امروزه که شرکت‌های بازی‌ساز تلاش زیادی برای ارائه بهترین جزئیات گرافیکی در بازی‌های خود می‌کنند. تهیه یک مانینتور گیمینگ، خصوصا اگر به صورت رقابتی بازی می‌کنید امری حیاتی است. مانیتور AOC 27B2H یک مانیتور گیمینگ مناسب قیمت است که در این ویدئو قصد داریم با آن آشنا شویم.

معرفی مانیتور گیمینگ 27 اینچ AOC

بررسی مانیتور AOC 27B2H

مانیتور AOC 27B2H یک مانیتور با اندازه صفحه 27 اینچ است که برای انجا کارهای روزانه، نمایش فیلم و استفاده مولتی‌مدیا و گیمینگ برای بسیاری از افراد مناسب است.

این مانیتور دارای بدنه‌ای باریک است و صفحه نمایش آن از 3 جهت راست، چپ و بالا بدون حاشیه است که آن را برای استفاده در ستاپ‌های چند مانیتوره نیز مناسب می‌کند.

پنل مانیتور AOC 27B2H یک پنل از نوع IPS است که می‌تواند رنگ‌های بسیار زنده، تصویری بسیار روشن و زاویه دید بالایی را ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: انواع پنل مانیتور

کیفیت تصویر AOC 27B2H

پنل IPS این مانیتور 8-bit است و حدود 95 درصد از بازه رنگی sRGB را پشتیبانی می‌کند. با توجه به این که پوشش این مانیتور از رنگ‌های sRGB مقداری کمتر از برخی از مانیتورهای دیگر است، اما تفاوت آن مگر در استفاده‌های حرفه‌ای مانند طراحی گرافیک، قابل تشخیص نخواهد بود.

رنگ‌های تصویر این مانیتور بسیار زنده هستند و در طول پنل مانیتور یکدست نمایش داده می‌شوند و زمانی که از زاویه‌های مختلف به تصویر این مانیتور نگاه می‌کنید تغییر نمی‌کنند.

از مشخصات دیگر پنل این مانیتور می‌توان به روشنایی ماکسیمم 250-nit و نسبت کنتراست ممتد 1000:1 آن اشاره کرد که مشخصات مورد انتظاری در این بازی قیمتی محسوب می‌شود.

رزولوشن مانیتور AOC 27B2H برابر با 1920×1080 یا Full HD است که تراکم پیکسلی 82 PPI را در یک پنل 27 اینچ به شما ارائه می‌دهد.

عملکرد AOC 27B2H

لگ ورودی مانیتور AOC 27B2H مقدار 12ms در 60Hz اندازه‌گیری شده‌است که برای عدم نمایش تاخیر در تصاویر کافی است.

زمان واکنش‌دهی این مانیتور 7ms (GtG) است که از مانیتورهای مشابه که دارای 5ms است بیشتر است؛ اما در تست‌های گیمینگ Ghosting بیشتری نسبت به این مانیتورها در تصویر آن مشاهده نمی‌شود.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های یک مانیتور گیمینگ داشتن رفرش ریت بالا است که متاسفانه این مانیتور به صورت رسمن رفرش ریت خود را مقدار 60Hz اعلام می‌کند.

البته که با اورکلاک کردن مانیتور این مقدار قابل افزایش است.

طراحی و اتصالات AOC 27B2H

اتصالات مانیتور AOC 27B2H

یکی از نقاط قوت مانیتور AOC 27B2H بدنه بسیار باریک با حاشیه باریک 1.5 نیلی‌متری تصویر آن است.

اتصالات این مانیتور نیز شامل یک پورت HDMI 1.4، یک پورت VGA و خروجی هدفون برای اتصال مستقیم هدست گیمینگ برای زمان بازی به مانیتور است. البته خروجی هدفون تنها در زمان نصب مانیتور به همراه HDMI عمل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: HDMI یا DisplayPort

جمع‌بندی

با توجه به قیمت، مانیتور AOC 27B2H قابلیت‌های مناسبی را به کاربر ارائه می‌کند و کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد. البته که مانیتورهای بسیار بهتری از این مانیتور در بازار وجود دارند؛ اما قیمت بسیار بالاتری نسبت به این مانیتور نیز به همراهشان خواهد بود.

اگر قصد تهیه مانیتوری را برای خود دارید پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب راهنمای خرید مانیتور گیمینگ را مطالعه کرده تا نسبت به مشخصات و ویژگی‌های یک مانیتور گیمینگ آگاهی کاملی داشته باشید.

  • عدم وجود اتصال VESA Mount
  • عدم پشتیبانی از AMD FreeSync
  • عدم امکان اتصال با DisplayPort
مزایامعایب
  • طراحی بسیار باریک

  • صفحه نمایش بدون حاشیه

  • تصاویر با رنگ‌های دقیق و زنده
  • عدم وجود اتصال VESA Mount

  • عدم پشتیبانی از AMD FreeSync

  • عدم امکان اتصال با DisplayPort
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *