اینکه بدانید که در حال استفاده از برترین تجهیزات ممکن در کار خود هستید امری حیاتی است. زمانی که در حال استفاده از کامپیوتر هستید وسیله‌ای که بیشترین تعامل را با آن دارید ماوس‌تان است، پس باید از این که در حال استفاده از یکی از برترین ماوس‌ها هستید اطمینان برقرار کنید. در این مطلب قصد داریم تا برترین ماوس ها در سال 2021 را به شما معرفی کنیم.

برای افرادی که بیشتر زمان خود را در پشت یک کامپیوتر می‌گذرانند استفاده از یک ماوس ارگونومیک که راحت باشد و دارای سرعت و دقت ردیابی بالایی باشد ضروری است و به تهیه یکی از برترین ماوس های موجود در بازار قابلیت‌هایی به شما ارائه می‌شود که بعد از استفاده از آن‌ها با خود فکر می‌کنید که چگونه بدون آن‌ها کار خود را انجام می‌دادید.

ماوس‌های بسیار زیادی با کاربردهای ویژه مختلفی در بازار موجودند، اما اکثریت آن‌ها مانند ماوس‌های گیمینگ و ماوس‌های توپی برای گروه خاصی طراحی و ساخته شده‌اند و در اینجا قصد داریم تا ماوس‌هایی را به شما معرفی کنیم که برای هر کاربردی قابلیت خاصی دارد و هر کاری که انجام می‌دهید از تهیه این ماوس‌ها پشیمان نخواهید شد.

برترین ماوس های سال 2021

لاجیتک MX Master 3لاجیتک mx master 3

لاین MX ماوس‌های لاجیتک برترین ماوس های این برند محسوب می‌شود و قابلیت‌هایی را به شما ارائه می‌دهند که آن‌ها را تبدیل به ماوس‌های مناسب طراحی گرافیک و کارهای حرفه‌ای دیگر می‌کند.

Logitech MX Master 3 نسخه بروزرسانی شده لاجیتک MX Master 2S است که چندین قابلیت جدید مانند اسکرولر دو حالته اما این بار با کنترل مغناطیسی و پورت شارژ USB Type-C است.

یکی از بهترین قابلیت‌های این سری از ماوس‌ها قابلیت اتصال با بلوتوث و دانگل USB و قابلیت اتصال به 3 دستگاه مختلف به صورت همزمان و انتقال فایل بین چند دستگاه بدون نیاز به ارتباط بین آن‌هاست.

همچنین با نصب نرم‌افزار Logitech Options می‌توانید به تغییر ویژگی‌های ماوس مانند DPI ماوس و دکمه‌های قابل برنامه‌ریزی آن بپردازید و دستوراتی را برای 7 دکمه قابل تنظیم ماوس خود انتخاب کنید که به کار شما سرعت می‌دهند.

البته این ماوس دارای طراحی ارگونومیک و مخصوص دست راست است و افرادی که با دست چپ با ماوس کار می‌کنند نمی‌توانند از این ماوس استفاده کنند.

لاجیتک mx master 2sلاجیتک MX Master 2S

ماوس لاجیتک MX Master 2S همچنان یکی از برترین ماوس های موجود در بازار است که می‌توانید آن را با قیمتی کمتر از MX Master 3 تهیه کنید و تقریباً از تمامی قابلیت‌های آن استفاده کنید.

تفاوت این دو ماوس در ظاهر و طراحی آن، استفاده از پورت Micro-USB برای شارژ و اسکرولر مکانیکی به‌جای مغناظیسی است و به غیر از این موارد تمامی قابلیت‌های ماوس MX Master 3 با MX Master 2S یکسان است.

برای تهیه برترین ماوس به دنبال چه مواردی باشیم؟

این که برترین ماوس برای شما کدام است بستگی فراوانی به کار و استفاده شما از ماوس دارد اما زمانی که می‌خواهید تا یک ماوس حرفه‌ای را برای خود تهیه کنید قابلیت‌هایی وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کنید.

در ابتدا بهتر است تا به طراحی ارگونومیک ماوس توجه کنید، این ویژگی باعث راحت‌تر بودن ماوس در حین استفاده و خستگی کمتر بعد از استفاده طولانی از آن می‌شود. همچنین اگر با دست چپ از ماوس استفاده می‌کنید بهتر است تا به دنبال یک ماوس با طراحی Ambidextrous یا طراحی متقارن باشید تا بتوانید با راحتی با دست چپ با ماوس خود کار کنید.

دقت ردیابی بالا، DPI قابل تنظیم و قابلیت کار بر روی سطوح مختلف نیز از مواردی هستند که باید به آن‌ها در زمان تهیه ماوس توجه کنید. در صورتی که قصد تهیه یک ماوس جدید را دارید توصیه می‌کنیم تا مطلب راهنمای خرید ماوس را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *