ممکن است تا کیبورد‌هایی را دیده باشید که در قسمتی از خود دارای ورودی USB هستند. چرا این ورودی‌ها وجود دارند و کاربرد USB ورودی کیبورد چیست؟ در این مطلب به بررسی دلیل وجود آن در برخی از کیبوردها و کاربردهای مختلف آن‌ها می‌پردازیم.

USB ورودی کیبورد یا USB Passthrough چیست

USB ورودی کیبورد به قسمتی از برخی از کیبوردها گفته می‌شود که دارای ورودی جداگانه USB هستند، کاربرد آن‌ها ساده‌تر کردن اتصال دستگاه‌های دیگر به کامپیوتر و ارائه USBهای بیشتر برای اتصال است؛ خصوصاً زمانی که برای اتصال کیبورد خود از USB های جلویی و در دسترس کامپیوتر خود استفاده کرده‌اید.

این قابلیت تنها در کیبوردهای سیمدار دیده می‌شود و کیبورد بی‌سیمی که دارای USB ورودی کیبورد باشد وجود ندارد.

ورودی usb مانیتورعلاوه بر کیبورد این ورودی را می‌توانید در برخی از مانیتورها مانند مانیتور حرفه ای ایسوس PA32UC-K نیز مشاهده کنید؛ تنها با این تفاوت که این ورودی‌ها در این مانیتور با پورت USB Type-C هستند و علاوه بر پروتکل Universal Serial Bus از پروتکل Thunderbolt 3 نیز پشتیبانی می‌کنند.

کاربرد USB ورودی کیبورد چیست

این ورودی‌ها مانند یک مبدل USB عمل می‌کنند و به کمک آن‌ها می‌توانید تمام کارهایی که به کمک پورت‌های USB کامپیوتر خود انجام می‌دهید را انجام دهید.

به عنوان مثال می‌توانید از ورودی USB کیبورد برای اتصال کردن فلش درایو یا هارد درایو، برای متصل کردن یا شارژ کردن تلفن همراه خود و هر کار دیگری که به کمک پورت USB کامپیوتر صورت می‌گیرد را انجام دهید.

USB ورودی کیبوردUSB ورودی کیبورد با توجه به موقعیت خود ویژگی‌هایی دارد که ممکن است برای متصل کردن برخی از دستگاه‌ها بهتر از USB کامپیوتر باشد؛ به عنوان مثال دستگاه‌هایی که با فناوری RF متصل می‌شوند در گذشته دارای دو ایراد بودند که لگ داشتند و اگر چندین دستگاه RF در کنار یکدیگر قرار می‌گیرفتند ممکن بود تا در کار یکدیگر تداخل داشته باشند.

در استفاده روزانه و عادی این مشکلات دیده نمی‌شوند اما در استفاده‌های حرفه‌ای‌تر مانند گیمینگ این دو عامل عوامل منفی برای دستگاه‌های وایرلس محسوب می‌شدند.

لاجیتک با معرفی فناوری اتصال LIGHTSPEED به از بین بردن لگ اتصال RF نسبت به اتصال سیمی پرداخته است و به ارائه تجهیزات وایرلس گیمینگ پرداخته‌است و برای از بین بردن مشکل مزاحمت در اتصال دستگاه‌ها بهترین کار تا جای ممکن نزدیک کردن دستگاه به گیرنده خود است.

با وجود کیبوردی که دارای USB ورودی باشد شما می‌‌توانید تا گیرنده ماوس خود را به کمک کیبورد به کامپیوتر متصل کنید تا در زمان کار با ماوس فاصله ماوس تا گیرنده شما تنها چند سانتی‌متر باشد.

به همین دلیل است که این قابلیت را بیشتر در کیبوردهای گیمینگ مانند لاجیتک G413 و لاجیتک G513 مشاهده می‌کنید.

بیاند bk-8700البته این ویژگی در کیبوردهای عادی‌تری مانند کیبورد بیاند BK-8700 نیز دیده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *