اگر در محلی مشغول به کار هستید که افراد زیادی در نزدیکی شما هستند و هرکدام در حال کار با کامپیوتر خود هستند صدای زیادی از کلیک‌های ماوس و کیبورد را خواهید شنید. ممکن است تا شما با این آلودگی صوتی مشکلی نداشته باشید اما برخی از افراد با شنیدن این صدا تمرکز خود را از دست می‌دهند و نمی‌توانند به درستی کار بکنند. خوشبختانه ماوس‌هایی به نام ماوس سایلنت وجود دارند که با توجه به کلیک دکمه‌هایشان صدای بسیار کمی را به وجود می‌آورند.

در این مطلب قصد داریم تا با برخی از مدل‌های ماوس سایلنت و کاربرد آن‌ها آشنا شویم.

ماوس سایلنت چیست

ماوس سایلنت همانطور که از اسمش پیداست ماوسی است که کلیک دکمه‌های آن صدای بسیار کمی را ایجاد می‌کند. این ماوس‌ها مانند دیگر انواع ماوس کار می‌کنند و مکانیزم کلیک آن‌ها کاربری آن‌ها را از ماوس‌های دیگر متمایز نمی‌کند.

البته به دلیل تغییرات ایجاد شده در سیستم کلیک این دسته از ماوس‌ها کلیک آن‌ها نرم‌تر است و مقدار جابه‌جایی دکمه‌های آن‌ها کمتر از ماوس‌های دیگر است و به همین دلیل برای گیمینگ مناسب نیستند اما برای استفاده در محیط‌های شلوغ اداری که تعداد زیادی از افراد در آن‌ها مشغول به کار هستند حذف این صدا می‌توانند به بسیاری از این افراد در حفظ تمرکز خود در حین کار کمک کند.

کاربرد ماوس سایلنت

ویژگی اصلی این ماوس‌ها کاهش صدای کلیک آن‌هاست و همانطور که اشاره کردیم این ماوس‌ها برای استفاده در محیط‌های پر تعداد اداری و محیط‌هایی که می‌بایست صدای مزاحم بسیار کمی در آن‌ها ایجاد شود مانند کتابخانه‌ها بسیار مناسب است.

همچنین ممکن است تا افراد نیز علاقه‌ای به شنیدن صدای کلیک ماوس خود نداشته باشند و بخواهند تا در سکوت و آرامش به کار خود ادامه دهند. استفاده از ماوس سایلنت برای این افراد نیز توصیه می‌شود.

اگر به دنبال ماوس مناسبی برای خود هستید پیشنهاد میکنیم تا مطالب راهنمای خرید ماوس و راهنمای خرید ماوس گیمینگ را مطالعه نمایید.

 

ماوس‌های سایلنت لاجیتک

لاجیتک در بین مدل‌های مختلف ماوس خود به تولید 3 مدل ماوس سایلنت می‌پردازد

  1. لاجیتک M220
  2. لاجیتک M330
  3. لاجیتک M590

لاجیتک m220

ماوس لاجیتک M220 یک ماوس سایلنت مشابه ماوس لاجیتک M185 است که دارای طراحی Ambidextrous است بدین معنی که با هر دو دست می‌توانید به استفاده از این ماوس بپردازید و تفاوتی در راست دست بودن یا چپ دست بودن شما در استفاده از ماوس تأثیری ندارد.

لاجیتک m330

ماوس لاجیتک M330 نیز یک ماوس سایلنت با طراحی ارگونومیک و مخصوص دست راست است تا دست شما در هنگام کار با ماوس در زاویه‌ای مناسب و حالتی راحت قرار بگیرد تا از خستگی از کار طولانی مدت جلوگیری کند.

استفاده از یک ماوس ارگونومیک مزایایی دارد که می‌توانید آن‌ها را در مطلب مزایای استفاده از ماوس ارگونومیک مطالعه نمایید.

لاجیتک m590

ماوس لاجیتک M590 نیز مانند ماوس M330 دارای طراحی ارگونومیک و مخصوص دست راست است، اما علاوع بر قابلیت طراحی آن این ماوس دارای سنسور DarkField استفاده شده در ماوس‌های حرفه‌ای لاجیتک مانند ماوس لاجیتک MX Master 2S و لاجیتک MX Anywhere 2S است که علاوه بر قابلیت تنظیم DPI به کمک نرم‌افزارLogitech Options قابلیت کار بر روی هر سطحی حتی شیشه را بدون مشکل داراست.

 

همچنین به این ماوس از قابلیت لاجیتک FLOW نیز پشتیبانی می‌کند که به کمک آن می‌توانید به کمک ماوس خود به انتقال فایل بین دو کامپیوتر بدون نیاز به اتصال سیمی یا استفاده از حافظه خارجی بپردازید.

همچنین این ماوس با گیرنده یونیفای لاجیتک کار می‌کند که به کمک آن می‌توانید تا 6 ماوس و کیبورد پشتیبانی کننده از این گیرنده را تنها به کمک یک دانگل به کامپیوتر خود متصل کنید تا نیازی به استفاده از گیرنده‌‌های مختلف برای اتصال ماوس و کیبوردهای مختلف خود نداشته باشید.

نظرات (2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *