برای این که بتوانید از ماوس گیمینگ جدید خود حداکثر استفاده را بکنید، باید ماوس پد گیمینگ مناسب داشته باشید و با توجه به سبک بازی و ترجیحات شما درباره نحوه کارکرد ماوس، ماوس پد مناسب شما با دیگران تفاوت داشته باشد. در این مطلب با بهترین ماوس پد های گیمینگ و ویژگی‌های آن‌ها آشنا می‌شویم.

ماوس پد گیمینگ چیست؟

ماوس پد گیمینگ

ماوس پد مخصوص بازی یا گیمینگ برای بهبود دقت ردیابی حرکات دست شما توسط ماوس استفاده می‌شود.

انواع ماوس از انواع مختلفی از سنسورها، شامل سنسورهای اپتیکال، لیزری و حتی توپی استفاده می‌کنند.

ماوس‌های لیزری و اپتیکال سطح زیر ماوس و زیر سنسور را با سرعت و به صورت مکرر اسکن می‌کنند و زمانی که شما ماوس را حرکت می‌دهید، با بررسی تغییرات بین هر دو اسکن پشت سر هم آنالیز می‌کنند که ماوس به کدام سمت، با چه سرعتی و به چه مقدار جابه‌جا شده‌است.

با این حال هرچه جزئیات ظاهری سطح زیر ماوس بیشتر باشد، ردیابی حرکت دست شما توسط ماوس ساده‌تر می‌شود و به این دلیل است که بهتر است تا در هنگام استفاده از ماوس همیشه از ماوس پد استفاده کنید.

البته برخی از ماوس‌های حرفه‌ای مانند ماوس لاجیتک MX Master 3 قابلیت کار روی شیشه را نیز دارند، اما باز هم استفاده از ماوس پد در هنگام کار با این ماوس‌ها برای کارکرد بهتر پیشنهاد می‌شود.

اما هدف از استفاده از ماوس پد گیمینگ چیزی بیشتر از افزایش دقت ماوس در ردیابی است.

اگر دقت کرده باشید ماوس پد های گیمینگ دارای ابعاد بزرگتری از ماوس‌پد های عادی هستند. دلیل این امر این است که زمانی که شما مشغول به بازی هستید و توچهی نسبت به موقعیت ماوس خود ندارید؛ به صورت غیر منتظره و با حرکت سریع دست خود ماوس را از روی ماوس پد خارج نکنید و در بازی اشتباه نکنید.

همچنین جنس رویه و زیره ماوس پد گمینگ نیز حائز اهمیت است. عموما ماوس پد های گیمینگ دارای رویه پارچه یا پلاستیک سخت هستند که هرکدام برای نوعی از گیمرها مناسب هستند:

  • ماوس پد مخصوص بازی یا گیمینگ با رویه پلاستیک سخت برای کسانی مناسب است که برای کارکرد ماوس خود سرعت بالای کار با ماوس را انتظار دارند و می‌خواهند بتوانند تا بدون مقاومت زیاد ماوس را با سرعت بالا حرکت دهند.
  • ماوس پد مخصوص بازی یا گیمینگ با رویه پارچه‌ای برای کسانی که دقت بالا را در حین کار با ماوس انتظار دارند مناسب‌تر است. با توجه به این که ماوس به سادگی و بدون مقاومت روی ماوس‌پد پارچه‌ای لیز نمی‌خورد، انجام حرکات ریز و تنظیم دقیق با این نوع از ماوس‌پد ساده‌تر است.

بهترین ماوس پد های گیمینگ

حال که با کاربرد و ویژگی‌های یک ماوس پد گیمینگ آشنا شدیم، قصد داریم تا بهترین ماوس پد های گیمینگ لاجیتک و بیاند را به شما معرفی کنیم.

ماوس پد Logitech G440

لاجیتک g440

لاجیتک G440 یک ماوس پد با رویه سخت و پلاستیکی و ابعاد 34 در 28 سانتی‌متر است که برای بازی با DPI های بالا و حرکات سریع و کوتاه دست مناسب است.

اگر به صورت رقابتی به انجام بازی‌های شوتر آنلاین می‌پردازید، این ماوس‌پد برای شما مناسب است.

آشنایی بیشتر با ماوس پد Logitech G440

ماوس پد Logitech G640

بهترین ماوس پد گیمینگ

لاجیتک G640 ماوس پدی با رویه پارچه‌ای و نرم است که برای بازی با DPI ماوس پایین و انجام کارهایی که نیاز به دقت بالا دارند مانند شلیک اسنایپر در بازی‌های شوتر و حتی خارج از دنیای بازی، انجام کارهایی که نیاز به دقت بالا با ماوس دارند مانند استفاده از براش در فوتوشاپ و موارد مشابه مناسب است.

زیره این ماوس پد نیز از جنس فوم Ortholite است که در کفی کفش‌های ورزشی حرفه‌ای نیز استفاده می‌شود.

این فوم علاوه بر راحتی بالا، قابلیتی که دارد این است که در زمان فشرده شدن، تنها نقاط تحت فشار آن تغییر شکل می‌دهند و ناحیه اطراف این نقاط تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند.

همچنین استفاده از این فوم باعث می‌شود تا این ماوس پد 46 در 40 سانتی‌متری در هنگام کار روی میز جابه‌جا نوشد.

آشنایی بیشتر با ماوس پد Logitech G640

ماوس پد Logitech G840

لاجیتک g840

این ماوس پد غول پیکر تنها زیر ماوس شما قرار نخواهد گرفت. شما می‌توانید کیبورد و تلفن همراه یا هدست خود را نیز روی این ماوس پد قرار دهید و به عنوان استراحتگاه دست نیز از آن استفاده کنید.

از نظر کارکرد این ماوس پد مخصوص بازی درست مشابه ماوس پد لاجیتک G640 است، با این تفاوت که ابعاد آن 90 سانتی‌متر در 40 سانتی‌متر است.

آشنایی بیشتر با ماوس پد Logitech G840

ماوس پد لاجیتک POWERPLAY

Logitech POWERPLAY ماوس پد گیمینگ 34 در 32 سانتی‌متری هوشمند لاجیتک است که قابلیت‌های ویژه آن تنها با ماوس‌های گیمینگ حرفه‌ای لاجیتک که از POWERPLAY پشتیبانی می‌کنند مانند لاجیتک G903 و لاجیتک G502 LIGHTSPEED کار می‌کند.

این ماوس پد علاوه بر این که سطح مناسبی را برای ردیابی ماوس ایجاد کند؛ می‌تواند به عنوان دانگل ماوس عمل کند و ماوس‌های گیمینگ وایرلس لاجیتک را به کامپیوتر متصل کند و با فناوری شارژ وایرلس در هنگام بازی آن‌ها را شارژ کند.

با این کار دیگر هیچوقت لازم نیست تا نگران تمام شدن شارژ باتری ماوس خود در هنگام بازی باشید و به دلیل قرار گرفتن برد اتصال دانگل ماوس در کنار آن و اتصال آن با سیم به کامپیوتر با هیچگونه لگ در هنگام بازی مواجه نخواهید شد.

آشنایی بیشتر با ماوس پد Logitech POWERPLAY

ماوس پد گیمینگ بیاند BA-888

ماوس پد گیمینگ بیاند BA-888

ماوس پد مخصوص بازی بیاند BA-888 یک گزینه اقتصادی برای کسانی که به دنبال یک ماوس پد مخصوص بازی با کیفیت و عملکرد خوب و دوام بالا هستند، است.

ابعاد این ماوس پد 34 در 28 سانتی‌متر است و رویه آن از جنس PVC است که مانند لاجیتک G440 و دیگر ماوس‌پدها با رویه سخت عمل می‌کند و برای حرکات سریع و بازی با DPI بالا مناسب است. اما از طرفی انعطاف پذیر است و یک ماوس پد سخت نیست.

همچنین زیره لاستیکی فوم این ماوس پد گیمینگ علاوه بر راحتی دست شما در زمان قرار گرفتن روی آن، عدم جابه‌جا شدن ماوس پد در هنگام کار با ماوس را تضمین می‌کند.

آشنایی بیشتر با ماوس پد بیاند BA-888

شما می‌توانید ماوس پد های گیمینگ بالا و دیگر محصولات ارائه شده توسط شرکت اسپیرو را از نماینده‌های رسمی این شرکت در سراسر کشور که در صفحه از کجا بخرم لیست شده‌اند تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *