بنگ اند الوفسن برندی قدیمی در زمینه تولید تجهیزات صوتی خانگی های-اند است و اسپیکر Beosound Level اسپیکر خانگی پرتابل و قابل حمل این برد است. در این مطلب به بررسی اسپیکر Beosound Level می‌پردازیم و با ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن به طور کامل آشنا می‌شویم.

مشخصات کلی اسپیکر Beosound Level

مشخصات اسپیکر Beosound Level
وزن3.3 کیلوگرم
ابعاد34.8 x 23 x 6.6 cm
عمر باتری (اعلامی)16 ساعت
نسخه بلوتوثبلوتوث 5
درایورها2x 20mm tweeter, 1x 50mm full-range, 2x 100mm woofer
ورودی Aux دارد
پورت شارژتایپ سی
میکروفوندارد
مقاومت در برابر نفوذ مایعاتندارد

بررسی اسپیکر Beosound Level : قابلیت‌ها

بررسی اسپیکر Beosound Level
  • عمر باتری 16 ساعته
  • امکان اتصال به روش‌های مختلف
  • دارای اپلیکیشن

راه‌های ارتباطی و اتصال فراوانی در Beosound Level وجود دارد. از جک هدفون 3.5 میلی‌متری گرفته تا پورت Ethernet و بلوتوث و WiFi با فرکانس‌های 2.4GHz و 5GHz، رادیو و حتی پشتیبانی از Chromecast, Beolink, Spotify Connect و Airplay 2.

اسپیکر Beosound Level به عنوان یک اسپیکر WiFi شناخته می‌شود؛ اما به این معنی نیست که راه دیگری برای اتصال به آن وجود نداشته باشد. تمام راه‌های اتصال سرعت اتصال بالا، واکنش پذیری خوب و کیفیت صدای فوق‌العاده‌اب دارد؛ به غیر از Airplay که پیشنهاد می‌کنیم تا از این روش اتصال برای این اسپیکر استفاده نکنید.

عمر باتری اسپیکر Beosound Level مدت 16 ساعت اعلام شده‌است که حقیقتا در اکثر اوقاتی که از این اسپیکر استفاده می‌کنید، این اسپیکر متصل به برق خانگی خواهد بود. اما طول عمر باتری مناسبی برای مواقعی که می‌خواهید آن را به همراه داشته باشید است.

شارژ اسپیکر از طریق پورت تایپ سی پشت اسپیکر یا با آداپتور مخصوص که به صورت مغناطیسی به اسپیکر متصل می‌شود که جداگانه باید آن را تهیه کنید انجام می‌شود. این آداپتور می‌تواند روی دیوار و سطوح عمودی نیز نصب شود و امکان نصب اسپیکر روی دیوار را نیز به شما می‌دهد. شارژ کامل اسپیکر حدود 3 ساعت طول می‌کشد.

برای راه‌اندازی اسپیکر Beosound Level باید اپلیکیشن Bang and Olufsen را نصب کنید و بدون نصب آن نمی‌توانید این کار را انجام دهید.

این اپلیکیشن به شما امکان تنظیم صدای اسپیکر با انتخاب تنظیمات صوتی پیش‌فرض (مانند night, party و…) و یا به کمک تنظیم اکولایزر به صورت دستی را می‌دهد. برای انجام کارهایی مانند اتصال چندین اسپیکر Bang and Olufsen پشتیبانی کننده از Multiroom به یکدیگر نیز به این نرم‌افزار نیاز خواهید داشت؛ به غیر از این موارد این اپلیکیشن کاربرد فراوانی ندارد.

بیشتر بخوانید: زیاد کردن بیس اسپیکر بلوتوث

بررسی اسپیکر Beosound Level : طراحی

طراحی اسپیکر Beosound Level
  • طراحی محافظ چوبی مانند اسپیکرهای خانگی قدیمی در رنگ طلایی
  • دکمه‌های کنترل فراوان و کاربری در قیمت بالایی اسپیکر
  • ابعاد بزرگ و وزن بالا، بدون گواهینامه IP

طراحی اسپیکر قطعا توجه‌ها را به خود جلب خواهد کرد. علاوه بر این که طراحی این اسپیکر جوایز مختلف طراحی را برنده شده‌است، در هر محیطی هم که این اسپیکر را قرار دهید امکان ندارد که توجه افراد به آن جلب نشود.

و این یک ویژگی یک اسپیکر دکوراتیو است که Beosound Level در این زمینه بسیار موفق عمل کرده‌است.

این اسپیکر از نظر گاربری نیز طراحی شده‌است تا در حالت‌های مختلفی قرار بگیرد، مانند حالت ایستاده به بقل، خوابیده روی سطح پشتی و حتی نصب شده روی دیوار.

البته در هر حالتی که از این اسپیکر استفاده کنید مزایا و معایبی پیدا خواهید کرد.به عنوان مثال برای نصب روی دیوار باید پایه مخصوص آن را با قیمت 100 دلار تهیه کنید که هزینه کمی نیست و با وجود این که قطعا عملکرد این پایه تست شده‌است و هیچگاه اسپیکر از روی آن نخواهد افتاد، اما همیشه این نگرانی وجود دارد و هیچکس نمی‌خواهد تا اسپیکر لوکس و گران قیمتش با خوردن به زمین بشکند.

برای حالت اسیتاده باید اسپیکر را روی یک سطح محکم و سخت قرار دهید و قرار گرفتن اسپیکر روی فرش یا موکت باعث می‌شود تا اسپیکر به سمت عقب برگردد و بی‌افتد.

استفاده از اسپیکر Beosound Level در حالت خوابیده به پشت باعث می‌شود تا عملکرد صوتی اسپیکر بهبود فراوانی پیدا کند؛ اما از طرفی استفاده از کنترل‌های روی اسپیکر را دشوار می‌کند. با این وجود این حالت، حالت انتخابی ما برای استفاده از این اسپیکر بود.

با وجود این که عملا می‌توان از Beosound Level به عنوان یک اسپیکر همراه استفاده کرد، اما برخلاف دیگر اسپیکرهای همراه برند B&O مانند اسپیکر Beosound Explore و اسپیکر Beolit 20، برای این که آن را همه جا همراه خود داشته باشید طراحی نشده‌است.

با ابعاد نسبتا بزرگ و وزن 3.3 کیلوگرم، این اسپیکر را هنگام کوهنوردی همراه خود نخواهید داشت.

این اسپیکر استاندارد و گواهینامه IP ندارد، اما طراحی ساختار این اسپیکر به شکل ماژولار است؛ بدین معنا که چه توسط آب و مایعات و چه به دلایل دیگر، هر قطعه‌ای از اسپیکر Beosound Level که از کار بی‌افتد، قابل تعویض است.

این ویژگی برای توجیه نداشتن گواهینامه IP نیست، بلکه هدف آن امکان ارتقا و بروزرسانی اسپیکر با فناوری‌های جدیدی که در آینده ارائه خواهند شد است.؛ اما از طرفی باعث می‌شود تا Beosound Level کاملا قابل تعمیر باشد. با هزینه زیاد آن برای بیشتر از 20 سال استفاده قابل قبول باشد.

بررسی اسپیکر Beosound Level : کیفیت صدا

بالاخره می‌رسیم به قسمتی که عملکرد Beosound Level در آن خارق‌العاده است. البته با توجه به این که قیمت اسن اسپیکر بیشتر از متوسط اجاره خانه در شهر تهران است، باید هم این چنین باشد.

استیج صدایی که اسپیکر Beosound Level ایجاد می‌کند بسیار گسترده و بزرگ است و تفکیک صدای سازها و قسمت‌های مختلف موسیقی به زیبایی انجام می‌شود.

حجم صدایی که این اسپیکر تولید می‌کند هم زیاد است و سه چهارم بلندی صدای این اسپیکر یک اتاق بزرگ را پر می‌کند.

زمانی که اسپیکر را به شکل خوابیده قرار می‌دهید به نحوی پرتاب و پخش صدا به شکل 360 درجه خواهد بود؛ در حالی که حالت ایستاده تنها صدا را در یک جهت پخش خواهد کرد.

اگر می‌خواهید اسپیکر را در گوشه اتاق یا روی میز و به سمت خود قرار دهید حالت ایستاده مناسب است، اما اگر می‌خواهید صدای اسپیکر کل محیط را در بر بگیرد، حالت خوابیده ایده‌آل است.

پروفایل صدایی این اسپیکر را در نمودار زیر مشاهده می‌کنید. (خط آبی تیره)

صدای Beosound Level تقریبا فلت و خطی و نزدیک به رفرنس است، به همین دلیل ممکن است صدای حالت اولیه این اسپیکر باب میل بسیاری از افراد نباشد؛ اما با توجه به نزدیک به فلت بودن صدا تنظیم اکولایزر به صورت دستی برای دست یافتن به صدای مورد نظرتان بسیار ساده خواهد بود.

جمع بندی

Beosound Level یک اسپیکر خارق‌العاده در نوع خود است. طراحی جذاب، خاص و چشم نواز، کیفیت صدای عالی و قدرت فوق‌العاده، امکان بروزرسانی و ارتقا اسپیکر و امکان اتصال به روش‌های متنوع این اسپیکر را به یک اسپیکر ویژه تبدیل می‌کند.

تنها نقطه ضعف آن را می‌توان قیمت بالای آن به حساب آورد.

برای تهیه محصولات برند بنگ اند الوفسن با گارانتی اسپیرو می‌توانید به وب سایت logiland.ir مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *