یک استریمینگ خوب در مرحله اول نیاز به تصویری با کیفیت و بعد از آن صدایی رسا و شفاف دارد. بسته به این که در استریمینگ شما چه می‌گذرد ممکن است نیاز به ویژگی‌های دیگر و تجهیزات خاصی داشته باشید، اما نکته‌ای که در همه استریمینگ‌ها وجود دارد نیاز به یک وب کم خوب و کاربردی است. در این مطلب با بهترین وب کم برای استریم در سال 2024 آشنا می‌شویم.

ویژگی‌های وبکم مناسب برای استریمینگ

وبکم مناسب برای استریمینگ

استریمینگ یک پخش زنده است و ویدئویی که از قبل آماده شده باشد نیست، به همین دلیل نیازی به ویدئوگرافی فوق‌العاده و بالاترین کیفیت تصویر ممکن ندارید.

چیزی که به آن نیاز دارید ویدئو با رزولوشن معقول، فریم ریت مناسب، تصویری شفاف و واضح و صدایی رسا است.

 اگر می‌خواهید شروع به استریمینگ کنید، توصیه می‌کنیم تا زیاد خود را درگیر تهیه تجهیزات پیشرفته و تکمیل نکنید. وب کم های مناسب استریم قابلیت‌های بالا را به شما ارائه می‌دهند.

با تهیه وبکم مناسب استریم، برنامه استریمینگ خود را آغاز کنید و رفته رفته با تهیه تجهیزات دیگر آن را بهبود دهید.

ویژگی‌هایی که باید از وبکم خود برای استریمینگ انتظار داشته باشید:

  • قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن Full-HD 1080p
  • فیلمبرداری را سرعت 60fps
  • میکروفون داخلی با کیفیت مناسب
  • اتصال مستقیم به کامپیوتر یا لپ تاپ بدون نیاز به تبدیل
  • نرم‌افزار تنظیمات تصویر با قابلیت‌های ویژه مانند پرده سبز مجازی بسته به نیاز شما

توجه کنید که شما وب کم خود را برای استریمینگ و تولید محتوا می‌خواهید و صرفا وبکمی که با کیفیت پایین صرفا به شما تصویری می‌دهد که تنها مناسب برقراری تماس‌های تصویری و ویدئوکنفرانس است برای شما مناسب نخواهد بود و در نهایت هم آن را تغییر خواهید داد، پس با تهیه وب کم‌های ساده و ارزان قیمت هزینه اضافی نکنید.

بهترین وب کم برای استریم

بهترین وب کم برای استریم

بهترین وب کم ها برای استریم، وب کم لاجیتک BRIO 500 است. این وب کم قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن Full-HD با سرعت 30fps و 720p با سرعت 60fps، زاویه دید قابل تنظیم لنز در 3 زاویه 65، 78 و 90 درجه، 2 میکروفون داخلی برای صدا برداری استریو و با Noise Cancelling و نرم‌افزار Logi Tune که علاوه بر تنظیم خودکار روشنایی تصویر و فوکوس ،امکان تنظیم خودکار فریم تصویر را نیز به شما می‌دهد.

علاوه بر تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌های بالا، وبکم لاجیتک Brio 500 دارای شاتر لنز است تا در مواقعی که از وبکم خود استفاده نمی‌کنید، می‌توانید با بستن این شاتر به صورت فیزیکی زاویه دید لنز وبکم را به صورت کامل ببندید.

همچنین زمانی که این وبکم روی مانیتور شما نصب شده باشد، با چرخاندن آن به سمت پایین وبکم را وارد Show Mode کنید که در این حالت تصویر هرآنچه روی میز شماست به صورت عمودی و از بالا نمایش داده می‌شود که برای ساخت ویدئو‌های آموزش نحوه انجام کارهای مختلف می‌تواند بسیار کاربردی و جذاب باشد.

اتصال این وبکم با کابل تایپ سی انجام می‌شود و برای اتصال آن به لپتاپ‌های جدیدتر که تنها دارای اتصال تایپ سی هستند نیازی به تبدیل تایپ سی نخواهید داشت.

بهترین وب کم برای تولید محتوا

بهترین وب کم برای تولید محتوا

وب کم لاجیتک StreamCam مانند لاجیتک Brio 500 یک وب کم مناسب برای استریم با قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن Full-HD و سرعت 60fps، 2 میکروفون استریو داخلی با نویز کنسلینگ و اتصال تایپ سی است، با این تفاوت که امکان فیلمبرداری به صورت Portrait را نیز دارد و برای تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی نیز مناسب است.

این وبکم را نیز برای استریم ویدئو، چه به صورت پرده سبز و برای استریم گیم‌پلی بازی باشد و چه ساخت ویدئوهای آموزشی و… پیشنهاد می‌کنیم.

این وبکم برخلاف وبکم لاجیتک Brio 500 دارای زاویه دید ثابت 78 درجه و فاقد شاتر لنز است، اما قابلیت نصب به صورت عمودی برای فیلمبرداری Portrait که مناسب تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی و دستگاه‌های همراه است را دارد.

برای داستن امکاناتی مانند تنظیم فریم خودکار و تنظیمات دستی تصویر دوربین می‌توانید نرم‌افزار Logitech Capture را در کامپیوتر خود دانلود و نصب کرده تا دسترسی به این قابلیت‌ها پیدا کنید.

بهترین وب کم USB برای استریم

بهترین وب کم USB برای استریم

بهترین وب کم برای استریمینگ که از پورت USB استفاده کند و نه تایپ سی، وبکم لاجیتک C922 Pro است. این وبکم نسبت به دو وبکم قبلی قدیمی‌تر است و قابلیت‌ها و امکانات کمتری دارد؛ اما همچنین قابلیت فیلمبرداری Full-HD با 60fps را دارد.

با توجه به نرم‌افزار استریمینگ خود می‌توانید قابلیت‌هایی مانند پرده سبز مجازی را به این وبکم اضافه کنید. همچنین این وبکم به همراه یک 3 پایه کوچک و لایسنس 3 ماهه استفاده از نرم‌افزار XSplit پرمیوم به شما ارائه می‌شود.

این وبکم نیز دارای 2 میکروفون برای صدابرداری با کیفیت بالا و به صورت استریو است، اما فاقد نویز کنسلینگ است.

در گذشته این وبکم را می‌توانستیم به عنوان بهترین وب کم برای استریم معرفی کنیم، اما امروزه وب کم‌های جدیدتر با قابلیت‌های بیشتر ارائه شده‌اند، با این حال همچنان این وبکم یکی از بهترین وبکم‌ها برای استریمینگ محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *