لاجیتک فرمان بازی جدید خود یعنی لاجیتک G923 را معرفی و به بازار عرضه کرده است. این فرمان مدل جدید فرمان‌های لاجیتک G29 و لاجیتک G920 محسوب می‌شود که از لحاظ طراحی تفاوت زیادی با مدل‌های قبلی ندارد؛ اما این فرمان دارای ویژگی فرمان بازی TrueForce جدید لاجیتک است که فرمان با توجه به اتفاقات محیط بازی نسبت به شما واکنش نشان می‌دهد. اما این ویژگی فرمان بازی لاجیتک چه قابلیتی دارد و به چه معناست؟

 

ویژگی فرمان بازی TrueForce

قطعاً در زمان رانندگی و هنگام خروج از پیچ متوجه این نکته شده‌اید که فرمان ماشین خود به خود به سمت جلو برمی‌گردد و شما نیازی به چرخاندن آن ندارید؛ و یا زمانی که در حال حرکت در جاده خاکی هستید به دلیل نا هموار بودن سطح جاده باید فرمان خود را محکم نگهدارید تا کنترل آن از دستتان خارج نشود.

ویژگی فرمان بازی لاجیتک TrueForce دارای قابلیت شبیه‌سازی این وقایع در حین بازی و با کمک موتور فیزیک خود بازی و نه شبیه‌سازی بر اساس اطلاعات خود فرمان است که اطلاعات بسیار بیشتر و دقیق‌تری را نسبت به سطح جاده و پستی و بلندی‌های آن، به شما می‌دهد.

TrueForce چیستاین قابلیت 4000 بار در ثانیه محاسبات مربوط به سطح جاده را از موتور فیزیک بازی درخواست و بررسی می‌کند و آن قدر دقیق است که لرزش‌های کوچک فرمان توسط دور موتور را نیز به شما منتقل می‌کند.

تلاش ویژگی فرمان بازی لاجیتک شبیه‌سازی اتفاقاتی است که تا به حال در حین بازی آن‌ها را تجربه نکرده‌اید. البته این قابلیت نیاز به پشتیبانی شدن آن توسط بازی دارد و اگر بازی شما از این قابلیت پشتیبانی نکند شبیه‌سازی عملکرد فرمان شما مشابه فرمان‌های ‌G920 و G29 خواهد بود که واکنش‌های پیش‌فرضی برای محیط‌های مختلف را در نظر می‌گیرد و با سطح دقیق جاده‌ای که روی آن هستید کاری ندارد.

به گفته لاجیتک در حال حاضر بازی‌های GRID ،Assetto Corsa Competitzione ،Grand Turismo Sport، iRacing ،F1 2020 و Dirt Rally 2.0 از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که با توجه به این که پدال کلاچ در قسمت پدال‌های فرمان بازی لاجیتک G923 قرار دارد کار کردن آن بدون دنده دستی Driving Force Shifter لاجیتک منوط به تنظیمات بازی شما خواهد بود اما اگر می‌خواهید تا شبیه‌ساز بسیار کاملی داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم تا دنده دستی لاجیتک را نیز تهیه کنید تا از پدال کلاچ این مجموعه نیز حداکثر استفاده را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *