ماوس‌ها در اشکال مختلف به کاربران ارائه می‌شوند. هر کدام از این اشکال طراحی ارگونومیک مربوط به خود را دارند، به عنوان مثال برخی از ماوس‌ها مانند ماوس لاجیتک G PRO دارای طراحی Ambidextrous است که مناسب کار با دو دست و برخی مانند ماوس لاجیتک MX Master 2S دارای طراحی مخصوص دست راست هستند. اما ماوس بیاند BVM-700 یک ماوس عمودی است و طراحی آن به نحوی است تا خستگی هنگام کار طولانی مدت با ماوس را از بین ببرد.

ماوس عمودی چیست

موس عمودی

بیشتر ماوس‌ها با توجه به شکل آن‌ها باعث چرخش دست از ناحیه مچ به سمت چپ می‌شوند و این امر در طولانی مدت با افزایش تنش در ماهیچه‌های این قسمت می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند تونل کارپال شود.

ماوس عمودی یک ماوس ارگونومیک است که با توجه به حالت طبیعی دست زمانی که روی سطح صافی مانند میز کار قرار می‌گیرد طراحی شده است و تلاش آن بر این نکته است که دست را در هنگام کار با ماوس در همین حالت نگه دارد.

به همین دلیل این دسته از ماوس‌ها بدنه‌ای بلند دارند و دکمه‌های کلیک راست و چپ آن‌ها در سمت کناری آن‌ها قرار گرفته است.

در ابتدا کار با این ماوس‌ها می‌تواند مقداری سخت باشد اما بعد از مدت کوتاهی کار با یک موس عمودی و عادت به نحوه کنترل ماوس دیگر نخواهید خواست تا از ماوس‌های عادی استفاده کنید.

ماوس عمودی بیاند BVM-700

موس عمودی بیاند مدل BVM-700 یک ماوس ارگونومیک است که علاوه بر خالت عمودی آن ویژگی‌های مناسبی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

این ماوس دارای 6 دکمه قابل کلیک است که دو عدد از این دکمه‌ها در سمت چپ و قسمت داخلی ماوس و برای راحتی کار در زیر قسمت قرارگیری شست دست تعبیه شده‌اند و به صورت پیشفرض دارای دستورات Forward و Backward هستند.

همچنین دکمه‌ای در کنار اسکرولر این ماوس تعبیه شده است که وظیفه تنظیم DPI ماوس را بر عهده دارد و به تغییر میزان DPI ماوس بین 1000, 1200 و 1600 DPI برای بالا بردن دقت کار شما با توجه به کاری که در حال انجام آن هستید می‌کند.

اتصال این ماوس عمودی به صورت وایرلس و Plug-and-Play است، بدین معنی که برای کار با این ماوس عمودی نیاز به نصب نرم‌افزاری ندارید و تنها با اتصال گیرنده بی‌سیم به کامپیوتر می‌‌توانید شروع به کار با این ماوس کنید.

نظرات (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *