبی از حالت چشمک زدن به حالت ثابت در خواهد آمد. اتصال دسته PS4 به کنسول با برقراری اتصال سیمی و فشار دادن دکمه PS اتفاق می‌افتد.

اما اگر با انجام این کار چشمک آبی دسته PS4 متوقف نشد مشکلی وجود دارد که می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • PS4 خراب است. اگر کنسول شما روشن نیست یا روشن نمی‌شود، دسته نمی‌تواند به آن متصل شود و خود را با آن ست کند
  • کابل یا پورت خراب. اگر کنسول شما به درستی کار می‌کند، ممکن است مشکل از کابل اتصال دسته به کنسول یا یکی از پورت‌های اتصال باشد. از کابل میکرو یو‌اس‌بی دیگری برای اتصال استفاده کنید و از امکان انتقال شارژ و دیتا توسط این کابل اطمینان برقرار کنید. اتصال به پورت‌های USB دیگر را نیز روی کنسول امتحان کنید.
  • مشکلات بلوتوث. اگر می‌توانید دسته را به حالت سیمی با کنسول سِت کنید، اما نمی‌توانید به صورت وایرلس از آن استفاده کنید، مشکلی از گیرنده یا ارسال کننده سیگنال بلوتوث در کنسول یا دسته وجود دارد. اگر دسته PS4 خود را به دستگاه دیگری مانند لپ تاپ یا تلفن همراه متصل کرده‌اید، دسته را از لیست بلوتوث آن حذف کنید.
  • مشکلات نرم‌افزاری. در صورت امکان کنسول خود را ری‌استارت کنید یا آپدیت کنید تا در صورت وجود مشکلات نرم‌افزاری با انجام این کار برطرف شوند.
چشمک زدن دسته PS4

چرا دسته PS4 چشمک سفید می‌زند؟

اگر دسته PS4 شما به رنگ سفید چشمک می‌زند، علت آن یکی از دو مورد زیر است:

  • شارژ دسته در حال تمام شدن است. دسته PS4 را به کنسول متصل کنید تا شروع به شارژ شدن کند. شارژ کامل دسته می‌تواند تا 2 ساعت به طول بی‌انجامد؛ البته شما می‌توانید در حال شارژ نیز از دسته خود استفاده کنید. اگر دسته PS4 شارژ نمی‌شود دلیل آن می‌تواند پورت خراب دسته، عدم ارسال شارژ توسط کنسول یا خراب بودن پورت USB کنسول و یا حتی خراب بودن باتری دسته باشد.
  • دسته نمی‌تواند به کنسول متصل شود. دلیل دوم چشمک زدن دسته PS4 به رنگ سفید عدم امکان اتصال دسته به کنسول است. برای رفع این مشکل می‌توانید دیته خود را ریست کنید و کنسول خود را Power Cycle کنید. برای این کار دکمه پاور کنسول را نگهدارید تا خاموش شود، سپس کابل‌های متصل به آن را جدا کنید و 20 دقیقه کنسول را به حال خود رها کنید. سپس در حالی که کابل به آن متصل دیست دکمه پاور را نگهدارید و کابل‌ها را به آن متصل کنید.

اگر این مشکل همچنان ادامه داشت، ریست فکتوری کردن PS4 را امتحان کنید، دقت کنید که هر اطلاعات و دیتا و سیو بازی که روی حساب کاریری PlayStation شما و به صورت آنلاین ذخیره نشده باشد با این کار پاک خواهد شد.

چرا دسته PS4 قرز چشمک می‌زند؟

چشمک زدن دسته PS4 به رنگ قرمز نشان دهنده وجود خرابی در دستگاه است. این خرابی می‌تواند خرابی پورت اتصال، کابل یا باتری باشد. ابتدا سعی کنید تا دسته خود را ریست کنید و از کابل دیگری برای اتصال استفاده کنید. اگر با این کار مشکل برطرف نشد، نیاز است تا از دسته دیگری استفاده کنید.

اگر مشکل سخت‌افزاری برای دسته به وجود آمده باشد، نیاز به تعمیر و تعویض قطعه مشکل دار دارد. با توجه به مسکل به وجود آمده و هزینه تعمیر ممکن است تهیه دسته جدید به صرفه‌تر باشد.

چرا دسته PS4 نارنجی چشمک می‌زند؟

چشمک زدن دسته PS4 به رنگ نارنجی به معنی در حال شارژ بودن دسته در حالت Rest Mode است. اگر دسته شما در زمان خاموش بودن کنسول با متصل بودن به آن شارژ نمی‌شود، شما می‌توانید از تنظیمات کنسول این مشکل را برطرف کنید.

به Settings > Power Save Settings > Set Features Available in Rest Mode > Supply Power to USB Ports بروید و آن را به گزینه Always یا 3 Hours تغییر دهید.

سوالات متداول

چگونه دسته PS4 را به کامپیوتر متصل کنم؟

برای اتصال دسته PS4 به کامپیوتر باید نرم‌افزاری به نام DSWindows را نصب کنید و با اتصال دسته با کابل یا به صورت وایرلس و انجام تنظیمات، می‌توانید با دسته PS4 خود روی کامپیوتر بازی کنید.

آیا می‌توان دسته PS4 را به PS5 متصل کرد؟

بله، اتصال دسته PS4 به PS5 به سادگی و مانند اتصال دسته PS4 به PS4 قابل انجام است. اما محدودیت‌هایی در استفاده و بازی با دسته PS4 در PS5 وجود دارد.

چگونه دسته PS4 را به موبایل متصل کنیم؟

اتصال دسته PS4 به موبایل به سادگی قابل انجام است. تنها کافیست دکمه‌های PS و Share روی دسته را با هم گرفته و نگهدارید تا دسته در حالت Pairing Mode قرار گیرد. سپس از لیست بلوتوث موبایل به دسته متصل شوید. با اتصال دسته به موبایل می‌توانید با قابلیت Remote Play بازی‌های PS4 را روی موبایل بازی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *