در ابتدای آن که وارد دنیای گیمینگ شوید متوجه می‌شوید که ابزارها و تجهیزات بسیاری وجود دارند که می‌توانید تا به کمک آن‌ها عملکرد خود را در بازی بهبود ببخشید و یکی از آن‌ها دکمه های ماکرو هستند؛ اما دکمه ماکرو چیست و در حین بازی چه کاربردی دارد؟

میانبرهای زیادی برای بازی‌های آفلاین وجود دارند اما برای بازی‌های انلاین وجود ندارند و استفاده از ان‌ها به دلیل محروم شدن بازیکنان در صورت استفاده از آن‌ها پیشنهاد نمی‌شود؛ به همین دلیل استفاده از دکمه Macro در بازی‌های آنلاین می‌تواند چند مزیت داشته باشد.

دکمه Macro چیست

دکمه ماکرو

دکمه ماکرو یک دکمه است که با یکبار فشردن آن یک را زنجیره‌ای در دکمه‌ها که دستوری را در نرم‌افزاری که درون آن قرار دارید را اجرا می‌کنند.

به عنوان مثال برای دسترسی به Task Manager نیاز به فشردن دکمه‌های Control + Shift + Esc به همین ترتیب را دارید، اما می‌توانید تا یک دکمه Macro را تنظیم کنید تا این 3 دکمه را با همین ترتیب و به سرعت برای شما فعال کنند تا سرعت اجرای دستورات مختلف خود را افزایش دهید.

دکمه های ماکرو عموماً در تجهیزات گیمینگ مانند کیبورد گیمینگ و ماوس گیمینگ و در تجهیزات کیبورد و ماوس‌های غیر گیمینگ حرفه‌ای دیده می‌شود.

از دکمه Macro خارج از دنیای گیمینگ و برای سرعت دادن به کار در Word و Excel نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ماکرو ها سرعت کار شما را افزایش می‌دهند و در طولانی مدت می‌توانند به شما در صرفه جویی در زمان کمک زیادی بکنند.

کاربرد دکمه Macro در بازی

همانطور که گفتیم دکمه ماکرو اجرای دستورات پیچیده را ساده تر و سریع تر می‌کند و استفاده از دکمه های ماکرو در گیمینگ به شما اجازه می‌دهد تا با قرار دادن دستوری که نیاز به اجرای سریع ان پیدا می‌کنید بر روی ماوس و یا اجرای زنجیره دستوری که نیاز به اجرای سریع و پشت سر هم ان پیدا می‌کنید بر روی دکمه کیبورد بتوانید این دستورات را به سرعت و به صورت مکرر به اجرا در بیاورید تا واکنش دهی خود نسبت به اتفاقات بازی را بهبود دهید.

همچنین به دلیل تنظیم سفارشی دکمه های ماکرو می‌توانید تا هر دستور یا زنجیره دستور را در موقعیتی قرار دهید که برای شما مناسب‌تر است تا راحت‌تر بازی کنید.

استفاده در دکمه Macro تقلب محسوب می‌شود ؟

پاسخ ساده است، شما با استفاده از Macro Keys می‌توانید دستورات پیچیدا بازی را به سادگی و به سرعت انجام دهید و اگر رقیبی داشته باشید که این قابلیت را نداشته باشد تقریباً همیشه خواهید توانست او را شکست دهید.

مانیتور عریض

پس به نحوی Macro Keys مانند استفاده از مانیتور اولترا واید که به شما زاویه دید بیشتری نسبت به بازی‌تان می‌دهد تقلب محسوب می‌شود؛ اما این نکته که آیا بازی آنلاینی که شما انجام می‌دهید استفاده از دکمه Macro را مجاز می‌داند یا خیر بستگی به بازی دارد.

بیشتر بخوانید: مانیتور عریض چیست

کیبورد گیمینگ با دکمه های ماکرو

اکثر کیبوردهای گیمینگ اصلی دارای دکمه ماکرو هستند و تنها تعداد و نحوه قرارگیری آن‌ها در کیبورد با یکدیگر تفاوت دارد.به عنوان مثال یک کیبورد گیمینگ حرفه‌ای مانند لاجیتک G910 دارای دکمه های ماکرو اختصاصی است.

لاجیتک g910

در حای که در یک کیبورد گیمینگ مانند لاجیتک G810 دکمه های ماکرو با دکمه‌های Function یکی هستند شما دستورات دکمه‌های Function را تغییر می‌دهید تا از آن‌ها به عنوان Macro Keys استفاده کنید.

لاجیتک g810

تنظیم دکمه های ماکرو

تنظیم دکمه های ماکرو در کیبوردهای گیمینگ لاجیتک از طریق نرم‌افزار Logitech G HUB انجام می‌شود.

تنظیم دکمه ماکرو

زمانی که نرم‌افزار را باز می‌کنید تصویر کیبورد و دکمه‌های قابل تنظیم آن به شما نمایش داده می‌شود و با انتخاب هر دکمه و انتخاب یکی از دستورات پیش‌فرش برای آن دکمه و یا تعریف زنجیره دستور جدید برای آن می‌توانید دکمه های ماکرو کیبورد گیمینگ خود را تغییر دهید.

در صورتی که سؤالی در رابطه با دکمه های کاکرو در کیبوردها دارید می‌توانید تا آن را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به شما پاسخ دهیم.

مطالب بیشتر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *