درست است که اسپیکر‌ها‌ی قابل حمل و هدفون‌های بی‌سیم ارزان‌تر و بهتر از همیشه شده‌اند، اما ممکن است که ست اسپیکری قدیمی در اتاق خود داشته باشید و با حذف شدن جک هدفون از روی اکثر تلفن‌های همراه نتوانید به آن‌ها متصل شوید و یا ممکن است که بخواهید از ویژگی‌های بلوتوث نسخه 5.0 روی تلفن همراه خود استفاده کنید. در این صورت گیرنده و دانگل بلوتوث Logitech Bluetooth Audio Receiver بهترین دانگل بلوتوث است که می‌توانید به کمک آن تقریباً هر اسپیکری را به یک اسپیکر بلوتوث تبدیل کنید و با هر دستگاهی به آن‌ها متصل شوید.

دانگل بلوتوث چیست

گیرنده بلوتوث دستگاهی است که می‌تواند سیگنال بلوتوث را دریافت کنید و آن را به کمک کابل و به صورت ورودی به دستگاه‌هایی که قابلیت اتصال به کمک بلوتوث ندارند را می‌دهد.

این دستگاه برای افرادی مناسب است که در حال حاضر دستگاه پخشی برای سیستم صوتی خانگی یا خودرو خود دارند که اتصال بلوتوث ندارد و نمی‌توانند یا نمی‌خواهند تا دستگاه پخش خود را تغییر دهند، اما می‌خواهند تا بتوانند از طریق بلوتوث به آن متصل شوند.

دانگل بلوتوث

گیرنده بلوتوث لاجیتک

دانگل بلوتوث لاجیتک برخلاف بیشتر گیرنده‌های بلوتوث باتری داخلی ندارد و با برق کار می‌کند و مخصوص دستگاه‌های خانگی است.

این مدل نسل دوم این گیرنده محبوب است و بدنه کوچکتری دارد که می‌توان آن را در پشت اسپیکر مخفی کرد. همچنین این دستگاه نیاز دارد تا به منبع برق متصل باشد و باتری ندارد.

این دستگاه دو خروجی AUX و RCA به شما می‌دهد، همچنین به همراه این دستگاه یک کابل بلند تبدیل جک 3.5 میلی‌متری به RCA نیز دریافت می‌کنید تا نیازی به تبدیل جدگانه‌ای نداشته باشید و به سادگی اسپیکر خود را به آن گیرنده متصل کنید.

دانگل بلوتوث

زمانی که آداپتور این گیرنده را به پریز متصل می‌کنید، دستگاه به صورت خودکار روشن می‌شود و با فشار تنها دکمه موجود روی این اسپیکر حالت اتصال آن فعال می‌شود و می‌توانید با تلفن همراه خود به آن متصل شوید. برد این دانگل بلوتوث در حدود 15 متر است، اما این عدد با توجه به دستگاه‌ها و موانع فیزیکی دیگری که در اطراف گیرنده خود دارید می‌تواند متغیر باشد.

دانگل بلوتوث

همچنین از قابلیت‌های خاص این دستگاه می‌توان به اتصال دو اسپیکر متفاوت به یک دستگاه اشاره کرد و این امر به دلیل وجود دو خروجی روی این گیرنده بلوتوث است، اما برای این کار نیاز دارید تا کابلی جداگانه تهیه کنید و یک ست اسپیکر را از طریق خروجی AUX و اسپیکر دیگر خود را از طریق خروجی RCA به گیرنده بلوتوث خود متصل کنید.

نسخه بلوتوث چیپ داخل این دانگل بلوتوث نسخه 3.0 است، اما این چیپ دارای پهنای باند بیشتر برای انتقال سریع‌تر فایل‌های صوتی با کیفیت و حجیم است تا بتوانید تا با بیشترین کیفیت ممکن به پخش موسیقی خود بپردازید.

اگر به دنبال گیرنده بلوتوثی برای دستگاه‌های همراه خود مانند خودرو هستید باید مدلی را تهیه کنید که باتری داخلی داشته باشد و یا بتواند از طریق خروجی USB پخش خودرو و یا به کمک شارژر فندکی خودرو برق خود را تأمین کند.

در ویدئوی زیر نیز می‌توانید نحوه اتصال و کارکرد این دانگل بلوتوثی را مشاهده کنید.

اگر سؤالی در رابطه با دانگل یا گیرنده‌های بلوتوث دارید می‌توانید ان را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به سؤال شما پاسخ دهیم.

نظرات (2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *