آن دسته‌ای از ما که علاقه به رانندگی با سرعت و هیجان بالا داریم، متاسفانه برای این کار امکانات زیادی نداریم. پیست‌های کوچکی در سطح کشور وجود دارند که نیازگو پاسخ هیجان سرعت ما نمی‌شوند و ماشین‌هایی که با آن‌ها رانندگی می‌کنیم، توان انتقال این سطح از هیجان را به ما ندارند؛ پس چاره چیست؟ تهیه یک مجموعه شبیه ساز رانندگی.

در این مطلب با این که یک ستاپ شبیه ساز رانندگی چیست و چگونه می‌توان یک مجموعه کامل تهیه کرد آشنا می‌شویم.

شبیه ساز رانندگی چیست

شبیه ساز رانندگی چیست

همانطور که از اسمش پیداست دستگاه شبیه ساز رانندگی دستگاهی است که فضای رانندگی با خودرو را برای شما تداعی می‌کند و با اجرای بازی شما را در محیط واقعی یک پیست مسابقه یا حتی خیابان قرار می‌دهد.

این مجموعه شامل تجهیزاتی مانند موارد زیر می‌شود:

  • فرمان بازی
  • صندلی شبیه ساز رانندگی
  • کنسول بازی یا کامپیوتر
  • مانیتور، تلویزیون یا هدست VR
  • بازی اتوموبیلرانی شبیه ساز

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از تلویزیون به جای مانیتور

فرمان بازی شبیه ساز رانندگی

فرمان بازی لاجیتک

تهیه یک فرمان بازی ساده برای شبیه سازی واقعی مناسب نیست، چرا که فرمان بازی ساده هیچ مقاومتی نسبت به چرخاندن فرمان توسط شما ندارد و نمی‌توان حس و واکنش خودرو را مانند حالت واقعی آن از طریق مقاومت فرمان یا سفتی پدال ترمز و یا تغییر حالت نرمی پدال کلاچ در زمان رانندگی واقعی به شما منتقل کند.

در حالی که در فرمان‌های بازی جدید و اصلی این نکات رعایت شده‌اند تا به شما واقعی‌ترین تجربه ممکنه را بدهند.

بازی شبیه ساز رانندگی

بازی شبیه ساز رانندگی

بازی مورد انتخاب شما نیز اهمیت بسیاری دارد؛ بیشتر بازی‌های اتوموبیلرانی مانند مجموعه Need for Speed (به غیر از سری Shift) بازی سبک Arcade و برای سرگرمی هستند و مکانیک رانندگی آن‌ها به نحوی طراحی شده‌است تا شما راحت‌ترین تجربه رانندگی را داشته باشید.

بازی کردن این بازی‌ها با ستاپ شبیه ساز رانندگی لذت خودش را دارد اما شبیه ساز واقعی رانندگی نیستند. اگر قصد شما از بازی با ستاپ شبیه ساز خود نزدیک شدن به تجربه رانندگی واقعی است باید به سراغ بازی‌هایی مانند Assetto Corsa، Forza Motorsport و Gran Turismo بروید.

بیشتر بخوانید: سریع ترین ماشین Forza Horizon 5

صندلی شبیه ساز رانندگی

صندلی شبیه ساز رانندگی

ممکن است با خود تصور کنید که نیاز به صندلی رانندگی نخواهید داشت، پدال‌ها را روی زمین قرار می‌دهید و فرمان را به یک میز متصل می‌کنید و خودتان روی یک صندلی عادی می‌نشینید.

تنها کافی است یک دقیقه پشت این مجموعه بنشینید تا متوجه شوید که نحوه نشستن و موقعیت فرمان و پدال‌ها نسبت به شما به هیچ وجه شبیه به ماشین واقعی نیست.

نیازی نیست تا هزینه زیادی برای صندلی شبیه سازی خود بپردازید یا صندلی‌های اصلی Bride یا Sparco را تهیه کنید؛ ساده‌ترین صندلی شبیه‌سازی نیز کفایت می‌کند؛ اما موردی نیست که بخواهید از آن بگذرید.

همچنین ممکن است شما کامپیوتر یا کنسول بازی و مانیتور یا تلویزیون را داشته باشید و سپس تصمیم به تهیه مجموعه شبیه ساز رانندگی گرفته باشید؛ در این صورت بیشتر هزینه شما مربوط به فرمان بازی می‌شود و نه صندلی شبیه ساز، پس این مورد را نیز پشت گوش نیندازید و در هنگام تهیه فرمان بازی صندلی شبیه‌سازی خود را نیز تهیه کنید.

آیا شبیه ساز رانندگی می‌تواند باعث بهتر شدن رانندگی شود؟

بله، بسیاری از رانندگان مسابقه‌ای قبل از مسابقه اصلی و در تمرینات خود به کمک شبیه‌سازهای رانندگی به تمرین پیست، اجرای استراتژی‌های خود و… می‌پردازند.

برای رانندگی عادی و شهری یک ستاپ شبیه ساز رانندگی می‌تواند در کمک به فهم بهتر از نحوه کنترل خودرو کمک کند و حتی کسانی که به صورت تفریحی و در نقاط دیگر دنیا با ماشین خود به پیست مسابقه می‌روند با کمک ستاپ شبیه‌ساز تکنیک‌های جدید را با خیال راحت که قرار نیست تصادف کنند و به ماشین خود آسیب بزنند تمرین می‌کنند و سپس آن‌ها را در دنیای واقعی نیز اجرا می‌کنند.

این افراد می‌گویند هیچ چیز جای واقعا در صندلی ماشین نشستن و رانندگی را نمی‌گیرد، به این دلیل که یک ستاپ شبیه‌ساز ساده نمی‌تواند حس جابه‌جا شدن وزن ماشین و شتابی که به شما وارد می‌شود را شبیه‌سازی کند، اما با توجه به فید بکی که از فرمان خود می‌گیرید می‌توانید کاملا احساس کنید که چه اتفاقی دارد برای شما می‌افتد.

در صورتی که سوالی درباره ستاپ‌های شبیه ساز رانندگی دارید می‌توانید سوال خود را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به سوال شما پاسخ دهیم.

همچنین برای تهیه محصولات مانند فرمان بازی، مانیتور گیمینگ و دیگر تجهیزات گیمینگ ارائه شده توسط شرکت اسپیرو می‌توانید به نمایندگان رسمی این شرکت، لیست شده در صفحه از کجا بخرم مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *