امروزه با حذف شدن پورت جک 3.5 میلی‌متری از اکثر تلفن‌های همراه نیاز به تهیه هدفون یا هندزفری بلوتوث وجود دارد؛ اما چگونه می‌توان هندزفری بلوتوث را به گوشی متصل کرد؟ با نحوه اتصال هدفون بلوتوث به گوشی اندرویدی و آیفون آشنا می‌شویم.

نحوه اتصال هدفون بلوتوث به گوشی

وصل کردن هندزفری و هدفون بلوتوث به گوشی بسیار ساده است و طی چند مرحله ساده قابل انجام است.

در ابتدا باید تا هندزفری یا هدفون بلوتوث خود را در حالت جفت شدن یا Pairing Mode قرار دهید تا برای دیگر دستگاه‌ها قابل دسترسی باشد.

اگر هندزفری یا هدفون بلوتوث خود را به تازگی خریداری کرده‌اید، اکثر این دستگاه‌ها زمانی که برای اولین بار روشن می‌شوند در این حالت قرار دارند و آماده اتصال هستند.

برای قرار دادن هندزفری یا هدفون بلوتوث در حالت Pairing Mode به صورت دستی تنها کافی است تا هدفون یا هندزفری خود را خاموش کرده و دکمه روشن شدن آن را نگهدارید و زمانی که هدفون روشن شد این دکمه را رها نکنید، بعد از چند ثانیه چراغ نشانگر LED هندزفری یا هدفون به شکل چشمک زن تک رنگ یا دو رنگ خواهد شد. حالا هندزفری شما در حالت Pairing Mode قرار دارد.

البته توجه کنید که روند قرار دادن دستگاه در حالت Paring Mode در تمام دستگاه‌ها مشابه نیست و در صورت مغایرت نحوه اتصال هدفون بلوتوث شما بهتر است تا روش قرار دادن هدفون در حالت Pairing Mode آن را بشناسید.

در مرحله بعدی باید تا در تنظیمات تلفن همراه خود به بخش Bluetooth رفته و هندزفری یا هدفون خود را از لیست دستگاه‌های موجود پیدا کنید. با انتخاب هدفون یا هندزفری از تلفن همراه در طول چند ثانیه اتصال بلوتوث برقرار می‌شود.

بیشتر بخوانید: نحوه اتصال ماوس بلوتوث به گوشی

مشکلات متداول در اتصال هدفون بلوتوث به موبایل

برخی از اوقات مشکلاتی در اتصال هدفون بلوتوث به گوشی به وجود می‌آید که بیشتر آن‌ها مربوط به تنظیماتی است که در تلفن همراه شما وجود دارد. در ادامه با این مشکلات و نحوه حل آن‌ها آشنا می‌شویم.

عدم مشاهده هندزفری یا هدفون در لیست دستگاه‌های موجود

همانطور که گفتیم برای این که بتوانید هندزفری یا هدفون بلوتوث خود را در لیست دستگاه‌های موجود برای اتصال در تلفن همراه خود ببینید، باید هندزفری یا هدفون خود را در حالت Pairing Mode قرار دهید.

قرار دادن هندزفری یا هدفون بلوتوث در حالت Pairing Mode در اکثر دستگاه‌ها به کمک دکمه خاموش و روشن کردن آن انجام می‌شود.

دکمه اتصال ایرپاد

بیشتر هندزفری‌های کاملا بی‌سیم دکمه جداگانه‌ای روی قاب خود برای این کار دارند و در برخی دیگر از آن‌ها این کار با کنترل‌های هندزفری قابل انجام است.

خاموش بودن بلوتوث موبایل

در صورتی که بلوتوث موبایل شما خاموش، غیر فعال و یا به دنبال دستگاه جدید نباشد امکان اتصال هدفون بلوتوث به گوشی وجود ندارد.

نداشتن شارژ کافی دستگاه

در صورتی که هدفون یا هندزفری بلوتوث شما شارژ نداشته باشد روشن نخواهد شد و در صورتی که تلفن همراه شما شارژ کمی داشته باشد ممکن است خود را در حالت‌های کم مصرف و Power Saving Mode قرار دهد و امکان اتصال هدفون بلوتوث به گوشی خود را نداشته باشید.

در برخی از تلفن‌های همراه این حالت قابل غیرفعال شدن توسط کاربر است؛ پس یا تلفن همراه خود را از حالت Low Power Mode یا Power Saving Mode خارج کنید یا دستگاه خود را شارژ کنید تا از این حالت خارج شود.

بیشتر بخوانید: فست شارژ چیست

قدیمی بودن نسخه بلوتوث

تکنولوژی بلوتوث Backwards Compatible است؛ به این معنا که دو دستگاه بلوتوث با هر نسخه از این فناوری در صورتی که جفتشان از یک قابلیت پشتیبانی کنند، قابلیت کار با یکدیگر را دارند.

بیشتر بخوانید: بلوتوث 5 چه قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی نسبت به نسخه قبلی خود دارد

مشکل قدیمی بودن نسخه بلوتوث امروزه به ندرت مشاهده می‌شود و این مشکل از اتصال هندزفری بلوتوث به گوشی شما جلوگیری نخواهد کرد.

مشکلی که به وجود می‌آید محدودیت تلفن همراه شما در ذخیره کردن دستگاه جدید در لیست دستگاه‌های خود با توجه به تعداد دستگاه‌هایی که تا کنون ثبت شده هستند.

برای رفع این مشکل در لیست دستگاه‌های بلوتوث تلفن همراه خود دستگاهی که تصور می‌کنید حضور آن در لیست شما کاربردی نخواهد بود، مانند دستگاهی که دیگر آن را ندارید و یا بلوتوث پخش ماشینی که آن را فروخته‌اید و موارد مشابه را حذف کنید.

حالا می‌توانید تا دستگاه جدیدی را به لیست دستگاه‌های شناخته شده در تلفن همراه خود اضافه کنید.

سوالات متداول درباره اتصال هدفون بلوتوث به گوشی

آیا برای اتصال اول هدفون به صورت خودکار متصل می‌شود؟

بله، بعد از اولین بار اتصال که باید هدفون یا هندزفری را در Pairing Mode قرار دهید دیگر نیاز به این کار ندارید. برای اتصال دوباره هدفون باید تا ابتدا بلوتوث تلفن همراه خود را روشن کنید؛ سپس هدفون خود را روشن کنید و اتصال به صورت خودکار برقرار می‌شود.

آیا می‌توان هدفون بلوتوث را به چند دستگاه متصل کرد؟

بله، شما می‌توانید این فرآیند اتصال را در چند دستگاه مختلف از جمله تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ و کامپیوتر خود نیز انجام دهید. اتصال به صورت همزمان نخواهد بود اما با ورود به تنظیمات بلوتوث و انتخاب هدفون خود در هز لحظه، هدفون شما به آن دستگاه متصل خواهید شد.

آیا نیاز به نصب اپلیکیشن هندزفری یا هدفون برای اتصال هست؟

خیر، نیازی به نصب اپلیکیشن هندزفری یا هدفون برای اتصال آن ندارید؛ اما اپلیکیشنی که توسط برندهای معتبر برای دستگاه‌هایشان ارائه می‌شود کنترل و امکانات بیشتری از هندزفری با هدفون را در اختیار شما قرار می‌دهند.

در صورتی که سوالی درباره نحوه اتصال هندزفری یا هدفون بلوتوث به تلفن همراه یا دیگر دستگاه‌های دارای بلوتوث دارید می‌توانید سوال خود را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به آن‌ها پاسخ دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *