قیمت بالای 100 دلار برای هر کابلی قیمتی غیر منطقی محسوب می‌شود. اما چرا کابل تاندربولت 3 پرو اپل 130 دلار قیمت دارد؟ این کابل چه تفاوت‌هایی با کابل‌های دیگر موجود در بازار دارد؟ در این مطلب به این موضوع می‌پردازیم که شاید این کابل با توجه به ویژگی‌های آن قیمت غیر منطقی ندارد و با کابل تاندربولت 3 پرو اپل بیشتر آشنا می‌شویم.

تاندربولت چیست ؟

تاندربولت 3

فناوری تاندربولت اولین بار در سال ۲۰۱۱ و در زمانی که USB 3.0 به تازگی وارد بازار شده بود و همه تحت تأثیر سرعت ۵ Gbps آن بودند معرفی شد و توانایی انتقال اطلاعات با سرعت دو برابر USB 3.0 را داشت. همچنین فناوری تاندربولت توانایی انتقال انواع مختلف اطلاعات و نه تنها انتقال دیتای سریالی به دستگاه‌های ذخیره اطلاعات را داشت.

به عنوان مثال به کمک این کانکتور می‌توانید صفحات نمایشی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند مانند مانیتور ایسوس ‌PA32UC-K را به کامپیوتر خود متصل کنید و حتی اگر مانیتور شما از این فناوری پشتیبانی می‌کند می‌توانید مانیتور خود را به کامپیوتر و هارد و مانیتورهای دیگر خود را نیز به مانیتور اصلی متصل نمایید تمام تجهیزات خود را به کمک یک کابل به کامپیوتر خود متصل کنید.

ایسوس PA32UC-Kتاندربولت ۳ جدیدترین نسخه از این فناوری این که از پورت USB تایپ سی برای اتصال استفاده می‌کند و دلیل این امر سادگی و یونیورسال بودن این پورت، به معنای استفاده شدن آن در همه‌ی دستگاه‌هی الکترونیکی از جمله کامپیوتر‌ها، تلفن‌های همراه و حتی شارژر بسیاری از هندزفری‌های بی‌سیم امروزی است.

برای آشنایی بیشتر با فناوری تاندربولت و قابلیت‌های آن مطلب تاندربولت 3 چیست را مطالعه نمایید.

کابل تاندربولت 3 پرو اپل

کابل تاندربولت 3 پرو

ویژگی دیگر کابل تاندربولت 3 پرو اپل پوشش بافت این کابل است که مانند کابل‌های شارژ بیاند نه تنها از آسیب دیدن بدنه کابل بعد از استفاده طولانی مدت جلوگیری می‌کند؛ بلکه در هنگام استفاده این کابل به هم نمی‌پیچد و گره نمی‌خورد.

اپل همچنین به ارائه یک کابل تاندربولت 3 با قیمت 39 دلار نیز می‌پردازد؛ اما این کابل دارای پوششی لاستیکی است و اگر نیاز به تهیه یک کابل تاندربولت برای کار خود دارید، با توجه به بالا بودن قیمت کابل‌های پشتیبانی کننده از این فناوری احتمالاً می‌خواهید تا کابلتان به مدت کوتاه استفاده آسیب نبیند.

با توجه به این که این کابل قیمت 139 دلاری بر روی جعبه خود دارد، اما کابل تاندربول 3 پرو اپل قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی دارد که هیچ کابل دیگری به شکا ارائه نمی‌دهد. همچنین اگر به تهیه این کابل بپردازید به احتمال زیاد تا مدت بسیار طولانی نیازی به تهیه کابل دیگر برای خود نخواهید داشت و علاوه بر اتصال تجهیزات مختلف که نه تنها از فناوری تاندربولت 3، بلکه از هر مدل از پورت USB تایپ سی که استفاده می‌کنند مانند تلفن‌های همراه، هاب‌های مختلف و حتی کارت‌های گرافیک نیز می‌توانید از این کابل استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *