با توجه به دشواری کار با تاچ پد، معمولا افراد بعد از تهیه لپتاپ جدید خود اولین کاری که انجام می‌دهند تهیه یک ماوس است. اما چه ماوسی مناسب شماست؟ در این مطلب با ویژگی‌های بهترین ماوس لپ تاپ آشنا می‌شویم.

ویژگی‌های ماوس مناسب لپ تاپ

زمانی که شما یک لپتاپ تهیه می‌کنید هدف شما این است که بتوانید تا کامپیوتر خود را همیشه به همراه داشته باشید؛ به همین دلیل ماوسی که تهیه می‌کنید نیز باید از همین جهت برای شما مناسب باشد.

در واقع بسیاری از ویژگی‌هایی که برای انتخاب لپتاپ در نظر می‌گیرید را باید برای انتخاب بهترین ماوس لپ تاپ خود نیز در نظر بگیرید. ویژگی‌هایی مانند وزن کم، بدنه باریک، عمر باتری بالا و موارد مشابه.

باریک بودن ماوس مناسب لپ تاپ

ماوس مناسب لپ تاپ

با توجه به این که میخواهید تا ماوس خود را در کنار لپ تاپ خود همیشه در اختیارتان داشته باشید، بهتر است تا ماوسی را انتخاب کنید که بدنه باریکی داشته باشد. دلیل این امر امکان قرار گیری راحت‌تر و بدون مشکل ماوس‌های باریک در کیف‌های لپتاپ است.

البته هرچه ماوس باریک‌تر می‌شود از لحاظ ارگونومی راحتی خود را از دست می‌دهد و یک ماوس ارگونومیک بدنه‌ای با ارتفاع زیاد دارد. به همین دلیل این مورد مقداری به انتخاب خریدار برمی‌گردد.

اتصال وایرلس

زمانی که با یک کامپیوتر خانگی کار می‌کنید، این که اتصال ماوس شما سیمدار است یا وایرلس تفاوت بسیار نخواهد داشت.

اما سروپنجه نرم کردن با سیم ماوس به صورت مداوم برای اتصال به لپتاپ، جمع کردن سیم و گره خوردن آن و موارد مشابه باعث می‌شود تا بهترین ماوس لپتاپ اتصال وایرلس داشته باشد.

همچنین این نکته را نیز در نظر بگیرید که امروزه بیشتر لپتاپ‌ها و اولترابوک‌ها در حال کاهش تعداد پورت‌های اتصال خود و تعویض آن‌ها با USB Type-C هستند؛ پس بهتر است تا علاوه بر این که ماوس وایرلس تهیه می‌کنید، ماوسی تهیه کنید که امکان اتصال به کمک بلوتوث و بدون نیاز به گیرنده USB را نیز داشته باشد.

بیشتر بخوانید: ماوس بلوتوث چیست

عمر باتری بالا

قطعا دوست ندارید تا یکباره شارژ باتری ماوس شما در هنگام کار به پایان برسد؛ خصوصا اگر باتری ماوس شما به صورت شارژی نباشد و باید به دنبال باتری قلمی یا نیم قلمی جدید برای ماوس خود باشید.

به همین خاطر در زمان بررسی و انتخاب بهترین ماوس لپ تاپ به این ویژگی ماوس‌ها توجه کنید.

اما به صورت کلی بدانید که ماوس‌هایی که باتری آن‌ها قابل شارژ است، عمر باتری کمتری دارند، اما شما می‌توانید تا به اتصال ماوس به لپتاپ خود آن را شارژ کنید و در هنگام شارژ شدن از آن استفاده کنید.

امکانات سخت‌افزاری

ماوس های حرفه ای می‌توانند امکاناتی مانند دکمه های ماکرو با دستورات قابل تنظیم، سنسور اپتیکال با دقت بالا و قابلیت تنظیم DPI را به شما ارائه دهد.

تمام این امکانات کاربری ماوس را بهبود می‌دهند؛ اما ویژگی مورد نیازی برای یک ماوس مناسب لپ تاپ نیستند.

بهترین ماوس برای لپ تاپ

بهترین ماوس برای لپ تاپ

لاجیتک ماوس‌های فراوانی را تولید می‌کند. از ماوس‌های ساده سیمدار تا حرفه‌ای‌ترین ماوس‌های گیمینگ؛ در لیست زیر با بهترین ماوس ها برای لپ تاپ آشنا می‌شوید:

بهترین ماوس برای لپ تاپ ماوس لاجیتک MX Anywhere 3 است. این ماوس نسخه کوچکتر و قابل حمل‌تر لاجیتک MX Master 3 است که مخصوص افرادی که به دنبال یک ماوس فوق حرفه‌ای و در عین حال قابل حمل برای استفاده در کنار لپ تاپ خود هستند طراحی شده‌است.

این ماوس تمام قابلیت‌ها و ویژگی‌های مورد نیاز برای یک ماوس مناسب لپ تاپ را دارد؛ طراحی باریک و در عین حال راحت، اتصال وایرلس از طریق گیرنده USB و بلوتوث، امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مانند دکمه‌های اضافی قابل تنظیم و امکان تغییر و تنظیم DPI و…

البته این لیست قابلیت‌ها و امکانات به معنای قیمت بالا نیز هست و اگر تصور می‌کنید که داشتن برخی از این امکانات ارزش هزینه بالا را ندارد، می‌توانید ماوس‌های دیگر لیست بالا را بررسی کنید.

در این لیست از بالا به پایین امکانات ماوس و به همراه آن قیمتشان کاهش پیدا می‌کند؛ اما همه این ماوس‌ها دارای اتصال وایرلس هستند.

سوالات متداول

ویژگی‌های ماوس مناسب لپ تاپ چیست؟

بدنه باریک و کوچک، عمر باتری بالا، امکان اتصال به کمک بلوتوث و سنسور اپتیکال با دقت ردیابی بالا

آیا برای لپتاپ ماوس سیمدار بهتر است یا بی‌سیم؟

با توجه به این که می‌خواهید تا ماوس را دائما به لپتاپ متصل و از آن قطع کنید نداشتن دردسر سروپنجه نرم کردن با سیم بهتر خواهد بود؛ همچنین امروزه بیشتر از لپتاپ ها پورت USB Type-C دارند که باید ماوسی را تهیه کنید که امکان اتصال با بلوتوث را داشته باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *