لپ تاپ‌ها خود دارای کیبورد هستند و لپ تاپ‌های گران قیمت با کیبوردهای با کیفیتی هم ارائه می‌شوند؛ اما اگر بگوییم بهترین کیبورد برای مک بوک و یا حتی ‌‌iMac شما کیبورد Magic Keyboard خود اپل نباشد، چه می‌گویید؟ در این مطلب با بهترین کیبورد برای مک بوک و دیگر دستگاه‌های مک آشنا می‌شویم.

شاید تصور کنید که کیبورد در کار با کامپیوتر اهمیت فراوانی ندارد و ماوس مهم‌تر است؛ اشتباه فکر نمی‌کنید، بیشتر افراد در کار با کامپیوتر از ماوس خود استفاده خیلی بیشتری می‌برند تا از کیبوردشان، به همین دلیل در گذشته با بهترین ماوس‌ها برای مک بوک آشنا شدیم و درباره این موضوع اتفاق نظر داریم که Magic Mouse اپل به هیچ عنوان ماوس مناسبی نه تنها برای مک، بلکه هیچ دستگاهی نیست.

درباره کیبورد نیز همینطور است، کیبورد اپل به هیچ عنوان مانند ماوس‌اش بد نیست، اما چه بخواهید در هنگام کار با مک بوک در محل کار از کیبورد دیگری استفاده کنید، چه بخواهید برای iMac یا Mac Mini و یا Mac Pro خود کیبورد جدیدی تهیه کنید، قطعا کیبورد اپل بهترین گزینه شما نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: بهترین کیبورد مخصوص تایپ

بهترین کیبورد برای مک : Logitech MX Keys

بهترین کیبورد برای مک بوک

کیبورد لاجیتک MX Keys را با توجه به طراحی، مشخصات، قابلیت‌ها و امکانات آن در کنار وجود دستورات دکمه‌های میانبر مک روی آن، به عنوان بهترین کیبورد برای مک بوک و دیگر دستگاه‌های مک شناخت؛ همچنین اگر به نامبرپد نیاز ندارید می‌توانید نسخه MX Keys Mini این کیبورد فوق‌العاده را نیز تهیه کنید.

تفاوت mx keys و mx keys mini

مناسب بودن یک کیبورد برای مک بوک تنها به داشتن چاپ چیدمان دکمه‌های مک روی کیبورد نیست، باید کیفیت ساخت، امکانات و قابلیت‌های کیبورد نیز همگام و هماهنگ با دستگاه MacOS شما باشد.

زمانی که شما کیبورد MX Keys را می‌بینید و در دست می‌گیرید، احساس می‌کنید که یکی از محصولات برند اپل را در دست گرفته‌اید، کیفیت ساخت این کیبورد با شاسی فلزی و مستحکم و حتی رنگ کاملا مشابه با Space Grey اپل نیز این احساس را به شما می‌دهد.

حتی به نوعی می‌توان کیبورد لاجیتک MX Keys را کیبورد بهبود یافته اپل با اتصال وایرلس بهتر و نور بکلایت معرفی کرد.

بهترین کیبورد برای Mac

سوئیچ دکمه‌های این کیبورد مکانیکی نیستند، اما ممبران هم نیستند و در واقع فناوری نزدیک به سوئیچ‌های قیچی (Scissor Switch) که توسط خود اپل نیز در کیبوردهایش مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده شده‌اند. این باعث می‌شود تا شما بتوانید دکمه‌هایی با بازخورد خود و مکانیزم نیمه نکانیکی را در یک کیبورد باریک و با ضخامت کم داشته باشید.

نا گفته نماند که حتی اگر کیبورد مکانیکی هم برای مک بوک خود بخواهید می‌توانید کیبوردهای لاجیتک MX Mechanical و لاجیتک MX Mechanical Mini به عنوان نسخه بدون نامبرپد را نیز بررسی کنید.

این کیبوردهای مکانیکال از لحاظ ساختاری مشابه کیبوردهای گیمینگ لاجیتک و از نظر امکانات مانند کیبوردهای سری MX و حرفه‌ای لاجیتک هستند.

بیشتر بخوانید: کیبورد مکانیکال چیست

از امکانات این کیبوردها می‌توان به اتصال به کمک دانگل USB و بلوتوث، به انتخاب کاربر، و قابلیت اتصال به 3 دستگاه متفاوت و سوئیچ کردن آن‌ها با انتخاب دستگاه روی کیبورد، قابلیت مپ کردن دکمه‌های ماکرو با دستورات پیش‌فرض یا سفارشی در نرم‌افزار +Logi Options نور بکلایت قابل تنظیم و خاموش و روشن شدن خودکار با نزدیک شدن و دور شدن دست از کیبورد، عمر باتری 5 ماه با بکلایت خاموش و 10 روز با بک لایت روشن به صورت استفاده مداوم، و با باتری شارژی بدون نیاز به تعویض، و در نهایت پورت تایپ سی به جای پورت لایتنینگ برای شارژ کیبورد اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: تفاوت لایتنینگ و تایپ سی

شرکت اسپیرو نماینده رسمی و ارائه دهنده خدمات پس از فروش محصولات لاجیتک در ایران است، اگر حرف ما را درباره این کیبورد فوق‌العاده قبول ندارید، می‌توانید مطالب بررسی این کیبورد را در وب‌سایت‌های معتبر ایرانی و خارجی مانند اینجا مطالعه کنید.

در صورتی که قصد تهیه محصولات را دارید برای استعلام موجودی و قیمت به نمایندگان فروش شرکت اسپیرو در سراسر کشور که در صفحه از کجا بخرم لیست شده‌اند مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *