آیا استفاده از هدست گیمینگ در بازی اهمیت دارد؟ در این مطلب نگاهی به مزایای استفاده از هدست گیمینگ در بازی می‌پردازیم.

زمانی که شرکت‌ها در ابتدا شروع به تولید و عرضه تجهیزات جانبی کامپیوتر برای گیمینگ کردند، تکنولوژی‌ها هنوز در حال توسعه بودند و گزینه‌هایی که برای انتخاب وجود داشتند کم و بسیار متفاوت از یکدیگر بودند.

خصوصا در زمینه هدست گیمینگ، به این دلیل که تمرکز زیادی بر بازی‌های آنلاین نبود و بازیکنان نیاز زیادی به یک ترکیب هدفون و میکروفون برای ارتباط با دیگر افراد تیم خود نداشتند.

در آن زمان اگر کسی می‌خواست تجربه بازی خود را بهبود دهد از یک هدفون عادی یا هندزفری استفاده می‌کرد.

اما امروزه گزینه‌های بسیاری برای انتخاب هدست گیمینگ وجود دارند که قابلیت‌های متفاوتی را به کاربر ارائه می‌دهند و هر کدام قصد دارند تا تجربه بازی شما را به نحو خاصی ارتقا دهند.

اما هدست‌های گیمینگ با حرفه‌ای تر شدن قیمتشان نیز با شدت زیادی زیاد می‌شوند که باعث می‌شود افراد به این فکر بی‌افتند که آیا هزینه زیاد ارزش تهیه و استفاده از هدست گیمینگ در بازی را دارد؟

همانزور که می‌دانید هدست گیمینگ و هدست‌های عادی متفاوت هستند و در ادامه مطلب به بررسی قابلیت‌های اصلی یک هدست گیمینگ و کاربرد آن‌ها می‌پردازیم.

کاربرد هدست گیمینگ چیست؟

استفاده از هدست گیمینگ در بازی

کاربرد اصلی یک هدست گیمینگ این است که به تلفیق یک هدفون خوب و یک میکروفون خوب در یک پکیج ساده برای افرادی که به صورت آنلاین با دوستان خود بازی می‌کنند و می‌خواهند با آن‌ها در طول بازی در تماس باشند و کسانی که قصد استریمینگ بازی خود به صورت زنده را دارند و می‌خواهند تا هم صدای بازی و هم صدای خودشان را بشنوند، است.

البته برخی از بازیکنان برای این کار ترجیه می‌دهند تا این دستگاه‌ها از یکدیگر مجزا باشند تا کنترل بیشتری بر هر یم از آن‌ها داشته باشند.

استفاده از هدست گیمینگ شنیدن صدای بازی و در ارتباط بودن با دوستانتان را بسیار ساده‌تر می‌کند، خصوصا در زمان بازی با کنسول‌های بازی که شروع به ارتباط با دوستانتان از طریق ویس چت لابی بازی را به یک کار Plug and Play تبدیل می‌کند.

همچنین هدست‌های گیمینگی وجود دارند که به صورت مخصوص برای کار با کنسول بازی یا کامپیوتر یا حتی موبایل ساخته شده‌اند و هدست‌های گیمینگی مانند لاجیتک G433 وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را به هر دستگاهی نیز متصل کنید.

هدست‌های گیمینگ می‌توانند اتصال سیمدار یا وایرلس داشته باشند؛ اما اگر قصد تهیه هدست گیمینگ وایرلسی را دارید توجه کنید که بیشتر هدست‌های گیمینگ وایرلس مانند لاجیتک G935 برای نداشتن لگ در اتصال خود دارای اتصال RF و با دانگل USB دارند و منظور از اتصال وایرلس، بلوتوث نیست و امکان اتصال به دستگاه‌های همراه را ندارند.

تفاوت هدست گیمینگ و عادی چیست؟

هدست گیمینگ صرفا ترکیب یک هدفون با میکروفون نیست، یک هدست گیمینگ صدایی تیون و تنظیم شده دارد که از هدست‌های عادی متفاوت است و برای محیط بازی مناسب‌تر است. به همین دلیل است که اکثر هدست‌های گیمینگ بیس قدتمندتر و عمیق‌تری دارند و تمرکز بیشتری بر صداهای شلیک و انفجار و صدای پای دشمنان دارند.

که البته باعث می‌شود تا برای گوش دادن به موسیقی گزینه خیلی مناسبی نباشند، اما برای کسانی که علاقه به گوش دادن به موسیقی با بیس زیاد را دارند قطعا مناسب است.

اگر هم علاقه به بیس زیاد ندارید می‌توانید با تنظیم اکولایزر به صدای مطلوب و مورد نظر خود برسید؛ اما در نهایت تهیه یک هدست گیمینگ برای گوش دادن به موسیقی درست نیست.

همچنین این هدست‌ها اکثرا از نوع دور گوش یا Over-Ear هستند تا بهتر بتوانند از قابلیت (سوراند ساند)Surround Sound بازی برای شبیه‌سازی 3 بعدی محیط صداها در محیط بازی استفاده کنند و موقعیت صداهای مختلف را به گوش شما برسانند.

بیشتر بخوانید: انواع سایز هدفون

آیا نیازی به تهیه هدست گیمینگ دارم؟

تهیه و استفاده از هدست گیمینگ در بازی برای کسانی که می‌خواهند بهترین تجربه را از بازی خودشان داشته باشند حیاتی است.

نه تنها استفاده از هدست گیمینگ باعث می‌شود تا آن‌ها بتوانند بهتر با دوستان یا هم‌تیمی‌هایشان ارتباط بگیرند؛ بلکه باعث می‌شود تا صداهایی را در بازی بشنوند که با یک هدفون عادی یا اسپیکرهای موبایل یا تلویزیون نمی‌شنیدند.

ارتباط بهتر با هم‌تیمی‌ها در بازی باعث می‌شود تا افراد عملکرد تیمی بهتری داشته باشند و با تهیه هدست گیمینگ نیازی به تهیه میکروفون و راه‌اندازی جداگانه آن نخواهید داشت.

هدست گیمینگ باعث می‌شود تا صدای بازی را با کیفیت بهتری و آن طوری بشنوید که سازندگان بازی می‌خواهند؛ همچنین با فناوری‌های سوراند ساند در هدست‌های گیمینگ وجود دارند، مانند DTS Headphone:X باعث می‌شود تا شما بتوانید موقعیت صداهای مختلف را تشخیص دهید و بدانید که در هر لحظه دشمن نسبت به شما کجاست و زودتر از او را پیدا کنید.

اگر قصد تهیه هسدت گیمینگ دارید پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب راهنمای خرید هدست گیمینگ را مطالعه کرده تا بتوانید هدست گیمینگ مناسب خود را تهیه کنید.

همچنین اگر سوالی درباره هدست‌های گیمینگ دارید، می‌توانید سوال خود را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به سوال شما پاسخ دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *