ماوس‌های ارگونومیک با این هدف طراحی و ساخته می‌شوند تا دست شما را در هنگام کار با ماوس در زاویه و حالتی قرار دهند تا تنش و کشیدگی در عضلات و استخوان‌های ساعت و مچ دت شما وارد نشود. در این مطلب با بهترین ماوس ارگونومیک آشنا می‌شویم که علاوه بر این ویژگی طراحی، قابلیت‌های فراوان دیگری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

ماوس ارگونومیک چیست؟

ماوس ارگونومیک چیست

ماوس ارگونومیک ماوسی است که طراحی شده تا از نظر آناتومی به شکل حالت طبیعی دست شما باشد، نه این که در هنگام کار حالت و نه این که حالت و شکل دست شما را با توجه به طراحی خود تغییر دهد. استفاده از یک ماوس ارگونومیک باعث می‌شود تا هنگام کار طولانی مدت در دست خود احساس خستگی نکنید و مدت طولانی‌تری بتوانید به کار خود ادامه دهید.

فواید ماوس ارگونومیک

استفاده از یک ماوس ارگونومیک و یا یک ماوس عمودی دست شما را در زاویه‌ای تقریبا عمودی نسبت به سطح میز و شبیه به حالت دست دادن با فرد دیگری نگه می‌دارد. با قرار گرفتن دست در این حالت هیچ فشار اضافه‌ای به آن وارد نمی‌شود و شما در هنگام کار با این دسته از ماوس‌ها کاملا احساس راحتی خواهید داشت.

تفاوت ماوس ارگونومیک و معمولی

دلیل آن نیز این است که در هنگام استفاده از ماوس‌های عادی شما مجبورید تا دست خود را بچرخانید و کف دست خود را به سمت پایین قرار دهید.

این کار باعث می‌شود تا عضله سمت داخلی ساعد شما کشیده شود و دو استخوان ساعد شما به صورت ضربدری روی یکدیگر قرار بگیرد که در طولانی مدت علاوه بر خستگی دست شما می‌تواند باعث به وجود آمدن مشکلاتی انند تونل کارپال شود.

با استفاده از یک ماوس ارگونومیک می‌توانید از این اتفاق جلوگیری کنید.

“Conventional, flat mice force users to twist their hand, wrist, and forearm down to meet and hold the mouse while working long hours on a computer. Based on our research and the research of others, ergonomic mice that promote a more upright hand and wrist posture (like a handshake) better match our complex anatomy and can put less strain on our muscles. An ergonomic mouse can play an important role in promoting comfort.”

Peter Johnson, PhD
University of Washington – Professor Emeritus – Department of Environmental and Occupational Health Sciences, Member of the Logi Ergo Lab Advisory Board

بهترین ماوس ارگونومیک

بهترین ماوس ارگونومیک

ماوس لاجیتک Lift Vertical را می‌توانیم به عنوان بهترین ماوس ارگونومیک با قیمتی نسبتا مناسب و امکانات فراوان و کاربردی، خصوصا برای دست‌های کوچک و متوسط معرفی کنیم.

این ماوس ارگونومیک دست شما را در حالتی عمودی و در واقع با زاویه 57 درجه نسبت به سطح میز قرار می‌دهد. این باعث می‌شود تا دست شما در هنگام کار طولانی مدت با ماوس به هیچ عنوان احساس خستگی نکند و علاوه بر آن خمیدگی‌های بدنه ماوس لاجیتک Lift Vertical به قدری با آناتومی دست هماهنگ هستند که در هنگامی که ماوس را در دست می‌گیرید، کاملا احساس خواهید کرد که دست شما رها است و نیازی هیچ فشاری برای گرفتن ماوس نخواهید داشت.

همچنین استراحتگاه انگشت شست و دکمه‌هایی که در این بخش قرار دارند، بهعلاوه دکمه‌های سمت بیرون ماوس همگی در موقعیت‌هایی قرار گرفتنه‌اند که به صورت کاملا طبیعی زیر انگشتان شما قرار می‌گیرند.

با این که طراحی ارگونومیک ویژگی اصلی این ماوس است، اما تنها ویژگی آن نیست.

از قابلیت‌های این ماوس می‌توان به اتصال از طریق گیرنده USB و بلوتوث به انتخاب کاربر و امکان اتصال آن به 3 دستگاه مختلف به صورت همزمان و سوئیچ کردن بین آن‌ها اشاره کرد.

این باعث می‌شود تا برای اتصال این ماوس محدودیتی در انتخاب دستگاه نداشته باشید، لپتاپ، کامپیوتر و حتی تبلت و دستگاه‌های همراه امکان اتصال به این ماوس ارگونومیک را دارند. از این جهت این ماوس یکی از بهترین ماوس ها برای مک بوک نیز محسوب می‌شود.

دیگر قابلیت ماوس لاجیتک Lift Vertical که باعث می‌شود آن را به عنوان بهترین ماوس ارگونومیک معرفی کنیم، داشتن 6 دکمه قابل مپ و تنظیم نرم‌افزاری دستورات به کمک نرم‌افزار +Logi Options است.

شما می‌توانید با این کار میانبرهای پراستفاده خود را برای دکمه‌های ماوس‌تان تنظیم کنید و به جای گرفتن میانبرهای چند دکمه‌ای کیبورد، تنها با یک کلیک روی ماوس آن‌ها را اجرا کنید.

قابلیت دیگر اسکرولر Smartwheel ماوس لاجیتک Lift Vertical است که بسته به میزان فشار شما در چرخاندن آن بین دو حالت پله‌ای و آزاد تغییر حالت می‌دهد و شما می‌توانیدبه صورت پله به پله و با دقت یا آزادانه و با سرعت زیاد در صفحات وب، اکسل، ورد و هرآنچه که مشغول کار با آن هستید اسکرول کنید.

نیازی نیست تا نگران به پایان رسیدن ناگهانی باتری ماوس خود نیز باشید، عمر باتری این ماوس 2 سال استفاده مداوم با یک باتری قلمی است و از زمانی که شروع به استفاده از ماوس خود می‌کنید تا زمانی که باتری آن تمام می‌شود فرصت بسیار زیادی برای انجام کارهای خود دارید.

جمع‌بندی

استفاده از یک ماوس ارگونومیک کمک زیادی به آناتومی دست و بدن شما و احساس خستگی کمتر بعد از ساعات طولانی کار، می‌کند.

بهترین ماوس ارگونومیک که می‌توانید در ایران آن را تهیه کنید ماوس لاجیتک Lift Vertical است که علاوه بر ویژگی طراحی عمودی و ارگونومیک خود قابلیت و امکانات فراوان دیگری مانند اتصال به کمک دانگل USB و بلوتوث، 6 دکمه قابل سفارشی‌سازی و مپ دستورات، عمر باتری 2 ساله، امکان اتصال به 3 دستگاه به صورت همزمان، سنسور اپتیکال با دقت و قابل تنظیم از 400 تا 4000 dpi و کیفیت ساخت فوق‌العاده را به شما ارائه می‌دهد.

کیبورد و ماوس ارگونومیک

همچنین اگر به ارگونومی تجهیزات کار خود اهمیت می‌دهید می‌توانید کیبورد لاجیتک K860 را نیز بررسی کنید. این کیبورد نیز یک کیبورد ارگونومیک است که به هدفی مشابه با Lift Vertical در زمینه کیبوردها طراحی و ساخته شده‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *