تمام کیبوردهای کامپیوتر دارای حروف انگلیسی هستند، اما همه آن‌ها دارای حروف فارسی روی دکمه‌های خود نیستند و اکثر ما برای تایپ فارسی در کیبورد نیاز به حروف فارسی چاپ شده روی کیبورد خود داریم. در این مطلب با کمبوهای کیبورد و ماوس برند Logitech که دارای حروف فارسی چاپ شده روی کیبورد خود هستند آشنا می‌شویم. چندین کیبورد فارسی لاجیتک با قابلیت‌های مختلف برای انتخاب شما وجود دارد.

کیبوردهای لاجیتک با حروف فارسی

Logitech یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات جانبی کامپیوتر برای مصارف مختلف، از استفاده روزانه و عادی تا حرفه‌ای و گیمینگ است و محصولات آن در سراسر جهان به فروش می‌رسند.

با توجه به این که زبان فارسی و نوشتار فارسی در این محدوده جغرافیایی قرار می‌گیرد، برندهای بزرگ توجه زیادی به این محدوده نمی‌کنند و اکثر کیبوردهایی که دارای حروف فارسی هستند، در واقع حروف عربی را روی دکمه‌های خود به صورت چاپ شده دارند که برای تایپ فارسی هم مورد استفاده هستند.

اما کمبوهایی که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم دارای حروف فارسی چاپ شده روی دکمه‌های کیبورد خود و مخصوص بازار ایران هستند که توسط شرکت اسپیرو، نماینده رسمی لاجیتک در ایران سفارش و وارد شده‌اند.

درست است که مدل‌های گران قیمت این برند حروف فارسی روی دکمه‌های خود ندارند؛ اما چندین مدل مختلف از کمبوهای این برند که هرکدام دارای قابلیت‌های ویژه خود هستند با حروف فارسی قابل تهیه هستند.

با کلیک روی تصویر هر محصول می‌توانید وارد صفحه محصول شوید و درباره آن بیشتر مطالعه کنید.

ماوس و کیبورد فارسی لاجیتک MK120

کیبورد فارسی لاجیتک mk120

کمبو لاجیتک MK120 که کیبورد آن دارای حروف فارسی است، ساده‌ترین مدل ماوس و کیبورد این برند برای مصرف کنندگان است که دارای اتصال سیمی با پورت USB است و این ست ماوس و کیبورد برای دوام بالا و عمر فوق‌ا‌لعاده طولانی ساخته شده‌است.

این مدل کمبو مناسب افرادی است که یک کیبورد و ماوس ساده اما با کیفیت می‌خواهند تا از آن برای کارهای روزمره خود استفاده کنند و هیچگاه نگران خرابی آن نباشند.

ماوس و کیبورد فارسی لاجیتک MK270

کیبورد فارسی لاجیتک mk270

کمبو Logitech MK270 پرفروش‌ترین ست کیبورد و ماوس کمبو در جهان است و دلیل آن قیمت مناسب، اتصال وایرلس، عمر باتری طولانی و کیفیت ساخت و دوام بالاست.

اتصال وایرلس کیبورد و ماوس کمبو لاجیتک MK270 به این معناست که برای اتصال آن تنها نیاز به اتصال یک دانگل USB به کامپیوتر خود را دارید که این ست کیبورد و ماوس را برای افرادی که با لپ تاپ کار می‌کنند اما ترجیح می‌دهند تا از یک کیبورد فول سایز به همراه ماوس استفاده می‌کنند نیز مناسب می‌کند.

ماوس و کیبورد فارسی لاجیتک MK295

کیبورد فارسی لاجیتک mk295

از نظر ظاهری این ست کمبو کاملا مشابه کمبو MK270 است و تنها در ترکیب رنگی خود مقداری با آن تفاوت دارد. اما دکمه‌های این کیبورد و ماوس از نوع سایلنت هستند و در هنگام استفاده تقریبا هیچ صدایی ندارند تا اگر در محیط ساکتی مانند کتابخانه مشغول کار هستید یا بسیار با کیبورد و ماوس خود کار می‌کنید، این تجهیزات صدای مزاحمی برای دیگر افراد ایجاد نکنند.

بیشتر بخوانید: ماوس سایلنت چیست

اما از هز نظر دیگر مشخصات و قابلیت‌های این کیبورد با MK270 یکسان است، این ست کمبو نیز با یک گیرنده USB به کامپیوتر شما متصل می‌شود و دارای عمر باتری طولانی 12 ماه برای ماوس و 36 ماه برای کیبورد است.

ماوس و کیبورد فارسی لاجیتک MK220

کمبو فارسی لاجیتک mk220

این کیبورد و ماوس کمبو مناسب افرای است که به یک کیبورد و ماوس وایرلس با کیبورد فول‌سایز اما کوچک نیاز دارند.

ابعاد کیبورد این ست 43 در 13 سانتی‌متر است و دارای اتصال وایرلس است و با توجه به ابعاد کوچک، قابل حمل هستند.

ماوس و کیبورد فارسی لاجیتک MK345

کمبو فارسی لاجیتک mk345

این ست کیبورد و ماوس کمبو ناسب افرادی است که به دنبال تهیه یک کیبورد و ماوس وایرلس ساده، اما با طراحی ارگونومیک برای راحتی در استفاده طولانی مدت هستند.

شکل بدنه ماوس و وجود استراحتگاه مچ دست در پایین کیبورد باعث می‌شود تا با استفاده مداوم از کیبورد و ماوس در طول روز نیز احساس خستگی در دستان خود در پایان روی نداشته باشید.

همچنین این ست کیبورد و ماوس کمبو از تمام مزایا کیبورد و ماوس‌های قبلی از جمله کیفیت ساخت بالا و عمر باتری طولانی 36 ماه برای کیبورد و 18 ماه برای ماوس برخوردار است.

ماوس و کیبورد فارسی لاجیتک MK470

کمبو فارسی لاجیتک mk470

این ست کیبورد و ماوس کمبو مناسب افرادی است که به دنبال یک ست کیبورد و ماوس با طراحی مدرن و مینیمالیست هستند یا افرادی که به دنبال کیبورد و ماوسی کوچک و باریک برای این که بتوانند آن را به راحتی در کنار لپتاپ خود همیشه به همراه داشته باشند است.

ماوس این کمبو نیز از نوع ماوس‌های سایلنت و بی‌صدا است و در هنگام کار تقریبا هیچ صدایی از خود تولید نمی‌کند.

ماوس و کیبورد فارسی لاجیتک MK540

کیبورد و ماوس فارسی لاجیتک mk540

در اینجا وارد زمینه کیبورد و ماوس‌های حرفه‌ای لاجیتک می‌شویم.

قابلیت اصلی این کیبورد کیفیت ساخت و دوام بالا نیست، بلکه وجود دکمه‌های قابل تنظیم است که می‌توانید به کمک نرم‌افزار Logitech Options دستورات آن‌ها را تغییر دهید تا کارهایی که شما می‌خواهید را انجام دهند.

می‌توانید این دکمه‌ها را به عنوان دکمه‌های ماکرو تعریف کنید و دستورات مختلف از جمله میانبرهای ویندوز را به آن‌ها بدهید تا تنها با فشار یک دکه یک دستور طولانی که باید برای انجام آن چند دکمه را بگیرید را انجام دهید.

تعداد 10 دکمه برای انجام این کار وجود دارد و با استفاده از آن‌ها و تنظیم دستوراتی که دائما از آن‌ها استفاده می‌کنید روی آن‌ها سرعت کار خود را بالا ببرید.

همچنین دانگل USB که به همراه این کمبو دریافت می‌کنید گیرنده Unifying لاجیتک است و که می‌توانید تا 6 کیبورد و ماوس را برای این گیزنده تنظیم کنید تا زمانی که لپ تاپ خود را با خود می‌برید نیازی به بردن کیبورد و ماوس خود نداشته باشید و با داشتن تنها یک گیرنده برای تمام ماوس و کیبوردهای خود احتمال گم شدن این گیرنده نیز کمتر شود.

همچنین اگرهم دانگل ماوس و کیبورد خود را گم کردید می‌توانید با تهیه یک گیرنده Unifying دیگر آن را جایگزین کنید.

ماوس و کیبورد فارسی لاجیتک MK710

کیبورد فارسی لاجیتک mk710

این ست کیبورد و ماوس طراحی ارگونومیک و راحتی و قابلیت‌های فوق‌العاده و عملکرد بالا را در یک مجموع به شما ارائه می‌دهد.

این ست کمبو حرفه‌ای برند لاجیتک است که کیبورد آن یک کیبورد فول‌سایز بزرگ با دکمه‌هایی با سطح فرورفته و استراحتگاه نرم برای مچ دست است تا بتوانید برای طولانی مدت و بدون احساس خستگی به تایپ روی این کیبورد بپردازید.

این کیبورد دارای صفحه LCD در بالای خود است که وظیفه این صفحه نمایش وضعیت تنظیمات مختلف کیبورد و مقدار باتری باقی‌مانده آن است.

ماوس این کمبو نیز دارای طراحی ارگونومیک و مخصوص دست راست، 5 دکمه قابل تنظیم دستوری و سنسور اپتیکال با قابلیت تنظیم DPI ماوس به کمک نرم‌افزار Logitech Options و اسکرول دو حالته پله‌ای و روان مانند ماوس‌های سری MX لاجیتک است.

گیرنده این ست کمبو نیز از نوع Unifying است و عمر باتری این ست کمبو 3 سال برای کیبورد و ماوس است.

این کیبورد و ماوس‌های کمبو همگی دارای کیبوردهایی با حروف فارسی چاپ شده روی کیبورد خود برای بازار ایران هستند که با لوگو مخصوص روی جعبه مشخص شده‌اند.

در صورتی که سوالی درباره این محصولات دارید می‌توانید سوال خود را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به آن‌ها پاسخ دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *