اپل برای کامپیوترهای خود تجهیزات جانبی خودش را ارائه می‌کند و یکی از این محصولات جانبی ماوس Magic Mouse است. بسیاری بر این عقیده‌اند که استفاده از تجهیزات هم برند در هر زمینه‌ای بهترین گزینه است، اما در بسیاری از موارد این چنین نیست و بهترین ماوس برای مک بوک ماوس Magic Mouse نیست.

شما ممکن است به هر دلیلی نخواهید تا با Magic Mouse اپل به همراه MacBook خود کار کنید؛ این دلایل می‌توانند قیمت بالای مجیک ماوس در مقابل امکانات ارائه شده آن، طراحی غیر ارگونومیک و یا حتی عدم امکان استفاده از ماوس در هنگام شارژ با توجه به قرار گرفتن پورت شارژ لایتنینگ در زیر ماوس باشد.

به این دلیل عواملی که یک ماوس را برای کار در کنار یک مک بوک مناسب می‌کند را معرفی می‌کنیم و برای هر نوع کاربرد یک مدل ماوس جایگزین معرفی می‌کنیم.

همچنین اگر بگوییم که بهترین کیبورد برای مک بوک یا دیگر دستگاه‌های MacOS نیز Magic Keyboard نیست، تعجب نکنید؛ با بهترین کیبورد برای مک آشنا شوید.

چه ماوسی برای مک بوک مناسب است

بهترین ماوس برای macbook

بزرگترین عاملی که در هنگام انتخاب یک ماوس برای MacBook خود باید به آن توجه کنید امکان اتصال به وسیله بلوتوث است.

MacBook ها از سال 2016 برای قرار دادن پورت تاندربولت 3 و جایگزین کردن پورت اتصال آن‌ها به یک پورت کاربردی‌تر، تمام پورت‌های اتصال خود را با USB Type C جایگزین کردند.

به همین دلیل تهیه یک ماوس سیمدار یا حتی یک ماوس وایرلس که دارای دانگل USB باشد بدون استفاده از تبدیل تایپ سی ممکن نخواهد بود و احتمالا نمی‌خواهید تا برای اتصال ماوس خود نیاز به به همراه داشتن تبدیل خود داشته باشید.

به این دلیل بهترین ماوس برای مک بوک، یک ماوس بلوتوث است، درست مانند ماوس Magic Mouse.

بهترین ماوس ها برای مک بوک

در هنگام انتخاب ماوس برای هر لپ تاپی از جمله مک بوک، نوع کاربری شماست. شما نیازی ندارید تا هزینه بیشتری کنید تا قابلیتی را داشته باشید که از آن استفاده نخواهید کرد، پس انتخاب ماوس خود را هوشمندانه انجام دهید و سریعا به سمت گران‌ترین گزینه ممکن نروید.

ممکن است با هزینه کمتر بتوانید ماوسی را تهیه کنید که با توجه به برخی ویژگی‌های دیگرش برای شما بهتر باشد. یکی از این ویژگی‌ها طراحی ماوس است، و نه از لحاظ ظاهری، بلکه از لحاظ ابعادی.

به همین دلیل در لیست زیر بهترین ماوس ها برای مک بوک را با هر اولویتی که برای ماوس خود در ذهنتان دارید معرفی کرده‌ایم:

  • بهترین ماوس برای مک بوک: لاجیتک MX Master 3S
  • بهترین ماوس قابل حمل برای مک بوک: لاجیتک MX Anywhere 3S
  • بهترین ماوس ارگونومیک برای مک بوک: لاجیتک Lift Vertical
  • بهترین ماوس گیمینگ برای مک بوک: لاجیتک G604 LIGHTSPEED
  • بهترین ماوس مناسب قیمت برای مک بوک: لاجیتک M350 Pebble

در ادامه با تمام این ماوس‌ها به صورت جزئی‌تر آشنا می‌شویم.

بهترین ماوس برای مک بوک

بهترین ماوس حرفه ای برای مک: لاجیتک MX Master 3S

بهترین ماوس برای مک

بهترین ماوس برای مک بوک از لحاظ امکانات و قابلیت‌ها و حتی هزینه‌ای در مقابل Magic Mouse، ماوس سری MX Master از لاجیتک است.

این سری ماوس دارای طراحی ارگونومیک و بسیار راحت است که هیچگاه باعث خستگی دست شما در طول کارکردن با آن نمی‌شود.

در کنار آن ماوس‌هاس سری MX Master که جدیدترین مدل آن ماوس MX Master 3S است دارای 5 دکمه قابل تنظیم از طریق نرم‌افزار Logitech Options، غیر از دو دکمه راست و چپ کلیک است و اسکرولر دو حالته آن به شما اجازه اسکرول پله به پله‌ای یا اسکرول سریع را به شما می‌دهد.

همچنین این ماوس دارای اسکرولر افقی، علاوه بر اسکرولر عمودی نیز هست و قابلیت اتصال به 3 دستگاه بلوتوثی یا دانگلی جداگانه و سوییچ کردن بین آن‌ها را به صورت همزمان دارد.

در ضمن دکمه‌های قابل تنظیم این ماوس توانایی اجرای دستورات سفارشی شما را دارند و شما می‌توانید تا با تنظیم آن‌ها به شکل درست کاری کنید که با توجه به نرم‌افزاری که در آن مشغول به کار هستید دستورات دکمه‌‌های شما تغییر کنند!

این ماوس، ماوس حرفه‌ای و پرچمدار برند لاجیتک خارج از رده ماوس گیمینگ این برند است که توسط اکثر طراحان، ادیتورها و افرادی که کار حرفه‌ای با دسگاه خود انجام می‌دهند مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما این ماوس برای افرادی که جابه‌جایی زیادی دارند و لپ تاپ و وسایل خود را همیشه به همراه دارند یک مشکل دارد؛ ابعاد بزرگ و ضخامت زیاد.

بهترین ماوس کوچک برای مک: لاجیتک MX Anywhere 3

بهترین ماوس کوچک برای مک بوک

لاجیتک MX Anywhere همانطور که از نام آن مشخص است طراحی شده است تا یک ماوس کامپکت و کوچک باشد که می‌توانید آن را همیشه همراه خود داشته باشید.

MX Anywhere که جدیدترین مدل آن ماوس MX Anywhere 3 است در واقع ماوس MX Master 3 در یک بسته جمع و جورتر است؛ البته با تغییرات جزئی در طراحی و کارکرد برخی از قابلیت‌ها.

به عنوان مثال اسکرولر افقی در این ماوس در مقایسه MX Master 3 حذف شده‌است، اما همچنان امکان اسکرول کردن به صورت افقی با فشار دادن اسکرولر عمودی به سمت راست یا چپ وجود دارد.

همچنین برای افرادی که که با دست چپ خود با ماوس کار می‌کنند، MX Anywhere ماوس بهتری خواهد بود به این دلیل که MX Master دارای طراحی ارگونومیک مخصوص دست راست است، در حالی که ماوس MX Anywhere دارای طراحی امبیدکستروس و مناسب کارکرد با هر دو دست است.

بیشتر بخوانید: ماوس مخصوص دست چپ

بهترین ماوس ارگونومیک برای مک: لاجیتک Lift Vertical

اگر به دنبال ماوس های ارگونومیک و عمودی هستید، بهترین انتخاب شما برای مک ماوس Logitech Lift Vertical خواهد بود. لاجیتک Lift Vertical یک ماوس عمودی از سری Ergo لاجیتک است که در این ماوس اولویت اصلی داشتن طراحی متناسب با ارگونومی بدن و دست شماست.

به عنوان مثال MX Master 3S نیز یک ماوی ارگونومیک محصوب می‌شود، اما برای این که تا حدودی قابل حمل هم باشد به دست شما زیاد زاویه نمی‌دهد تا ارتفاع ماوس کم شود.

در عوض ماوس لاجیتک Lift Vertical دست شما را در زاویه 57 درجه نسبت به سطح میز نگه می‌دارد تا عضلات دست و استخوان‌های مچ دست و ساعد شما در حالتی قرار گیرند که کمترین میزان تنش ممکن در حین دست گرفتن و کار با ماوس به آن‌ها وارد شود.

این یعنی خستگی کمتر دست شما بعد از مدت طولانی کار با ماوس.

علاوه بر طراحی اگونومیک این ماوس قابلیت‌هایی که دیگر ماوس‌ها به شما ارائه می‌دهند، مانند قابلیت اتصال به کمک دانگل USB و یا بلوتوث، امکان اتصال به 3 دستگاه به صورت همزمان و قابلیت سوئیچ کردن بین آن‌ها با Logitech Flow، دکمه‌های قابل تنظیم و مپ با نرم‌افزار +Logitech Options و اسکرول SmartWheel دو حالته را به شما ارائه می‌دهد.

این ماوس هدف دارد تا یک ماوس حرفه‌ای برای افرادی که علاقه به ماوس های عمودی و ارگونومیک دارند باشد. همچنین با توجه به اندازه و ابعاد این ماوس، برای استفاده توسط افرادی که دست‌هایی با اندازه کوچک و متوسط دارند مناسب‌تر است.

بیشتر بخوانید: سایز ماوس مناسب شما کدام است؟ انتخاب اندازه ماوس مناسب

بهترین ماوس گیمینگ برای مک: لاجیتک G604 LIGHTSPEED

بهترین ماوس گیمینگ برای مک بوک

اگر با مک بوک خود بازی هم می‌کنید، قطعا نمی‌خواهید تا دو ماوس جداگانه را، یکی برای بازی و دیگری برای انجام کارهای روزمره، تهیه کنید. به همین دلیل ماوس لاجیتک G604 LIGHTSPEED را به شما معرفی می‌کنیم که توانایی انجام هردو کار را دارد.

در ابتدا باید بگوییم که این ماوس یک ماوس گیمینگ وایرلس است. به این معنا که قابلیت‌ها و مشخصات آن با تمرکز بر گیمینگ و با اولویت داشتن بهترین عملکرد ممکن در بازی انتخاب شده‌اند.

این یعنی داشتن سنسور HERO 25K که به شما امکان داشتن DPI از بین 100 تا 25,600 را با تنظیم خودتان و مشخص کردن 5 DPI مختلف در این بازی به انتخاب خودتان از طریق نرم‌افزار Logitech G HUB را می‌دهد.

نکته دوم داشتن 15 دکمه قابل مپ و تنظیم است که البته در ماوس‌های گیمینگ امکان تنظیم دستورات این دکمه‌ها با تنظیمات و امکانات بیشتری از ماوس‌های دیگر وجود دارد، اما تنظیم کردن آن‌ها نیز با توجه به جزئیات بیشتر، مقداری پیچیده‌تر است.

نکته سوم این است که این یک ماوس گیمینگ وایرلس است، بدین معنا که با توجه به نیاز به عدم وجود لگ در اتصال ماوس، لاجیتک G604 از فناوری LIGHTSPEED لاجیتک برای اتصال استفاده می‌کند که با نرخ ارسال اطلاعات 1000Hz این ماوس دارای زمان واکنش‌دهی 1ms است که البته از بسیاری از ماوس‌های گیمینگ سیمدار نیز بهتر است؛ اما این یعنی عمر باتری کمتر و اتصال با دانگل USB.

در ماوس G604 LIGHTSPEED با استفاده از این فناوری، استفاده از یک باتری قلمی و استفاده از سنسور کم مصرف HERO، عمر باتری این ماوس 240 ساعت است و برای اتصال دانگل آن به مک بوک نیاز به یک تبدیل تایپ سی مانند تبدیل تایپ سی به USB بیاند BA-207 دارید؛ تا زمانی که با Bluetooth به مک بوک خود متصل شوید.

بله این ماوس گیمینگ امکان اتصال با بلوتوث را نیز داراست. شما می‌توانید در مواقعی که به بازی می‌پردازید با استفاده از دانگل و تبدیل به مک بوک متصل شوید تا از اتصال بدون تاخیر و سرعت بالای ماوس بهره ببرید و در زمانی که کارهار روزمره خود را انجام می‌دهید با بلوتوث متصل شوید و عمر باتری طولانی مدت داشته باشید.

تغییر حالت اتصال ماوس نیز به سادگی و تنها با کلیک دکمه با لوگو LIGHTSPEED در بالای ماوس انجام می‌شود.

بهترین ماوس ساده برای مک: لاجیتک M350 Pebble

بهترین ماوس عادی برای مک

اگر قابلیت عجیب و غریبی از ماوس خود انتشار ندارید و تنها یک ماوس نسبتا ساده می‌خواهید که عمر باتری طولانی داشته باشد، در دست راحت باشد و برای کارکردن راحت با مک بوک اتصال بلوتوث داشته باشد، ماوس لاجیتک M350 Pebble گزینه مناسب شما خواهد بود.

بهترین ماوس برای مک بوک برای افرادی که نمی‌خواهند هزینه زیادی برای ماوس خود بپردازند نیز همین مدل ماوس است.

این ماوس نیز قابلیت اتصال به کمک دانگل USB و بلوتوث را دارد و تنها با یک باتری قلمی تا 2 سال به شما شارژدهی می‌کند.

به علاوه این ماوی یک ماوس سایلنت است، بدین معنا که کلیک‌های آن صدا ندارد و اگر در یک محیط اداری کار می‌کنید، صدای کلیک کردن‌های مداوم شما باعث آزار اطرافیانتان نخواهد شد.

ماوس‌های معرفی شده همگی جایگزین‌هایی برای ماوس Magic Mouse خود اپل برای مک بوک هستند و بهترین ماوس برای مک بوک هر ماوس بلوتوثی است که بتواند امکانات مشابه یا بهتری را در مقایسه با Magic Mouse داشته باشد.

البته تنها قابلیتی که هیچ یک از ماوس‌های بالا ندارند که ماوس Magic Mouse دارد امکان استفاده از ماوس به عنوان تاچ پد است که با توجه به این که خود مک بوک یک تاچ پد بسیار کاربردی و بزرگ برای به کاربردن میانبرهای سیستم عامل MacOS دارد در انتخاب ماوس جایگزین به این گزینه توجهی نشده است.

در صورتی که سوالی درباره هر یک از این ماوس‌ها دارید و یا ماوس دیگزی را به عنوان بهترین ماوس برای مک بوک می‌شناسید، سوال یا نظر خود را در بخش نظرات ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *