می‌خواهید با دوستان خود به صورت آنلاین بازی کنید و با آن‌ها در ارتباط باشید؟ می‌خواهید تا دیگر جمله «صداشو کم کن» را از اطرافیان خود در حین بازی نشنوید؟ هدفون یا هندزفری تهیه کنید. اما کدام بهتر است؟ هدفون گیمینگ یا هندزفری گیمینگ؟

در این مطلب به بررسی مزایا انتخاب هر یک از این انواع هدفون برای بازی می‌پردازیم تا به شما در تهیه گزینه مناسب کمک کنیم.

چرا از هدفون یا هندزفری گیمینگ استفاده کنیم؟

شما چه در نهایت هدفون تهیه کنید یا هندزفری، بازی کردن با این دستگاه‌های صوتی که در دستگاه‌های همراه چه PC و کنسول خانگی علاوه بر بهبود تجربه صوتی شما از بازی، مزایای ویژه‌ای دارند که خصوصا در بازی‌های آنلاین گروهی خود را نشان می‌دهند.

ارتباط بهتر با دیگر اعضای تیم و آگاهی بیشتر از محیط اطراف خود می‌تواند در جریان بازی‌های آنلاین کمک بسیاری به شما بکنند.

پیشنهاد می‌کنیم مزایا استفاده از هدست گیمینگ در بازی را برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

هدفون گیمینگ بهتر است یا هندفری؟

انتخاب بین هدفون گیمینگ یا هندزفری گیمینگ مانند انتخاب اسلحه در بازی است. بستگی به که کی، کجا و چگونه بازی می‌کنید دارد.

مزایا هندزفری گیمینگ

هندزفری گیمینگ

اگر عینک می‌زنید یا خود و بازی‌تان را استریمینگ می‌کنید، هندزفری گزینه قطعی شما خواهد بود. هندزفری‌ها یا هدفون‌های داخل گوش، در تصویر شما جلب توجه بسیاری نمی‌کنند و همچنین به دلیل عدم وجود هدبند و گوشی‌های هدفون با موها و عینک شما هم کاری ندارند.

مزیت‌های دیگر استفاده از هندزفری گیمینگ وزن کمتر، قابل حمل‌تر بودن و به صورت کلی راحتی بیشتر کار با آن است.

اگر هم با چند دستگاه مختلف بازی می‌کنید (کنسول، موبایل، PC…) همراه داشتن هندزفری راحت‌تر از هدفون خواهد بود.

هندزفری گیمینگ خود علاوه بر کیفیت صدای مناسب باید Latency یا تاخیر صدای کمی هم داشته باشد. همانطور که داشتن پینگ کم در بازی اهمیت دارد، لیتنسی کم هم در تجهیزات گیمینگ اهمیت بسیاری دارد.

اگر که از هندزفری سیمی استفاده کنید با مشکل لیتنسی مواجه نخواهید شد، اما اگر می‌خواهید از هندزفری وایرلس استفاده کنید، به نسخه بلوتوث آن و مقدار لیتنسی اتصال این نسخه از بلوتوث دقت کنید.

بیشتر بخوانید: مزایا بلوتوث 5

حتی هندزفری Logitech G FITS که یک هندزفری گیمینگ است علاوه بر این که از فناوری LIGHTFORM برای قالب‌گیری گوش و ارائه ایزولیشن کامل صدا استفاده می‌کند؛ دارای گیرنده تایپ سی جداگانه با فناوری LIGHTSPEED است تا اتصال وایرلس شما بدون هیچگونه تاخیر باشد.

مزایا هدفون گیمینگ

هدفون گیمینگ یا هندزفری

اگر با کنسول خاگی یا کامپیوتر بازی می‌کنید، یک هدفون گیمینگ برای شما مناسب‌تر خواهد بود.

بازی‌های AAA مانند Halo: Infinite و God of War: Ragnarok اهمیت زیادی به طراحی صدا و تجربه موسیقایی بازی خود می‌دهند و حیف است که این تجربه را با گوش دادن به صدای بازی از طریق اسپیکرهای داخلی تلویزیون یا مانیتور از بین ببرید. یک هدست گیمینگ حرفه‌ای مانند لاجیتک G733 می‌تواند بهبود زیادی در تجربه شما از بازی بدهد.

بیشتر بخوانید: تفاوت هدست گیمینگ و عادی

همچنین اگر مدت‌های طولانی را به بازی مشغول می‌شوید، راحتی استفاده طولانی مدت هدفون از هندزفری بسیار بیشتر است. مگر این که از هندزفری‌های قالب‌گیری شده از گوش خود استفاده کنید.

نکته دیگری هم درباره مقایسه استفاده از هدفون و هندزفری وجود دارد. همانطور که اجناس بزرگتر بسته‌بندی بزرگتری هم دارند؛ برای داشتن استیج صوتی بزرگ و محیط ‌سازی بهتر صدا به صورت 3 بعدی نیاز به درایورهای بزرگ است و درایورهای بزرگ 40 میلی‌متری در هدفون‌ها وجود دارند.

به علاوه درست است که هندزفری قابل حمل‌تر از هدفون است؛ اما حمل کردن هدفون داخل کوله پشتی برخی اوقات که پیش دوستانتان می‌روید تا در کنار یکدیگر بازی کنید هم دشواری زیادی ندارد.

جمع‌بندی

بهترین حالت این است که هم یک هدفون گیمینگ داشته باشید و هم یک هندزفری مناسب برای بازی؛ اما اگر فعلا قصد تهیه یکی از آن‌ها را دارید و نمی‌دانید که هدفون گیمینگ یا هندزفری برای شما مناسب‌تر است، به صورت کلی تفاوت این دو نوع هدفون و مزایای هر یک را برای شما توضیح دادیم.

انتخاب مناسب برای شما با توجه به شرایط و نوع کاربری‌تان می‌تواند تغییر کند. اگر قابل حمل بودن، اتصال وایرلس و عدم جلب توجه فراوان برای شما اهمیت بیشتری دارد، هندزفری تهیه کنید و اگر راحتی بیشتر، سوراند ساند و تجربه صوتی بهتر را انتظار دارید، هدفون گیمینگ.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *