کیبورد لاجیتک G413 SE، کیبورد مکانیکی ارزان قیمت این برند است که مناسب افرادی است که به دنبال یک کیبورد مکانیکی با کیفیت خوب و برند اصلی برای بازی یا تایپ هستند، اما نمی‌خواهد هزینه زیادی بکنند.

همانطور که اپل برای ارائه دستگاه‌های همراه با قیمت پایین به جای تولید دستگاه جدید اما با محدودیت بودجه، به تولید دستگاه‌های قدیمی‌تر که هزینه تولید بسیار کمی دارند و تنها بروزرسانی سخت‌افزار آن‌ها می‌پردازد؛ لاجیتک هم همین کار را کرده‌است.

کیبورد لاجیتک G413 SE را می‌تواند مانند iPhone SE دانست. مشخصات خوب، طراحی قدیمی، قیمت مناسب؛ که البته برخلاف تلفن‌های همراه طراحی کیبوردها در 4 سال گذشته تغییر زیادی نکرده‌اند.

هدف Logitech نیز با ارائه G413 SE، عرضه کیبورد مکانیکی ارزان قیمتی بوده که حداقل امکانات مورد نیاز یک فرد از یک کیبورد مکانیکی را داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

معرفی لاجیتک G413 SE

همانطور که گفتیم این کیبورد مکانیکی ارزان از طراحی و شاسی کیبورد گیمینگ قدیمی‌تر G413 استفاده می‌کند. به همین دلیل از نظر ابعاد، ظاهر و قابلیت‌ها با این کیبورد یکسان است. البته تفاوت‌های کوچکی نیز وجود دارد.

  1. کیبورد G413 در دو رنگ کربن با بکلایت قرمز و نقره‌ای با بکلایت سفید عرضه شد و G413 SE تنها دارای رنگ مشکی با بکلایت سفید است.
  2. کیبورد G413 SE در دو مدل G413 SE و G413 SE TKL عرضه شده‌است که مدل SE کیبورد فول سایز و SE TKL مدل بدون دکمه‌های نامبرپد و کوچک‌تر است.

از مزیت‌های طراحی کیبورد G413 که در این کیبورد استفاده شده می‌توان به عدم وجود حاشیه اطراف دکمه‌ها که باعث می‌شود این کیبورد فول سایز مکانیکی کوچکتر باشد و حدود 48 سانتی‌متر طول داشته باشد و وجود ورودی USB کیبورد که می‌توان از آن برای اتصال دستگاه‌های USB از جمله ماوس گیمینگ وایرلس برای کاهش فاصله گیرنده تا ماوس استفاده کرد.

البته این طراحی ایرادهایی هم دارد، مانند عدم وجود استراحتگاه مچ دست و عدم وجود دکمه ماکرو اضافه به دلیل ابعاد کوچک و عدم وجود نورپردازی RGB که البته جنبه تزئینی دارد.

اما باید در نظر گرفت که این کیبورد برای ارائه بیشترین قابلیت‌ها عرضه نشده و برای ارائه تجربه استفاده از کیبورد مکانیکی با پایین‌ترین قیمت عرضه شده‌است.

همچنین شاسی این کیبورد مکانیکی ارزان قیمت برخلاف بیشتر کیبوردها فلزی است و پلاستیکی نیست و از آلومینیوم آنودایز شده که دارای سرح برس خورده است ساخته شده‌است و استحکام بسیار بالایی دارد.

همچنین کیفیت ساخت لاجیتک در این کیبورد به علت پایین بودن قیمت کاهش پیدا نکرده است و با این قیمت یک کیبورد مکانیکال بسیار با کیفیت را تهیه می‌کنید.

جمع‌بندی

اگر به دنبال کیبورد گیمینگ ارزان قیمت با کیفیت و با امکانات مناسب هستید، باید قید داشتن سوئیچ‌های مکانیکی را بزنید و یک کیبورد ممبران مانند لاجیتک G213 را تهیه کنید.

اما اگر تجربه تایپ و بازی با یک کیبورد مکانیکی را با قیمت مناسب می‌خواهید، نمی‌توانید از آن انتشار امکانات فوق‌العاده را داشته باشید و کیبورد مکانیکی ارزان قیمت لاجیتک G413 SE کیبوردی است که اسانس اصلی یک کیبورد گیمینگ که سوئیچ‌های مکانیکال آن است را به شما ارائه می‌دهد.

اگر هم حاضرید مقداری بیشتر هزینه کنید پیشنهاد می‌کنیم تا مشخصات و امکانات کیبورد لاجیتک G513 را بررسی کنید. می‌توانید آن را یک کیبورد G413 SE با نورپردازی RGB، استراحتگاه مچ دست فوم و راحت و امکانات نرم‌افزاری فراوان تصور کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *