کلمه مانیتور به معنی نظارت کردن است و مهم‌ترین بخش ترید کردن نظارت و آنالیز چارت‌هاست. برخلاف کارهایی مانند طراحی گرافیک و گیمینگ، مانیتوری که مختص ترید کردن باشد وجود ندارد؛ اما در این مطلب به بررسی ویژگی‌هایی که باعث می‌شود یک مانیتور برای ترید مناسب باشد و به عنوان یک مانیتور مخصوص ترید شناخته شود؛ و بهترین مانیتور برای ترید آشنا می‌شویم.

ویژگی های مانیتور مخصوص ترید

تریدینگ ویو

شما در حین ترید در حال تماشا و بررسی کردن نمودارهای بسیار بلند و طولانی خواهید بود و می‌خواهید تا علاوه بر نمودار اصلی از ابزارها و نمودارهای کمکی دیگر نیز در پلتفرم آنالیز و مانیتور ترید خود کمک بگیرید. حتی شاید بخواهید تا چندین نمودار مختلف را در کنار یکدیگر به صورت جداگانه ببینید.

به همین دلیل مانیتور مخصوص ترید نیاز به ابعاد تصویر بزرگ دارد؛ با این حال ممکن است با خود بگویید که برای داشتن یک تصویر بزرگ تهیه تلویزیون بهتر از مانیتور خواهد بود، مانیتورها ابعاد کوچکتری نسبت به تلویزیون‌ها دارند؛ پس چرا مانیتور تهیه کنم؟

زمانی که مانیتور را به کامپیوتر یا لپتاپ خود متصل می‌کنید، کامپیوتر شما خروجی تصویری متناسب با نسبت تصویر، اندازه و رزولوشن مانیتور به شما ارائه می‌دهد.

با اتصال تلویزیون به کامپیوتر علاوه بر این که کامپیوتر امکان تشخیص مشخصات پنل تلویزیون را ندارد و باید تنظیمات آن را به صورت دستی انجام دهید؛ تلویزیون تنها تصویر لپتاپ شما را با اندازه بزرگتر به شما نمایش خواهد داد، درحالی که هدف از این کار امکان نمایش اطلاعات بیشتر در یک صفحه است.

بیشتر بخوانید: تفاوت مانیتور و تلویزیون

استفاده از مانیتور اولترا واید

مانیتور مخصوص ترید

استفاده از یک مانیتور اولترا واید می‌تواند مزیت‌های زیادی به عنوان یک مانیتور مخصوص ترید داشته باشد.

مانیتور اولترا واید به مانیتوری گفته می‌شود که به جای نسبت تصویر 16:9 دارای نسبت تصویر 21:9 و در برخی از مانیتورها 32:9 است.

شما با استفاده از یک مانیتور عریض می‌توانید تا در عین حال بازی زمانی بیشتری از نمودار را بدون این که جزئیات آن را کوچکتر کنید ببینید، یا حتی در صورت لزوم می‌توانید تا با دو نیم کردن فضای مانیتور بین دو پنجره اطلاعات بیشتری نسبت به هرکدام را مشاهده کنید.

در عین حال توجه کنید که اندازه صفحه یک مانیتور اولترا واید از یک مانیتور عادی با اندازه صفحه یکسان بزرگتر نیست، تنها کشیده‌تر است. این که تصمیم به تهیه یک مانیتور اولتراواید بگیرید یا نه با شماست. کدام یک برایتان مهم‌تر است؟ تصویر بزرگتر یا امکان باز کردن پنجره‌های همزمان بیشتر؟

البته با وجود آن که این قابلیت در یک مانیتور که برای تریدینگ تهیه می‌کنید کاربردی است؛ لازمه یک مانیتور مخصوص ترید نیست و تهیه مانیتوری که دارای نسبت تصویر استانداردتر 16:9 است و اندازه صفحه بزرگتری دارد کاربردی‌تر خواهد بود.

بهترین مانیتور برای ترید

بهترین مانیتور برای ترید مانیتور Philips 325M8C است. این یک مانیتور QHD با اندازه صفحه 31.5 اینچ است که می‌توانید به راحتی در آن سایت‌هایی مانند TradingView و سایت‌های ترید خود را به صورت همزمان و در کنار یکدیگر باز کنید.

بهترین مانیتور برای ترید

مانیتور Philips 322M8CZ نیز یک مانیتور مشابه مانیتور قبلی است و تفاوت اصلی آن کمتر بودن رزولوشن و Full-HD بودن آن است. همچنین اگر علاقه به داشتن 2 مانیتور یا بیشتر را در کنار یکدیگر دارید، این اندازه مانیتور برای شما مقداری بزرگ خواهد بود و تهیه مانیتور Philips 272M8CZ را پیشنهاد می‌کنیم که اندازه صفحه آن از 31 اینچ به 27 اینچ کاهش پیدا می‌کند اما رزولوشن آن همچنان Full-HD است.

بیشتر بخوانید: نحوه اتصال دو مانیتور به لپتاپ

این نکته نیز قابل توجه است که هر 3 این مانیتورها دارای صفحه خمیده هستند.

در صورتی که سؤالی درباره مانیتورها و ویژگی آن‌ها دارید می‌توانید تا سوال خود را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم.

سوالات متداول

آیا مانیتور مخصوص ترید داریم؟

خیر، همچنان مانیتور که مختصا برای تریدینگ طراحی و ساخته شده باشد وجود ندارد، اما برخی از مانیتورهای حرفه‌ای‌تر قابلیت‌هایی را ارائه می‌دهند که برای تریدینگ نیز مناسب است.

مانیتور مخصوص ترید چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

اندازه بزرگ، رزولوشن بالا، نسبت تصویر اولترا واید یا عریض

آیا نمی‌توان از تلویزیون به عنوان مانیتور ترید استفاده کرد؟

هدف از تهیه مانیتور مخصوص ترید دیدن جزئیات و اطلاعات بیشتر است و تلویزیون تنها قادر است تا تصویر کامپیوتر شما را با اندازه بزرگتر نمایش دهد و اطلاعات بیشتری را در این تصویر بزرگ نمایش نخواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *