کیبورد کامپیوتر انواع مختلفی دارد که هرکدام با توجه به ویژگی‌های آن کاربرد متفاوتی دارد. یکی از این کاربردها تایپ است که ویژگی‌های مخصوص به خود را در یک کیبورد مناسب نیاز دارد. همچنین علاوه‌بر تایپیست‌ها دیگر گروهی که مدت زیادی از زمان خود را در حال تایپ با کیبورد هستند برنامه نویس‌ها هستند و با توجه به این نکته، بهترین کیبورد برای تایپ، بهترین کیبورد مخصوص برنامه نویسی نیز به شمار می‌آید. در این مطلب قصد داریم تا با بهترین کیبورد های مخصوص برنامه نویسی و تایپ برند لاجیتک آشنا شویم.

بهترین کیبورد مخصوص برنامه نویسی و تایپ

برای این که یک کیبورد برای تایپ یا برای برنامه نویسی مناسب باشد، باید ویژگی‌های خاصی را داشته باشد. این ویژگی‌ها برای تایپ و برنامه نویسی یکسان‌اند، اما به دلایل مختلفی برای هرکدام مناسب هستند.

در ادامه با ویژگی‌های کیبورد های مخصوص تایپ و برنامه نویسی آشنا می‌شویم.

راحتی کیبورد

اگر شما یک تایپیست یا یک برنامه نویس هستید و به دنبال کیبورد جدیدی برای انجام کار خود می‌گردید، می‌دانید که برای تایپ سریع دستان شما در موقعیت ثابت Home Row بر روی کیبورد قرار می‌گیرد و تنها با حرکت انگشتانتان به تایپ خواهید پرداخت. به همین دلیل کیبورد انتخابی شما باید دستان شما را در موقعیت راحتی برای قرار گیری در محل خود نگه دارد.

برخی از کیبوردها دارای استراحتگاه مچ دست هستند که با قرار گرفتن دست شما بر روی آن‌ها به راحتی می‌توانید تا انگشتان خود را بر موقعیت مشخص شده قرار دهید و مشغول تایپ شوید.

بیشتر بخوانید: چگونه سریع تایپ کنیم

مکانیزم کار کیبورد

نکته قابل توجه بعدی در بهترین کیبورد های مخصوص تایپ و برنامه نویسی مدل دکمه‌ها و سوییچ‌های کیبورد است. اکثر کیبوردها از سوییچ‌های مکانیکی با دکمه‌هایی با ارتفاع متوسط استفاده می‌کنند. اما ممکن است که این مدل، انتخاب مورد پسند و انتخابی شما نباشد.

بهترین کیبورد

برخی از کیبوردها مانند کیبورد لاجیتک K780 دارای دکمه‌هایی با ارتفاع کم هستند که به راحتی فعال می‌شوند و ممکن است برخی با این مدل از دکمه‌ها راحت‌تر از یک کیبورد مکانیکی که معمولاً جزء دسته کیبورد گیمینگ محسوب می‌شود، کار کنند.

کیبوردهای مکانیکی تجربه تایپ بهتر و بازخورد لذت‌بخش‌تری را به کاربر ارائه می‌دهند و به این دلیل برای تایپ بهتر هستند؛ در عین حال کیبوردهای مکانیکی واکنش‌پذیری سریع‌تری را نسبت به دستورات شما داشته و لگ ورودی کمتری دارند، به همین دلیل است که یک کیبورد گیمینگ حرفه‌ای از سوییچ مکانیکی استفاده می‌کند.

این قابلیت برای برنامه‌نویس‌ها اهمیت دارد و به همین دلیل بهترین کیبوردهای مخصوص برنامه نویسی کیبوردهای مکانیکی هستند.

بنابراین قبل از این که تصمیم خود را در تهیه کیبورد قطعی نمایید، بهتر است مدل‌های مختلف کیبورد را امتحان کنید تا مدلی که با آن بهترین تجربه تایپ را دارید را انتخاب نمایید. به این نکته توجه کنید که شما باید بهترین کیبورد مخصوص به خود را تهیه نمایید، نه بهترین کیبوردی که بقیه آن‌ها را به عنوان بهترین کیبورد به شما معرفی می‌کنند.

کیبورد وایرلس یا سیمدار

کیبورد وایرلس

قابلیت‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند در تجربه استفاده شما از کیبورد تأثیرگذار باشند؛ به عنوان مثال انتخاب کیبورد بر اساس نوع اتصال آن.

در مطلب کیبورد وایرلس یا سیمدار به توضیح این مورد پرداخته‌ایم و مزیت‌ها و معایب هرکدام از این مدل کیبوردها را بررسی کرده‌ایم؛ پس اگر تصمیم قطعی در مورد نوع اتصال کیبورد خود نگرفته‌اید، بهتر است این مطلب را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: کیبورد وایرلس یا سیمدار

بک لایت کیبورد

بک لایت کیبورد

قابلیت دیگر حائز اهمیت در این کیبوردها، وجود یا عدم وجود بک لایت کیبورد است. این مورد، در مواقعی که در محیط کم نور مشغول به کار هستید یک قابلیت بسیار پرکاربرد به شمار می‌رود. اما اگر در محیطی کار می‌کنید که از نور کافی برخوردار است، نیازی به این قابلیت نخواهید داشت اما همچنان داشتن بک لایت می‌تواند در مواقعی که به صورت اتفاقی در یک محیط کم نور مشغول به کار هستید کمک زیادی به شما بکند.

بیشتر بخوانید: بک لایت کیبورد چیست

بهترین کیبورد

نکته دیگر که معمولاً نادیده گرفته می‌شود، قابلیت‌های نرم‌افزاری یک کیبورد است. بهترین کیبورد، کیبوردی است که به شما در سرعت دادن به انجام کار کمک کند. به همین دلیل کیبورد‌های پیشرفته‌تر لاجیتک با پشتیبانی از نرم‌افزار لاجیتک Options می‌توانند به تغییر کارکرد دکمه‌های کیبورد بپردازند.

به این معنی که شما می‌توانید دستورات تعدادی از دکمه‌های کیبورد خود که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را تغییر دهید تا به کمک آن‌ها به انجام دستورات چند مرحله‌ای کیبورد مانند میانبرهای ویندوز 10 بپردازید.

این قابلیت که دکمه ماکرو نام دارد، ابتدا در کیبوردهای گیمینگ معرفی شد و هدف آن سرعت دادن به انجام دستورات پیچیده بازی‌ها بود. در اینجا نیز به کمک دکمه ماکرو می‌‌توانید دستوراتی که به دفعات از آن‌ها استفاده می‌کنید را با سرعت بیشتری فعال کنید.

بیشتر بخوانید: دکمه ماکرو چیست

بهترین کیبورد های مخصوص تایپ

لاجیتک CRAFT

لاجیتک CRAFT برترین کیبورد برند لاجیتک است که تمامی قابلیت‌های بالا را داراست. این کیبورد دارای دکمه‌هایی با سطح فرورفته است که کلیک کردن را بسیار راحت می‌کند. همچنین این کیبورد دارای یکی از پرنورترین بک لایت‌های کیبورد در بین کیبوردهای موجود در بازار است.

علاوه بر این‌ها، این کیبورد قابلیت اتصال به چندین دستگاه به صورت همزمان را به کمک اتصال به کمک دانگل یونیفای لاجیتک و اتصال بلوتوث دارد.

لاجیتک K380

کیبورد لاجیتک K380 با توجه به ابعاد آن یکی از بهترین کیبوردها برای افرادی است که مداوم در حال حرکت هستند. این کیبورد یک کیبورد بسیار کوچک و کاملاً بلوتوث (بدین معنا که امکان اتصال این کیبورد به کمک دانگل وجود ندارد) است که دارای سوییچ‌های باریک است و قابلیت اتصال همزمان به 3 دستگاه و سوییچ کردن بین آن‌ها را تنها با کلیک یک دکمه دارد.

لاجیتک K830

لاجیتک K830 یک کیبورد تاچ پد دار است که در اصل برای استفاده و کنترل تلویزیون‌های هوشمند طراحی شده‌است؛ اما با توجه به داشتن دکمه‌های بسیار نرم و روان و وجود تاچ پد که امکان استفاده از میانبرهای تاچ پد ویندوز و MacOS را به شما می‌دهد، یکی از بهترین کیبورد های مخصوص تایپ محسوب می‌شود.

این کیبورد نیز دارای نورپردازی بک لایک است و از نرم‌افزار Logitech Options پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌های کیبورد مخصوص تایپ چیست؟

به صورت خلاصه ویژگی‌های مورد نیاز یک کیبورد برای تبدیل شدن به بهترین کیبورد مخصوص تایپ، راحتی تایپ با کیبورد، طراحی ارگونومیک برای استفاده طولانی مدت، اتصال بدون قطعی و تجربه تایپ لذت بخش است که در این مطلب به توضیح هر یک از این ویژگی‌ها پرداخته‌ایم.

ویژگی‌های کیبورد مخصوص برنامه نویسی چیست؟

به صورت خلاصه ویژگی‌های مورد نیاز یک کیبورد برای تبدیل شدن به بهترین کیبورد مخصوص برنامه نویسی، واکنش پذیر بودن کیبورد به دستورات شما، راحتی و طراحی ارگونومیک کیبورد و ارائه قابلیت‌هایی مانند دکمه ماکرو برای استفاده سریع‌تر از میانبرهاست که در این مطلب به توضیح کامل‌تر درباره آن‌ها پرداخته شده است.

تهیه کیبورد مخصوص تایپ چه تأثیری در کار شما دارد؟

طراحی بهتر کیبورد و توجه به نکاتی مانند موقعیت قرارگیری دکمه‌ها، شکل آن‌ها و نحوه فعالسازی‌شان باعث می‌شود تا سرعت تایپ شما افزایش پیدا کند و در عین حال اشتباهات شما در حین تایپ کاهش و بازدهی کار شما افزایش یابد.

آیا استفاده از کیبورد تاچ پد دار برای تایپ بهتر است؟

با توجه به این که در هر دو سیستم‌عامل ویندوز و MacOS میانبرهای زیادی برای کار با تاچ پد وجود دارد، داشتن تاچ پد در کنار کیبورد خود به همراه استفاده از یک ماوس می‌تواند در برخی از نقاط، کار شما را با کامپیوتر روان‌تر و ساده‌تر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *