زمانی که کنسول بازی جدیدی را تهیه می‌کنید به همراه آن یک کنترل یا گیم‌پد را نیز دریافت می‌کنید که به کمک آن می‌توانید به کنترل دستگاه و انجام بازی‌های مختلف بپردازید. اما اگر بخواهید تا از کیبورد و ماوس گیمینگ برای انجام بازی رقابتی با دوستانتان استفاده کنید چگونه باید این کار را انجام دهید؟ آیا قابلیت اتصال کیبورد و ماوس به PS5 وجود دارد؟

استفاده از کیبورد گیمینگ و ماوس گیمینگ در بازی‌های اول شخص شوتر (FPS) کنترل بسیار بیشتری به ما نسبت به محیط اطرافمان می‌دهد و با قابلیت تغییر زاویه دید سریع مزیت بسیار بزرگی نسبت به دیگر افراد که مجبورند تا به دسته بازی کار کنند محسوب می‌شود.

این به این دلیل است که کیبورد و ماوس گیمینگ برای گیمینگ رقابتی طراحی و ساخته می‌شوند درحالی که کنسول‌های بازی با این هدف که شما روی مبلمان خود با آرامش تکیه بدهید و بازی‌های مورد علاقه خود را بازی کنید طراحی شده‌اند.

مطالب پیشنهادی:

مزایای استفاده از ماوس گیمینگ

مزایای استفاده از کیبورد گیمینگ

باید بگوییم که اتصال کیبورد و ماوس به PS5 امکان پذیر است اما با محدودیت‌های مواجه است که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

چگونه می‌توان کیبورد و ماوس به PS5 متصل کرد؟

خوشبختانه شرکت سونی در پشتیبانی از دستگاه‌های کنترل مختلف در کنسول‌های بازی خود یک قدم از شرکت Microsoft جلوتر است و قابلیت کار کیبورد و ماوس با کنسول‌های PlayStation از سال 2000 با ارائه کنسول بازی PS2 وجود داشته است. نحوه اتصال کیبورد و ماوس به PS5 کاملاً مشابه نحوه اتصال کیبورد و ماوس به PS4 است.

  • PS5 را روشن کنید.
  • کیبورد و ماوس خود را به کمک پورت‌های USB به PS5 متصل کنید و چند ثانیه صبر کنید تا اتصال به صورت کامل برقرار شود.
  • اگر می‌خواهید تا تنظیمات کیبورد و ماوس خود را تغییر دهید به بخش Settings در PS5 بروید.
  • وارد بخش Devices شوید.
  • ماوس یا کیبورد خود را انتخاب کنید و تنظیماتی که می‌خواهید تغییر دهید را تنظیم کنید.

ممکن است تا در ابتدا و بلافاصله PS5 اتصال کیبورد و ماوس شما را تشخیض ندهد. می‌توانید تا اتصال کیبورد و ماوس به PS5 را قطع کنید و آن‌ها را دوباره به PS5 متصل کنید.

همچنین می‌توانید با خاموش و روشن کردن کنسول خود این فرآیند را اجرا کنید.

این نکته نیز قابل ذکر است که برخی از بازی‌ها به دلیل مزیت‌هایی که استفاده از کیبورد و ماوس نسبت به گیم‌پد در بازی به شما می‌دهد به صورت کاملاً آگاه از استفاده از کیبورد و ماوس در کنسول‌های بازی پشتیبانی نمی‌کنند، برخی از این بازی‌ها حتی به شما اجازه استفاده از مانیتورهای اولترا واید به دلیل نمایش زاویه دید بسیار بیشتر در بازی را به شما نمی‌دهند و در صورت استفاده از این مانیتورها تصویر 16:9 عادی را به شما نمایش می‌دهند.

کیبورد و ماوس به ps5برای استفاده از کیبورد و ماوس به همراه این بازی‌ها بر روی کنسول بازی PS5 تبدیل‌ها و آداپتورهایی وجود دارند که با تهیه جداگانه آن‌ها و اتصال کیبورد و ماوس به آن‌ها می‌توانید کیبورد و ماوس خود را به PS5 متصل کنید؛ این نکته را مد نظر داشته باشید که در صورت اطلاع شرکت سازنده بازی از این کار اکانت شما را از بازی محروم و یا به اصطلاح Ban خواهد کرد. این محرومیت می‌‌تواند کوتاه مدت، بلند مدت و یا حتی دائمی باشد.

نظرات (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *