امروزه بازی‌های اتوموبیلرانی از نظر زیبایی گرافیکی و واقع‌گرایی فیزیک و مکانیک آن‌ها، خصوصا در بازی‌های شبیه‌ساز رانندگی بسیار پیشرفت کرده‌اند و به مرحله‌ای رسیده‌اند که اگر این بازی‌ها را با فرمان بازی، بازی نکنید، لذتی که باید را نمی‌توانید از بازی ببرید. اما فرمان‌های بازی عادی برای این نوع از بازی‌ها مناسب نیستند و همانطور که بازی شبیه‌ساز واقعیت است، فرمان نیز باید شبیه‌ساز کنترل‌های یک ماشین واقعی باشد. در این مطلب با بهترین فرمان بازی مخصوص PS5، فرمان لاجیک G29 آشنا می‌شویم.

معرفی لاجیتک G29

فرمان بازی مخصوص PS5

فرمان بازی Logitech G29 یک فرمان بازی به همراه مجموعه پدال است که برخلاف فرمان‌های بازی عادی، دارای موتور داخلی است تا صرفا مانند یک جوی استیک به سمت راست و چپ نچرخد.

بلکه این موتور در مقابل حرکت داده شدن فرمان مقاومت می‌کند، در حالات مختلف خود ممکن است بچرخد و در مسیرهای خارج جاده با توجه به نحوه حرکت ماشین، خود به حرکت درآید. درست همانطور که یک ماشین واقعی با توجه به نوع حرکت شما فرمانش حرکت می‌کند، در فرمان لاجیتک G29 نیز به همین شکل است.

این باعث می‌شود تا شما از بازی و اتفاقاتی که در آن رخ می‌دهد از طریق فرمان بازخورد بگیرید و حس یک رانندگی کاملا واقعی را داشته باشید، چرا که در هنگام رانندگی نیز همین اتفاقات می‌افتند. البته میزان واقعی بودن بازخوردی که از فرمان می‌گیرید بسته به بازی و میزان واقع گرایانه بودن آن نیز دارد.

شما با اجرای بازی‌هایی مانند NFS Unbound یا Forza Horizon 5 به آن مقدار از واقع گرایی نحوه کارکرد و بازخوردهای فرمان نخواهید رسید که در بازی‌هایی مانند Gran Turismo 7 و Forza Motorsport می‌رسید.

به همراه فرمان، مجموعه پدال که دارای 3 پدال با روپدالی‌های فلزی و با کیفیت دریافت خواهید کرد که هر پدال نیز به صورت جداگانه‌ای رفتار می‌کنند تا حس پدال‌های یک ماشین واقعی را به شما منتقل کنند.

به عنوان مثال پدال گاز بسیار نرم است و فشار زیادی برای حرکت نیاز ندارد؛ پدال ترمز دارای یک فنر Progressive است که هرچقدر بیشتر پدال را فشار دهید، سفت‌تر می‌شود و پدال کلاچ دارای یک فنر ساده است تا دقیقا حس فنر خورشیدی صفحه کلاچ را دارد.

این نکته را نیز باید در نظر بگیرید که پدال کلاچ در صورتی فعال می‌شود که شیفتر دستی لاجیتک را نیز در کنار این مجموعه فرمان بازی تهیه کنید.

فرمان مخصوص PS5

فرمان مخصوص Playstation 5

اگر به تصویر لاجیتک G29 دقت کنید می‌بینید که علاوه بر لوگو PlayStation، دکمه‌های اطراف فرمان همان دکمه‌های دسته PlayStation است. این فرمان بازی خود به عنوان یک دسته PlayStation کار می‌کند و مخصوص کار با PS3, PS4 و PS5 است. به همین دلیل است که Logitech G29 را به عنوان فرمان بازی مخصوص PS5 معرفی می‌کنیم.

البته فرمان بازی لاجیتک G29 به عنوان یک دسته PS5 برای اجرای بازی‌های دیگر مناسب نیست؛ اما در عمل این فرمان بازی برای کار با PlayStation به عنوان یک دسته بازی شناخته می‌شود.

البته فرمان مخصوص PS5 لاجیتک G29 قابلیت کار با PC و کامپیوتر را نیز دارد، اما امکان اتصال به کنسول‌های دیگر وجود ندارد.

به همین دلیل است که این فرمان را فرمان مخصوص PS5 معرفی می‌کنیم و اگر به بازی‌های اتوموبیلرانی علاقه دارید، لاجیتک G29 یکی از بهترین تجهیزات جانبی PS5 برای شما خواهد بود.

البته قبل از تهیه این فرمان بازی از پشتیبانی کردن بازی مورد نظرتان از این فرمان بازی یا هر فرمان بازی دیگر با توجه به قیمت بالای آن اطمینان برقرار کنید.

دقت کنید که امروزه بیشتر بازی‌ها، مانند Gran Turismo 7 حتی اگر نخواهید آنلاین و مولتی‌پلیر بازی کنید، نیاز به اتصال به اینترنت و آنلاین بودن دارید.

همچنین بازی‌هایی که آفلاین هستند هم ممکن است مانند NFS Heat باشند که پشتیبانی و امکان کار با فرمان بازی با آپدیت به بازی اضافه شده‌است و اگر نسخه 1.0.0 این بازی را به صورت کپی خور روی کنسول خود ریخته باشید، امکان بازی با فرمان در این بازی وجود ندارد.

لیست بازی‌هایی که از فرمان لاجیتک G29 پشتیبانی می‌کنند را در صفحه این محصول در وب سایت لاجیتک در میانه‌های صفحه با کلیک اینجا قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: سریع ترین ماشین های NFS Heat

به همین دلیل اگر به صورت کپی خود بازی می‌کنید و امکان اتصال کنسول به اینترنت را ندارید، از کارکرد درست خود بازی و کارکرد بازی با فرمان در حالت آفلاین اطمینان برقرار کنید.

برای آشنایی کامل‌تر با فرمان لاجیتک G29 می‌توانید مطلب بررسی فرمان بازی Logitech G29 را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *