ماوس گیمینگ Logitech G Pro Wireless به یکی از محبوب‌ترین ماوس‌ها در بین گیمرهای حرفه‌ای در eSports، استریمرها و بازیکنان از زمان ارائه خود در سال 2018 تبدیل شد؛ و حالا با ارائه لاجیتک G Pro X SUPERLIGHT این افسانه ادامه پیدا می‌کند.

اما آیا لاجیتک توانسته تا با کاهش وزن این ماوس به تنها 60 گرم و بهبود مشخصات سخت‌افزاری آن افسانه G Pro را موفقیت آمیز ادامه دهد؟

معرفی Logitech G Pro X SUPERLIGHT

سری Pro محصولات Logitech G، محصولاتی هستند که با کمک و همکاری گیمرهای تیم گیمینگ Logitech G طراحی می‌شوند و به این دلیل در این محصولات تنها قابلیت‌هایی وجود دارند که گیمر به آن‌ها احتیاج دارد و آن‌ها را از سازنده این تجهیزات انتظار دارد.

در مورد ماوس گیمینگ نیز باید بگوییم این قابلیت‌ها وزن کم، اتصال وایرلس بدون لگ، دقت بالا و دکمه‌‌های ماکرو به اندازه کافی و نه بیشتر است.

لاجیتک G Pro X SUPERLIGHT نسخه بروزرسانی شده G Pro Wireless است که نسخه‌ای از نسل دوم این سری ماوس به حساب می‌آید. این ماوس دارای طراحی Ambidextrous و متقاون است که آن را برای کار با دست راست و چپ مناسب می‌کند و دارای 5 دکمه قابلی برنامه‌ریزی و دستوردهی است.

مشخصات ماوس Logitech G Pro X SUPERLIGHT

نوع سنسوراپتیکال
مدل سنسورHERO 25K
حساسیتتا 25,600 DPI
نرخ بروزرسانی1,000 Hz
دکمه‌های قابل تنظیم5
نورپردازی RGBندارد
برد اتصال10 m
ابعاد125×63.5x40mm
وزن60g

بیشتر بخوانید: تفاوت سنسور اپتیکال و لیزری

طراحی و راحتی

زمانی که برای اولین بار ماوس را در دست می‌گیرید تقریبا باورتان نخواهد شد که چقدر وزن این ماوس کم است و تصور می‌کنید که با قرار دادن باتری درون آن وزن آن افزایش پیدا خواهد کرد؛ اما نه، این وزن ماوس با باتری است!

لاجیتک ادعا می‌کند که ماوس لاجیتک G Pro X SUPERLIGHT کمتر از 63 گرم وزن دارد و ترازو ما در زمان وزن کردن ماوس عدد 60 گرم را نمایش داد.

در مقایسه با وزن 80 گرمی G Pro Wireless 20 درصد از وزن ماوس کاهش پدا کرده و توجه کنید که G Pro Wireless خود یک ماوس گیمینگ سبک است. در واقع لاجیتک G Pro X SUPERLIGHT از ماوس‌هایی که با برش‌هایی در بدنه وزن خود را کم می‌کنند نیز بدون انجام این کار سبک‌تر است!

اما این کاهش وزن چگونه اتفاق افتاده؟ چندین نقطه وجود دارند که به کاهش وزن این ماوس کمک کرده‌اند.

یکی از آن‌ها تصمیم لاجیتک به ساختن این ماوس با طراحی faux-ambidextrous به جای کاملا ambidextrous است و دیگر در سمت راست ماوس دکمه‌‌ای وجود ندارد. این کار باعث می‌شود تا کاربری ماوس برای افراد چپ دست مقداری کمتر شود، اما همچنان طراحی بدنه به شکل متقارن است و افرادی که با دست چپ با ماوس کار می‌کنند توانایی کار با ماوس را خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: ماوس مخصوص افراد چپ دست

همچنین این ماوس برخلاف نسخه قبلی خودش دارای نورپردازی LIGHTSYNC RGB نیست، همچنین چرخ اسکرول این ماوس دارای طراحی جدیدی است تا استحکام مورد نیاز را با استفاده از مواد اولیه کمتری داشته باشد تا وزن آن کاهش پیدا کند.

برخی از این تغییرات تاثیر بیشتری در کاربری ماوس نسبت به بقیه دارند، اما برخی مانند حذف شدن نورپردازی صرفا تغییرات ظاهری هستند و در قابلیت‌های حرفه‌ای ماوس تغییری ایجاد نمی‌کنند. در نهایت این شمایید که باید انتخاب کنید چه چیزی برای شما بیشتر اهمیت دارد، ظاهر یا کاربری؟

اما به غیر از این موارد دیگر موارد با G Pro Wireless یکسان‌اند، ابعاد هردو کاملا یکسان اند و از متریال و جنس یکسانی که پلاستیک ABS است برای ساخت هردو استفاده شده‌است.

عملکرد بازی

لاجیتک G Pro X SUPERLIGHT دارای جدیدترین نسخه سنسور اپتیکال HERO لاجیتک است که دارای رزولوشنی تا 25,600 DPI بدون هیچ‌گونه Smoothing، Filtering یا Acceleration است. همچنین این سنسور قادر است تا حرکت با سرعت 400 IPS و شتاب 40g یا 40 بار شتاب جاذبه زمین را نیز با دقت کامل تشخیص دهد.

در کنار این سنسور از فناوری اتصال وایرلس LIGHTSPEED استفاده می‌کند که اتصالی بدون لگ و کندی را با مصرف بسیار کم انرژی ارائه می‌دهد که در یک ماوس گیمینگ وایرلس این دو قابلیت از قابلیت‌های اصلی ماوس به شمار می‌روند.

خب، این‌ها به چه معنا هستند؟ در عمل یعنی نیازی به نگرانی از عملکرد ماوس لاجیتک G Pro X SUPERLIGHT ندارید، حتی با این که این ماوس وایرلس است.

خوشبختانه دیگر نگرانی از مشکلاتی که اتصال وایرلس برای عملکرد مورد نیاز در زمینه گیمینگ به وجود می‌آید با وجود LIGHTSPEED از بین رفته و شما می‌توانید حداکثر بهره‌وری را از سنسور با دقت خود ببرید.

عمر باتری

ماوس گیمینگ لاجیتک G Pro X SUPERLIGHT با نرم‌افزار G HUB برای تنظیمات خود استفاده می‌کند (در ادامه بیشتر در این باره توضیح می‌دهیم) که می‌تواند زمان تقریبی شارژ باقی‌مانده ماوس را به همراه (برخلاف ماوس دیگر برندها) درصد باتری باقی‌مانده به شما اعلام کند.

همچنین در تست ما عمر باتری این ماوس مانند چیزی که توسط لاجیتک اعلام شده، 72 ساعت استفاده مداوم از آن است.

شارژ شدن این ماوس به کمک کابل Micro-USB که با سری خاص و مخصوص اتصال به ماوس است به طول 1.8 متر به شما ارائه می‌شود، انجام می‌شود. شما می‌توانید ماوس را به کمک این کابل نیز به کامپیوتر متصل کنید.

اگر هم علاقه‌ای به استفاده از ماوس وایرلس خود به شکل سیمی در هنگام شارژ ندارید می‌توانید ماوس پد POWERPLAY را برای ماوس خود تهیه کنید تا در هنگام بازی ماوس خود را وایرلس شارژ کنید و هیچگاه نگران به پایان رسیدن باتری آن نباشید.

قابلیت‌ها و نرم‌افزار

برای تنظیم و تغییر میزان‌های DPI و دستورات دکمه‌ها نیاز به دانلود و نصب نرم‌افزار G HUB دارید؛ شما همچنین می‌توانید تغییرات خود را با ایجاد پروفایل برای ماوس روی حافظه داخلی ماوس نیز ذخیره کنید تا روی دیگر کامپیوترها نیز بتوانید بدون نیاز به نرم‌افزار از تنظیمات خود استفاده کنید.

اما برای تغییر این تنظیمات نیاز به استفاده از نرم‌افزار خواهید داشت. همچنین اگر قصد تغییر مقادیر DPI را ندارید، مقادیر پیش‌فرش تنظیم شده برای 5 مقدار DPI این ماوس 400، 800، 1،600، 3،200 و 6،400 هستند، درحالی که شما می‌توانید هرکدام از این 5 مقدار را از بازه 100 تا 25,600 انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *