برای این که در هنگام کار با ماوس احساس راحتی داشته باشید باید ماوسی را تهیه کنید که اندازه مناسبی برای دست شما داشته باشد. ماوس‌ها در اندازه‌ها و اشکال متفاوتی ارائه می‌شوند تا هر کس بتواند سایز ماوس مناسب برای خود را تهیه کند و از آن استفاده کند.

در این مطلب به شما نحوه انتخاب اندازه ماوس مناسب برای خودتان را آموزش می‌دهیم.

انتخاب ماوس با اندازه مناسب

از اندازه دست خود اطلاع ندارید؟

از راهنمای اندازه دست ما استفاده کنید تا با اندازه‌گیری خط روی مچ دست تا نوک انگشت وسط خود اندازه دست خود را بفهمید و بتوانید سایز ماوس مناسب را برای خودتان انتخاب کنید.

سایز ماوس مناسب

اگر شما، مانند اکثر افراد، با کف دست خود ماوس را کنترل و جابه‌جا می‌کنید، توصیه می‌کنیم تا ماوسی را انتخاب کنید که خمیدگی بیشتری داشته باشد. این شکل از ماوس سطح بیشتری را برای تکیه دادن کف دست به شما ارائه می‌دهد و کنترل ماوس را ساده‌تر می‌کند.

  • اگر دستان متوسط یا کوچک دارید پیدا کردن ماوسی که برای این نوع کنترل ماوس مناسب باشد بسیار ساده‌است و اکثر ماوس‌ها برای این کار مناسب‌اند.
  • اگر دستان شما در تصویر بالا جزو دستان بزرگ قرار می‌گیرد، ماوس‌هایی که اندازه بزرگتری دارند برای شما مناسب‌تر خواهند بود. یک ماوس بزرگتر سطح بیشتری برای قرار گرفتن کف دست شما خواهد داشت.

اگر قابل حمل بودن ماوس برای شما اهمیت دارد یا شما اکثرا با نوک انگشتان خود ماوس را کنترل و جابه‌جا می‌کنید، استفاده از ماوس‌هایی که ابعاد نسبتا کوچکتری دارند و بدنه باریکی دارند برای شما مناسب‌تر خواهد بود.

  • اگر دست شما در دسته دستان کوچک است به دنبال ماوسی با ابعاد کوچک و ضخامت کم باشید.
  • کسانی که دستان متوسط و بزرگ دارند در این قسمت انتخاب‌های بیشتری دارند و می‌توانند به راحتی با اکثر ماوس‌های باریک با هر ابعادی کار کنند.

چگونه بفهمیم که یک ماوس مناسب ما نیست؟

برخی از اوقات مقداری زمان می‌برد تا متوجه شوید که اندازه یک ماوس مناسب شما نیست. در ادامه با برخی از علائمی که نشان می‌دهد یک ماوس برای شما مناسب نیست آشنا می‌شویم:

آیا انگشتان کوچک و حلقه شما همیشه روی میز کشیده می‌شوند؟

ماوسی که قسمتی برای قرارگیری انگشت کوچک شما دارد یا یک ماوس بزرگتر را امتحان کنید. ماوسی که قسمت پشتی آن ارتفاع و خمیدگی بیشتری داشته باشد نیز می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

آیا کف دست شما روی میز قرار می‌گیرد؟

ماوسی که اندازه بزرگتر و خصوصا طول بیشتری داشته باشد به رفع این مشکل کمک می‌کند. همچنین دقت کنید ه مچ دست شما روی یک سخت سخت تکیه ندهد و کشیده نشود؛ این اتفاق باعث آسیب دیدن بافت‌های نرم و حساس قسمت مچ دست می‌شود.

تهیه یک ماوس پد مناسب علاوه بر بالا بردن دقت ردیابی ماوس شما، به جلوگیری از آسیب دیدن این این قسمت کمک می‌کند.

آیا احساس فشار یا ناراحتی در مچ دست خود می‌کنید؟

ماوسی که با گرفتن آن دست شما مقداری زاویه با سطح میز پیدا کند و در حالت طبیعی‌تری قرار گیرد، مانند یک ماوس ارگونومیک، این فشار را از روی مچ دست شما برخواهد داشت. ماوس‌هایی مانند لاجیتک MX Master 3 و شبیه به آن را امتحان کنید.

آیا انگشتان شما در هنگام کار با ماوس خسته می‌شوند؟

این مشکل به دو دلیل می‌تواند اتفاق بی‌افتد: 1- کف دست شما تکیه مناسبی ندارد، یک ماوس بزرگتر را امتحان کنید. 2- اگر انگشتان خود را می‌کشید تا به دکمه‌ها برسید، یک ماوس کوچکتر یا باریک‌تر را امتحان کنید.

آیا کار با دکمه‌های کناری مشکل است و باید انگشتان خود را بکشید تا به آن‌ها برسید؟

احتمالا ماوس شما زیادی بزرگ است. به دنبال ماوس کوچکتر و باریک‌تری باشید تا بتوانید راحت‌تر با این دکمه‌ها کار کنید.

اگر سوالی درباره سایز ماوس مناسب خود دارید می‌توانید سوال خود را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم. همچنین اگر قصد تهیه ماوس جدیدی را برای خود دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب راهنمای خرید ماوس را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *