تهیه یک کامپیوتر با توجه به نوع استفاده‌ای که از آن دارید باید انجام شود. بیشتر افراد برای این که بتوانند کامپیوتر خود را در هر جایی به همراه داشته باشند از لپتاپ استفاده می‌کنند؛ برخی برای انجام کارهای سنگین از کامپیوترهای خانگی که توانایی استفاده از پردازنده‌های قدرتمند را به دلیل اتصال به برق شهری دارند تهیه می‌کنند؛ اما اگر بخواهید به هزینه لپتاپ عملکردی نزدیک به کامپیوترهای خانگی را داشته باشید چطور؟ در اینجاست که مینی پی سی ها به میان می‌آیند. اما مینی پی سی چیست و آیا تهیه آن تصمیم درستی است؟

مینی پی سی چیست

مینی پی سی

مینی پی سی یک کامپیوتر در ابعاد کوجک است. در مینی پی سی‌ها برخی از تجهیزات که مورد استفاده برخی نیستند مانند کارت گرافیک حذف شده است که باعث کاهش حجم مورد نیاز برای جا دادن تجهیزات در یک بدنه کوچک است؛ همچنین با این کار مصرف دستگاه نیز کاهش پیدا می‌کند که باعث می‌‍شود تا به پاور ضعیف‌تر و کوچکتری نیاز داشته باشد و یا حتی بتوان آن را با یک آداپتور خارجی تغذیه کرد.

اما همچنان به دلیل عدم تغذیه مینی پی سی به وسیله باتری می‌توان از پردازنده‌هایی با توان بالاتر رای عملکرد بهتر استفاده کرد.

علاوه بر آن این کامپیوتر را به دلیل حجم کمش می‌توان در فضاهای کوچک قرار داد؛ حتی می‌توان آن را به پشت مانیتوری که به آن متصل است نصب کرد.

نکته دیگری که در رابطه با این دستگاه‌ها وجود دارد این است که باید برای آن‌ها مانیتور، کیبورد و ماوس نیز تهیه کنید.

مینی پی سی اینتل

اینتل ناک 10

اینتل که خود تولید کننده پردازنده‌های کامپیوتر است به ارائه مینی پی سی با این پردازنده‌ها نیز می‌پردازد.

مینی پی سی Intel NUC کامپیوتر کوچک ارائه شده توسط اینتل است که آخرین نسل پردازنده‌های این شرکت را درون خود دارد.

Intel NUC 10 از پردازنده‌های نسل 10 اینتل استفاده می‌کند:

این پردازنده‌ها از ساختار 14 نانومتری استفاده می‌کنند که باعث قابلیت قرار دادن تعداد ترانزیستورهای بیشتر برای قدرت پردازشی بالاتر و در عین حال مصرف کمتر به دلیل بازدهی بالاتر پردازنده می‌شود.

اینتل ناک 10

مینی پی سی اینتل ناک 10 جدیدترین سری از مینی پی سی‌های اینتل است ک قابلیت‌های فراوانی را به شما ارائه می‌دهد.

اینتل ناک 10 دارای پورت اتصال HDMI 2.0 برای اتصال صفحات نمایش است که در تئوری به معنی قابلیت اتصال 3 مانیتور 4K به صورت همزمان و با رفرش ریت 60 هرتز است؛ اما بیشتر از یک مانیتور را نمی‌توانید به این پورت متصل کنید و اگر قصد استفاده از چند مانیتور را دارید می‌توانید با استفاده از پورت تاندربولت 3 و یک تبدیل تایپ سی این کار را انجام دهید.

بیشتر بخوانید:

همچنین این دستگاه دارای پورت تاندربولت 3 است که علاوه بر قابلیت انتقال اطلاعات بین این دستگاه و دستگاه‌های پشتیبانی کننده از این پورت با سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه و قابلیت اتصال مانیتورهایی که از این قابلیت برای اتصال استفاده می‌کنند به شما قابلیت اتصال کارت گرافیک به صورت اکسترنال را نیز می‌دهد تا در صورتی که قصد انجام کاری مانند بازی یا طراحی 3 بعدی را به کمک این دستگاه دارید بتوانید به این مینی پی سی کارت گرافیک مورد نظر خود را به آن اضافه کنید.

بیشتر بخوانید:

همچنین این دستگاه قابل ارتقا نیز هست، با تهیه این دستگاه 16 گیگابایت رم DDR4 دریافت می‌کنید که در صورت لزوم با تغییر کارت‌های حافظه رم می‌توانید تا آن را تا 64 گیگابایت ارتقا دهید.

همچنین قابلیت تعویض حافظه SSD از نوع M.2 مدل Kingston X2 و هارد درایو Seagate داخل این دستگاه نیز توسط کاربر وجود دارد.

به علاوه تمام این‌ها قابلیت اتصال کارت گرافیک اکسترنال نیز برای این دستگاه وجود دارد.

پیشنهاد می‌کنیم تا ویدئو بررسی مینی پی سی اینتل ناک 10 را مشاهده کنید.

چرا مینی پی سی تهیه کنیم

مینی پی سی مناسب افرادی است که کارهای سنگینی را با کامپیوتر خود انجام نمی‌دهند و نمی‌خواهند تا هزینه بالای یک کیس کامپیوتر را برای آن بپردازند و در عین حال عملکرد بهتری را نسبت به یک لپتاپ هم قیمت انتظار دارند.

مینی پی سی‌های اینتل ناک 10 مناسب انجام کارهای اداری مانند نرم‌افزارهای آفیس و مشابه آن‌ها، انجام طراحی گرافیکی با توجه به داشتن پردازنده قدرتمند و حافظه پرسرعت SSD و انجام ادیت ویدئو سبک و با رزولوشن Full-HD است.

ادیت ویدئو با رزولوشن 4K نیز با این دستگاه امکان پذیر است، اما زمان بیشتری طول خواهد کشید و برای این کار مناسب نخواهد بود.

همچنین از این دستگاه با توجه به پشتیبانی از هارد داخلی با ظرفیت 2 ترابایت و پشتیبانی از پورت بسیار سریع تاندربولت 3 با استفاده از تجهیزات حافظه با این پورت می‌توانید به عنوان یک مدیا سرور از این دستگاه استفاده کنید.

در صورتی که سؤالی در رابطه با مینی پی سی اینتل ناک یا قابلیت‌های آن دارید می‌توانید آن را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به شما پاسخ دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *