اکثر کیبوردهای موجود در بازار صرفاً دستگاهی با تعداد زیادی دکمه هستند تا تایپ کردن در کامپیوتر را امکان پذیر کنند، البته کیبوردهایی مخصوص بازی موجودند که با کیبوردهای عادی تفاوت‌هایی دارند و برای اطلاع از این تفوت‌ها می‌توانید مطلب تفاوت کیبوردهای گیمینگ و عادی را در مطالعه کنید. اما تعداد کیبوردهای مناسب برای کاربران خلاق بسیار کم است و کیبورد حرفه ای Logitech CRAFT یکی از آن‌هاست و در این مطلب می‌خواهیم تا به ویژگی‌های خاص این کیبورد بپردازیم.

برای کاربران خلاق مانند ویدئوگرافرها، گرافیست‌ها و عکاسان نرم‌افزارها و ابزار‌های فراوانی وجود دارد؛ حتی ماوس‌های حرفه‌ای مانند ماوس Logitech MX Master 2S وجود دارند تا با امکانات نرم‌افزاری خود مانند قابلیت Logitech FLOW کار این افراد را ساده‌تر، سریع‌تر و حرفه‌ای‌تر کنند. این کیبورد حرفه ای نیز قابلیت‌هایی دارد تا به کاربران خلاق در کار خود کمک کند.

کیبورد حرفه ایطراحی کیبورد لاجیتک CRAFT

با توجه به قابلیت‌های زیاد این کیبورد، طراحی آن بسیار ساده و مینیمال است و به رنگ مشکی با صفحه‌ای فلزی و به رنگ نقره‌ای در قسمت بالایی آن است. همچنین سطح دکمه‌های این کیبورد دارای پوششی مات هستند تا از باقی‌ماندن چربی دست از روی خود جلوگیری کنند.

کیبورد حرفه‌ ای لاجیتک CRAFT با وزن 960 گرم جزء کیبوردهای سنگین محسوب می‌شود، البته این وزن بالا به همراه پایه‌های لاستیکی تعبیه شده در زیر این کیبورد از جابه‌جا شدن آن بر روی سطح میز جلوگیری می‌کند.

این کیبورد حرفه ای دارای دو نوع اتصال بی‌سیم است، اتصال به کمک فناوری اتصال با فرکانس 2.4 GHz که به کمک گیرنده گیرنده یونیفای لاجیتک صورت می‌گیرد؛ و به همراه فناوری بلوتوث که می‌تواند آن را به دستگاه‌های همراه با برد 10 متر متصل کرد.

همچنین از قابلیت‌های حرفه‌ای این کیبورد می‌تولن به قابلیت Logitech FLOW و قابلیت اتصال به 3 دستگاه مختلف به صورت همزمان، وجود دکمه‌ی خاموش و روشن برای کاهش در مصرف باتری و باتری قابل شارژ 1500 mAH این کیبورد حرفه ای نام برد.

کیبورد حرفه ایاما قابلیت اصلی این کیبورد حرفه ای که آن را به کیبوردی مناسب برای کاربران خلاق می‌کند، دکمه‌ی Crown آن به نام Creative Input Dial است که با فشردن و چرخاندن آن می‌توانید کنترل بیشتری از نرم‌افزاری که در حال کار با آن هستید را داشته باشید.

کیبورد حرفه ای

قابلیت‌های کیبورد لاجیتک CRAFT

قابلیت اصلی این کیبورد حرفه ای و Creative Dial آن بدون اضافه کردن دکمه‌های اضافی و با یک رابط کاربری بسیار ساده و کاربردی با چرخاندن، فشردن و لمس کردن آن امکان تنظیم موارد مختلف را در نرم‌افزارهای مختلف را به شما می‌دهد. به صورت پیشفرض تنظیماتی برای این کنترلر در نظر گرفته شده است.

به عنوان مثال در فضای Windows 10 و MacOS این کنترلر امکان کم و زیاد کردن صدا و نور تصویر را به شما می‌دهد و با فشردن آن برای تنظیم کردن ویژگی‌های دیگر تنظیم می‌شود.

در نرم‌افزارهای مختلف نیز این کنترلر به صورت پیشفرض تنظیم شده است؛ به صورتی که در Photoshop با چرخاندن و فشردن Creative Dial می‌توانید به تنظیم ابزاری که در حال استفاده از آن هستید بپردازید. در Lightroom می‌توانید به تنظیم Temprature، Exposure و Contrast بپردازید. در مرورگرها چرخاندن Creative Dial به جابه‌جایی در بین تب‌های باز در این کیبورد حرفه ای منجر می‌شود.

کیبورد حرفه ایCreative Dial برای اکثر نرم‌افزارهای محبوب دارای تنظیمات پیشفرض است. برخی از این نرم‌افزارها در پایین قابل مشاهده اند:

  • Lightroom
  • Photoshop
  • Premiere Pro
  • Microsoft Word
  • Microsoft Excel

این کیبورد حرفه ای بلافاصله بعد از اولین نصب خود به کامپیوتر شما نرم‌افزارهایی که دارای تنظیمات پیشفرض هستند که بر روی کامپیوتر شما نصب‌اند را تشخیص می‌دهد و برای هر نرم‌افزار پروفایلی مخصوص شما نصب می‌کند.

کیبورد حرفه ایهمچنین با ساپورت نرم‌افزار Logitech Options از این کیبورد، با ترکیب این کیبورد با یکی از ماوس‌هایی که از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند مانند ماوس Logitech MX ERGO می‌توانید با تعریف تنظیماتی با دکمه‌ی Fn و حرکت ماوس به انجام کارهای مختلف بپردازید.

کیبورد حرفه ایهمچنین از قابلیت‌های دیگر این کیبورد حرفه ای می‌توان به نورپردازی سفید رنگ اتوماتیک این کیبورد پرداخت که با قرار گرفتن دستان شما بر روی کیبورد به صورت خودکار روشن می‌شود و قابلیت تایپ در فضاهایی با نور کم را امکان پذیر می‌کند.

 

کیبورد حرفه ای Logitech CRAFT

این کیبورد به عنوان اولین کیبورد حرفه ای به غیر از گیمینگ بسیار کیبورد موفقی است و پتانسیل کربری و پیشرفت فراوانی دارد . می‌توانید با جایگزین کردن نحوه انجام بیشتر کارها و سرعت بخشیدن به آن‌ها تمرکز شما را بر خلاقیت در کاری که در حال انجام آن هستید نگه دارد.

همچنین می‌توانید بررسی و نحوه کار Creative Dial این کیبورد حرفه ای را در ویدئوی زیر مشاهده کنید.

 

اگر به دنبال کیبوردی مناسب برای خود هستید پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب راهنمای خرید کیبورد را مطالعه کنید.

شرکت اسپیرو نماینده رسمی و انحصاری عرضه و خدمات لاجیتک در ایران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *