مانیتور گیمینگ ایسوس PG258Q یکی از برترین و حرفه‌ای‌ترین مانیتورهای گیمینگ موجود در بازار است که تمامی قابلیت‌های مورد نیاز گیمرهای حرفه‌ای را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد و در این مطلب قصد داریم تا به بررسی مانیتور گیمینگ ROG Swift PG258Q بپردازیم.

ویژگی‌ها و قابلیت‌ها

مهم‌ترین قابلیت یک مانیتور گیمینگ و اصلی‌ترین تفاوت مانیتور گیمینگ و عادی در میزان نرخ بروزرسانی تصویر یا رفرش ریت آن است و نمی‌توان بررسی مانیتور گیمینگ را با این ویژگی شروع نکرد.

مانیتور ایسوس PG258Qمانیتور گیمینگ ایسوس PG258Q از این پنل TN با اندازه 24،5 اینچ، نسبت تصویر 16:9 و رزولوشن Full-HD 1080p استفاده می‌کند که می‌تواند تا رفرش ریت 240Hz را به شما نمایش دهد، مانیتورهای عادی دارای رفرش ریت 120Hz و اکثر مانیتورهای گیمینگ دارای رفرش ریت 120Hz تا 140Hz هستند.

رفرش ریت بالای تصویر در حین بازی این اجازه را به شما می‌دهد تا به صورت لحظه‌ای اتفاقات در جریان بازی را سریع‌تر مشاهده کنید و سریع‌تر به آن‌ها واکنش نشان دهید.

برای مانیتورهای کاربرد مختلف از انواع پنل مانیتور مختلفی استفاده می‌شود و در این مانیتور از پنل نوع TN استفاده شده‌است، اما قبل از این که بگویید کیفیت تصویر پنل TN به اندازه پنل‌های VA نیست باید به شما بگوییم که در حین بررسی مانیتور گیمینگ ROG Swift PG258Q متوجه این نکته شدیم که تصویر این پنل از بسیاری از پنل‌های هم نوع خود بهتر است؛ زاویه دید این مانیتور بسیار بیشتر از پنل‌های TN دیگر است و درهم ریزی رنگ بسیار کمتر و رنگ‌های بسیار زنده‌تری را به شما نمایش می‌دهد.

طراحی

طراحی این مانیتور گیمینگ از قطعات و تجهیزات فضای بازی‌های در زمان آینده الهام گرفته است و با طرح‌های سطح پشت مانیتور، حالت قرار گیری دکمه‌ها و قسمت‌های مس رنگ پایه تلاش می‌کند خود را نیز وارد فضای بازی کند، اما همچنان نکات مدرن بودن این مانیتور مانند داشتن حاشیه‌های باریک در کنار صفحه نادیده گرفته نشده است.

همچنین مانند دیگر مانیتورهای ROG در قسمت پایینی پایه این مانیتور نیز نورپردازی LED قرار دارد که لوگوی ROG را بر روی میز شما نمایش می‌دهد و دارای 3 تنظیم میزان روشنایی آن است و یا می‌‌توانید آن را خاموش کنید.

اتصالات این مانیتور گیمینگ شامل یک دیسپلی پورت و یک پورت HDMI به همراه 2 پورت USB 3.0 برای متصل کردن کیبورد و ماوس گیمینگ خود و جک 3.5 هدفون برای متصل کردن هدست گیمینگ است.

جمع‌بندی

ایسوس PG258Qبرخی ممکن است بر این باور باشند که تهیه یم مانیتور گیمینگ با پنل TN کار بسیار عقلانی به نظر نرسد؛ اما همانطور که در بررسی مانیتور گیمینگ ROG Swift PG258Q اشاره کردیم این مانیتور یکی از بهترین پنل‌های TN را داراست و این نکته نیز قابل توجه است که واکنش سریع تصویر به عملکرد و کیفیت نمایش جابه‌جایی‌های سریع در حین بازی برای گیمرهای حرفه‌ای بسیار بیشتر از کیفیت رنگ و زاویه دید تصویر است.

این مانیتور گیمینگ یکی از دقیق‌ترین مانیتورها در نمایش جابه‌جایی‌ها و پرسرعت‌ترین مانیتور در نمایش تغییرات فضای بازی است و بدون شک در برد شما در بازی‌های آنلاین حساس کمک قابل توجهی خواهد کرد.

نظرات (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *