کیبورد لاجیتک MX Keys Mini دقیقا کیبوردی است که نام آن به آن اشاره می‌کند؛ نسخه کوچک شده کیبورد پرچمدار لاجیتک، MX Keys. لاجیتک MX Keys Mini برای افرادی که فضای کمی روی میز خود دارند و به دنبال یک کیبورد حرفه‌ای هستند یا کسانی که می‌خواهند کیبورد Magic Keyboard خود را با کیبورد دیگری جایگزین کنند است.

در ادامه با ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و مزایا و معایب Logitech MX Keys Mini آشنا می‌شویم.

طراحی لاجیتک MX Keys Mini

لاجیتک MX Keys Mini

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، Logitech MX Keys Mini عرض تقریبا نصف MX Keys را دارد. این عرض کمتر به سبب حذف شدن دکمه‌های نامبرپد، بخش دکمه‌های Home/End/Page Up و قرار گرفتن دکمه‌های اشاره یا Arrow به صورت فشرده و زیر دکمه Shift امکان پذیر شده‌است.

همچنین کیبورد لاجیتک MX Keys Mini ظاهری بسیار شبیه به Apple Magic Keyboard دارد؛ با این تفاوت که ویژگی‌هایی در طراحی و کارکرد کیبورد باعث شده تا برای بسیاری این کیبورد بهتر از Apple Magic Keyboard باشد.

به عنوان مثال برخلاف Magic Keyboard، دکمه‌های MX Keys Mini صاف نیستند و در قسمت وسط خود دارای فرورفتگی‌های دایره شکل (یا بیضی شکل با توجه به ابعاد دکمه) هستند که تجربه تایپ بسیار بهتری را به کاربر ارائه می‌دهند.

مقایسه magic keyboard و لاجیتک MX Keys Mini

بیشتر بخوانید: بهترین کیبوردها برای تایپ

در ردیف دکمه‌های Function کیبورد لاجیتک MX Keys Mini نیز تغییراتی نسبت به Magic Keyboard وجود دارد.

Logitech MX Keys Mini قابلیت اتصال به 3 دستگاه مختلف به صورت همزمان و جابه‌جا شدن بین آن‌ها را دارد و دکمه‌های F1 تا F3 به فناوری Easy-Switch کیبورد که برای سوئیچ کردن بین دستگاه‌‌های مختلف کاربرد دارد اختصاص داده شده‌است.

دکمه‌های F4 و F5 برای تنظیم روشنایی بکلایت کیبورد هستند و دکمه‌های F7 و F8 به ترتیب برای باز کردن صفحه ایموجی در هنگام تایپ و اسکرین شات گرفتن تعبیه شده‌اند که تغییر جالبی با توجه به میزان استفاده از ایموجی‌ها در هنگام تایپ کردن پیام‌ها محسوب می‌شود.

البته مانند Magic Keyboard، کیبورد لاجیتک MX Keys Mini نیز دارای زاویه ثابت و غیر قابل تغییر و تنظیم است. این کیبورد خود زاویه‌ای با سطح میز شما برای ارگونومی تایپ دارد؛ اما این زاویه قابل تنظیم و تغییر نیست.

عملکرد

این کیبورد وایرلس می‌تواند به صورت همزمان به 3 دستگاه مختلف متصل شود و برای کار با هرکدام با دکمه‌های F1 تا F3 بین آن‌ها سوئیچ کند. اتصال این کیبورد به کمک بلوتوث و به سادگی انجام می‌شود. تنها کافی است دکمه اتصال مورد نظر برای دستگاه خود را نگه داشته تا کیبورد را به Pairing Mode ببرید و مانند دیگر دستگاه‌های بلوتوث، آن را متصل کنید.

دکمه‌‌های این کیبورد دارای بکلایت LED به رنگ سفید و هوشمند هستند. لاجیتک MX Keys Mini دارای سنسور فاصله و روشنایی محیط است که با نزدیک شدن دستان شما به کیبورد، به صورت خودکار بکلایت را روشن می‌کند و با توجه به روشنایی محیط، میزان روشنایی کیبورد را تغییر می‌‌دهد.

هرچه فضای اتاق تاریک‌تر باشد، روشنایی بکلایت کیبورد بیشتر خواهد شد؛ البته همچنان امکان تنظیم روشنایی بکلایت کیبورد به صورت دستی و با دکمه‌های میانبر F4 و F5 امکان پذیر است.

دکمه دارای سنسور Touch ID که برای ورود به کامپیوتر با اثر انگشت است در این کیبورد وجود ندارد؛ اما دکمه Delete جایگزین آن شده‌است که برای اجرای این دستور دیگر نیاز به Fn و Backspace نخواهید داشت.

اتصال کیبورد Logitech MX Keys Mini به صورت وایرلس و بلوتوث امکان پذیر است و امکان استفاده از گیرنده‌های USB مانند دانگل یونیفایینگ لاجیتک نیز وجود ندارد.

همچنین اتصال کیبورد به صورت سیمی و از طریق پورت تایپ سی کیبورد نیز وجود ندارد و این پورت تنها برای شارژ کردن کیبورد است.

مزایا لاجیتک MX Keys Mini

  • طراحی مینیمالیست و ساده
  • ابعاد کوچک و قابلی استفاده در فضاهای کم
  • بکلایت هوشمند
  • تجربه تایپ بسیار مناسب
  • قابلیت اتصال به 3 دستگاه

معایب لاجیتک MX Keys Mini

  • قیمت بالا
  • تنها اتصال با بلوتوث
  • عدم امکان تنظیم زاویه کیبورد

عمر باتری Logitech MX Keys Mini

به گفته لاجیتک عمر باتری این کیبورد با بکلایت روشن 10 روز و با بکلایت خاموش 5 ماه است. البته با روشن بودن تنظیم خودکار بکلایت بعد از 2 هفته استفاده و 10 ساعت استفاده مداوم در روز و در اتاقی نسبتا روشن، کیبورد همچنان 90 درصد شارژ داشت.

پس مگر این که در یک اتاق تاریک مشغول به کار باشید، حدود هر 3 ماه یکبار لازم است تا کیبورد خود را شارژ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *