در این مطلب با نحوه اتصال لپ تاپ به اینترنت با کابل، چه لپ تاپ شما دارای پورت LAN باشد یا نباشد و مزایای آن آشنا می‌شویم.

چگونه با LAN به اینترنت متصل شوم؟

اگر لپ تاپ شما خود دارای پورت LAN باشد، تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که به کمک یک کابل LAN لپ تاپ خود را به یکی از پورت‌های خروجی مودم خود متصل کنید.

ممکن است نیاز باشد تا وای فای لپ تاپ خود را برای انجام این کار خاموش کنید یا اولویت اتصال به اینترنت را در لپ تاپ خود اتصال LAN قرار دهید؛ اما به غیر از این موارد نحوه اتصال به همین سادگی است.

اتصال لپ تاپ به اینترنت با کابل

اگر لپ تاپ شما دارای پورت LAN نیست برای اتصال لپ تاپ به اینترنت با کابل نیاز به تهیه یک آداپتور یا تبدیل USB به RJ45 یا یک هاب USB مانند هاب تایپ سی بیاند BA-495 خواهید داشت.

این تبدیل‌ها می‌توانند پورت USB شما را تبدیل به یک پورت LAN کنند و با توجه به نسخه پروتکل USB می‌توانند پهنای باند متفاوتی را برای اتصال اینترنت به شما ارائه دهند.

اگر یک هاب USB-A یا USB-C تهیه کنید که پورت LAN هم داشته باشد می‌توانید پورت‌های بسیاری را به لپ تاپ خود اضافه کنید که برای لپ تاپ‌های جدید که تنها دارای پورت تایپ سی هستند نیز بسیار کاربردی خواهد بود.

اکثر این هاب‌ها نیز دارای اتصال Plug and Play هستند و برای نصب نیاز به نصب درایوری که نیاز به نصب دستی داشته باشد و خود ویندوز یا مک نتواند درایور مورد نیاز را دانلود کند نخواهند داشت.

مزایا اتصال لپ تاپ به اینترنت با کابل

اگر لپ تاپ خود را با کابل LAN به اینترنت متصل کنید به صورت کلی سرعت اینترنت شما بسته به سرویس اینترنتتان بهتر خواهد شد و این کار یکی از روش‌هایی است که گیمرها برایافزایش سرعت اینترنت کنسول بازی یا کامپیوتر خود از آن استفاده می‌کنند.

همچنین اتصال به این روش امنیت بیشتری برای دستگاه شما خواهد داشت.

به علاوه، داشتن ارتباط خوب با کابل بسیار ارزان‌تر و ساده‌تر از داشتن ارتباط اینترنت بی‌سیم با کیفیت بالا است و کابل‌های LAN قیمت کمی دارند.

مزیت بعدی ارتباط قوی‌تر و بدون امکان قطعی لحطه‌ای با اتصال با کابل است؛ اما برد شما را از مودم با توجه به طول کابل مورد استفاده شما محدود خواهد کرد.

مزیت آخر که برای گیمرها اهمیت بسیاری دارد لیتنسی و پینگ کمتر در زمان اتصال با کابل است که در بازی‌های آنلاین برای داشتن سرعت عکس‌العمل بالا در بازی اهمیت بسیاری دارد.

سوالات متداول

آیا می‌توانم لپ تاپم را با کابل به اینترنت متصل کنم؟

اکثرا بله، پاسخ این سوال بسته به پورت‌های موجود در لپ تاپ شما و وجود پورت LAN دارد.
اگر پورت LAN داشته باشید می‌توانید کابل LAN را مستقیما به لپ تاپ خود متصل کنید و اگر نه می‌توانید با تهیه تبدیل یا هاب USB که دارای ورودی LAN باشد این پورت را به لپ تاپ خود اضافه کنید.

چگونه باید لپ تاپ را به اینترنت کابل متصل کنم؟

با اتصال کابل LAN به لپ تاپ، لپ تاپ شما به صورت خودکار کابل را شناسایی می‌کند و به اینترنت کابل متصل می‌شود و نیاز به وارد کردن رمز یا انتخاب شبکه نیست.
اما باید توجه کنید که کابل LAN شما باید از طرف دیگر به مودم یا روتر شما متصل باشد تا کامپیوتر اتصال را تشخیص دهد.

چگونه کابل LAN را به مودم متصل کنم؟

پورت اتصال LAN در لپ تاپ و مودم یکسان است؛ اما باید دقت کنید که کابل خود را از سمت مودم به پورتی متصل کنید که خروجی دیتا دارد و نه ورودی. در مودم‌های خانگی یک پورت LAN برای ورودی اطلاعات است و دیگر پورت‌ها خروجی اطلاعات، کابل LAN خود را می‌توانید به هر یک از پورت‌های LAN خروجی اطلاعات متصل کنید.

چگونه لپ تاپ را به اینترنت گوشی متصل کنم؟

برای اتصال لپ تاپ به اینترنت گوشی نیاز به داشتن سرویس اینترنت همراه و اتصال به کمک هات اسپات تلفن همراه شماست و به دو طریق وایرلس و با سیم قابل انجام است.

نظرات (2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *