زمانی که به برند Bang & Olufsen فکر می‌کنید، کلمات «لوکس»، «کیفیت ساخت» و «کیفیت صدا» در ذهنتان تداعی می‌شود و هدفون پرچمدار این برند، Beoplay H95 باید بتواند تمام این ویژگی‌ها را داشته باشد؛ اما آیا این چنین است؟ در این مطلب به بررسی هدفون Beoplay H95 می‌پردازیم.

معرفی Beoplay H95

معرفی Beoplay H95

Beoplay H95 در سال 2022 و به مناسبت 95 سالگی برند بنگ اند الوفسن معرفی و عرضه شد. این هدفون از نوع Over-Ear است و با توجه به این که سازنده آن برند Bang & Olufsen است، قیمت جهانی 899 دلار تعیین شده برای آن تعجبی ندارد.

مطلب مرتبط: انواع هدفون

طراحی Beoplay H95

طراحی Beoplay h95
  • طراحی لوکس
  • کیس سخت
  • کنترل چرخان و گوشی با کنترل لمسی

اگر به دنبال یک هدفون لوکس هستید، به مقصد رسیده‌اید. هدفونی لوکس‌تر، تکمیل‌تر و با امکانات بیشتر از هدفون Beoplay H95 وجود ندارد.

این هدفون دارای یک کیس محکم است تا در زمان استفاده نکردن از هدفون، آن را درون کیس خود قرار دهید و این کیس به خوبی از این هدفون در برابر ضربات محافظت می‌کند تا زمانی که آن‌ها را از کیس خارج می‌کنید هدفون شما کوچکترین آسیبی ندیده باشد.

توجه زیادی به لوازم جانبی که به همراه این هدفون دریافت می‌کنید شده‌است، شما به علاوه هدفون و کیس آن، تبدیل هدفون دو سر برای هواپیما، کابل شارژ تایپ سی و یک کابل Aux دریافت می‌کنید که دارای روکش‌های پارچه‌ای بافته شده و بست‌های چرمی هستند تا در زمانی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، بتوانید آن‌ها را به صورت منظمی داخل کیس هدفون قرار دهید.

گوشی‌های هدفون Beoplay H95 بیضی شکل هستند و روکش آن‌ها چرم نرم طبیعی پوست گوسفندی و فومشان Memory Foam است که در بازه زمانی طولانی از استفاده از این هدفون‌ها هم به هیچ وجه احساس خستگی نخواهید کرد. روکش چرمی هدبند این هدفون از چرم گاوی است و به صورت کلی این هدفون بسیار راحت است.

فریم هدفون Beoplay H95 از جنس آلومینیوم و سطح برس خورده است که استحکام بالا و در عین حال وزن کمی دارد، برای کسانی که سر بزرگی دارند، در زمان قرار دادن هدفون روی سر ممکن است این فریم مقداری گوشی‌ها را زیادی به سر شما فشار دهد، اما این مقدار به اندازه‌ای نیست که آزار دهنده باشد.

کنترل‌های چرخان قرار گرفته دور هر گوشی هدفون به شما امکان تنظیم بلندی صدا و شدت نویز کنسلینگ را می‌دهد.

علاوه بر این کنترل‌ها، سطح گوشی سمت راست هدفون به دستورات لمسی حساس است و می‌توانید با لمس لحظه‌ای روی آن به Play/Pause موسیقی، با کشیدن انگشت رو به جلو به آهنگ بعدی و با کشیدن به سمت عقب به آهنگ قبلی بروید.

عملکرد این کنترل‌های لمسی با سرعت بالایی انجام می‌شود و کار کردن با آن‌ها و یادگرفتن دستورات آن بسیار ساده‌است. همچنین پورت شارژ Type-C، دکمه خاموش و روشن کردن هدفون و ورودی جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز روی گوشی سمت راست قرار دارند.

متأسفانه سنسور فاصله در داخل گوشی هدفون برای متوقف شدن خودکار موسیقی زمانی که هدفون را از روی سر خود برداشتید وجود ندارد، اما می‌توانید هدفون خود را تنظیم کنید تا بعد از 15 دقیقه از عدم استفاده از آن به طور خودکار خاموش شود.

عملکرد صوتی

بررسی هدفون Beoplay H95
  • درایورهای تیتانیومی 40 میلی‌متری
  • استیج صوتی بزرگ
  • جزئیات بالا در صدا

اگر به دنبال یک هدفون با کیفیت و کیفیت صوتی خارق‌العاده هستید، هدفون Beoplay H95 مخصوص شماست.

این هدفون دارای درایورهای 40 میلی‌متری با صفحه تیتانیومی و مگنت نئودیمیومی است که درایورها در داخل هدفون در یک محفظه پورت‌دار قرار گرفته‌اند تا این درایورهای تیتانیومی بتوانند علاوه بر جزئیات و وضوح صدایی که به شما ارائه می‌دهند، با پورت تیونینگ بیسی پرقدرتی مانند یک ساب ووفر را به گوش شما برسانند.

کیفیت صدای هدفون Beoplay H95

این هدفون قابلیتی دارد که اکثر هدفون‌های هم رده‌اش نمی‌توانند این قابلیت را به طور کامل داشته باشند، ارائه بیسی قدرتمند و لرزاننده بدون ایجاد هیچگونه در هم ریختگی در فرکانس‌های بالا.

نویز کنسلینگ این هدفون عملکرد بسیار خوبی دارد و در حالت تنظیمات حداکثری خود می‌تواند تا حد بسیار زیادی از ورود صدای محیط به داخل هدفون جلوگیری کند.

شما می‌توانید از طریق نرم‌افزار شدت نویز کنسلینگ هدفون را به صورت دستی تنظیم کنید و یا آن را در حالت Transparecy Mode قرار دهید تا بالعکس صدای محیط را با وضوح کامل به گوش شما برساند.

اگر هم می‌خواهید تا با خاموش کردن قابلیت ANC عمر باتری هدفون خود را افزایش دهید، گوشی‌های این هدفون عملکرد بسیار خوبی در ایزوله کردن پسیو صدای محیط دارند.

عمر باتری و اتصال

بررسی هدفون bang & olufsen H95
  • 38 ساعت عمر باتری
  • Bluetooth 5.1
  • قابلیت تنظیم اکولایز در نرم‌افزار

عمر باتری هدفون Beoplay H95 38 ساعت گوش دادن مداوم به موسیقی به بلندی صدای معقول است که بیشتر از اکثر هدفون‌های نویز کنسلینگ حرفه‌ای است و این عمر باتری با ANC روشن است! این عمر باتری با خاموش کردن ANC افزایش هم پیدا می‌کند.

اتصال این هدفون به غیر از اتصال فیزیکی جک 3.5 میلی‌متری، به صورت وایرلس و با Bluetooth 5.1 انجام می‌شود. همچنین هدفون بنگ اند الوفسن Beoplay H95 از پروتکل‌های استریم AAC و aptX برای امکان گوش دادن به موسیقی های رزولوشن نیز پشتیبانی می‌کند، با این وجود که می‌دانیم این پروتکل‌ها واقعا نمی‌توانند موسیقی Hi-Res را استریم کنند.

بیشتر بخوانید: موسیقی Hi-Res چیست

با نصب اپلیکیشن Bang & Olufsen App می‌توانید به تنظیمات کامل این هدفون دسترسی داشته باشید و در صورت نیاز آن‌ها را تغییر دهید.

چندین حالت گوش دادن به موسیقی پیش‌فرض به نام‌های Optimal، Commute، Clear، Workout و Podcast برای این هدفون وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اگر هم علاقه‌ای به آن‌ها ندارید می‌توانید تنظیم اکولایزر هدفون را از طریق این اکولایزر Beosonic به صورت دستی انجام دهید.

برخلاف اکولایزر‌های باندی یا پارامتریک، اکولایزر Beosonic یا دایره است که بین 4 محور Bright, Relaxed, Energetic و Warm قرار دارد و با جابه‌جا کردن آن می‌توانید آن قدر صدای هدفون را تغییر دهید تا به آنچه باب میل خودتان است برسید.

جمع‌بندی

بررسی هدفون بنگ اند الوفسن Beoplay H95

هدفون بنگ اند الوفسن Beoplay H95 به زیبایی ساخته شده‌اند و سطحی از لوکس بودن را دارند که از این برند دانمارکی که محصولاتش را در دانمارک نیز تولید می‌کند، انتظار می‌رود.

کیفیت صدای این هدفون‌ها خارق‌العاده است و استیج صدایی بزرگی دارد و نویز کنسلینگ آن با وجود این که بهترین نویز کنسلینگی که در هدفون‌ها می‌توان داشت، نیست؛ اما یکی از بهترین‌هاست.

این هدفون‌ها قیمت بالایی دارند، اما اگر از پس هزینه آن بر بیایید، کاملا ارزش خرید دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *