کیبورد و ماوس کمبو لاجیتک MK470 یک ست کیبورد و ماوس وایرلس است که با ابعاد کوچک و ضخامت کم آن نه تنها مناسب استفاده در دفتر کاری، بلکه مناسب استفاده در هر جایی است، چرا که می‌توانید آن را به راحتی در هر جایی همراه خود داشته باشید.

این نظری است که لاجیتک درباره این ست کیبورد ماوس خود می‌دهد، اما ما در این مطلب مشخصات و ویژگی‌های لاجیتک MK470 را به طور کامل بررسی می‌کنیم و بررسی می‌کنیم که آیا این ادعا درستی است یا خیر.

بیشتر بخوانید: کیبورد و ماوس کمبو چیست

طراحی

لاجیتک mk470

این ست کمبو در دو رنگ سفید و مشکی ارائه شده‌است که در هر دو رنگ قسمت بالایی کیبورد به رنگ خاکستری است، اما تنها رنگ مشکی آن در ایران قابل تهیه است اما از طرفی این ست کمبو در ایران با حروف فارسی روی کیبورد ارائه می‌شود.

کیبورد کمبو لاجیتک MK470

ظاهر این کیبورد مینیمالیست و در عین حال مدرن است. در زیر این قاب خاکستری رنگ باتری و جایگاه دانگل USB قرار دارد و کیبورد کمبو لاجیتک MK470 با دو باتری AAA (نیم قلم) کار می‌کند.

طول کیبورد بدون در نظر گرفتن نامبرپد حدود 28 سانتی‌متر است اندازه و سایز کیبورد مشابه کیبورد یک لپتاپ 13 اینچ است. بدنه این کیبورد در اکثر قسمت‌ها بسیار باریک است و در قسمت بالایی ضخیم می‌شود و این اتفاق دو دلیل اصلی دارد:

  1. این قسمت برد دستگاه، باتری و گیرنده USB را در خود جای می‌دهد.
  2. ضخیم بودن قسمت بالایی کیبورد باعث می‌شود تا در زمان قرار گرفتن روی میز زاویه‌ای در کیبورد ایجاد شود تا تایپ روی آن را برای کاربر ساده‌تر کند.
کیبورد لاجیتک mk470

بیشتر بخوانید: ویژگی های کیبورد مخصوص تایپ

ابعاد دکمه‌های کیبورد حدود 1،6 در 1،6 سانتی‌متر است و بین دکمه‌ها 3 میلی‌متر فاصله وجود دارد. البته دکمه‌های جهت 1،3 سانتی‌متر پهنا دارند و جهت‌های بالا و پایین 8 میلی‌متر ارتفاع دارند.

اما به صورت کلی اگر نخواهید با این کیبورد و دکمه‌های جهت آن Need for Speed بازی کنید، تجربه تایپ این کیبورد بسیار خوب است، کیبورد در هنگام تایپ استحکام خوبی دارد و خمیدگی در آن احساس نمی‌شود و اگر ترفند تایپ سریع یا تایپ درست را بلد باشید، سریع تایپ کردن با این کیبورد بسیار ساده و لذت بخش است.

بیشتر بخوانید: چگونه سریع تایپ کنیم

ماوس کمبو لاجیتک MK470

ماوس کمبو لاجیتک MK470 در واقع همان ماوس لاجیتک Pebble به معنای سنگ کوچک است و بدنه کاملا گرد و بدون لبه این ماوس نیز به شکل یک سنگ گرد کوچک است.

قد این ماوس از قسمت میانی حدود 10،6 سانتی‌متر و پهنای آن حدود 5،8 سانتی‌متر است. در قسمت زیری ماوس دو پایه به شکل نیم دایره، سنسور اپتیکال و دکمه خاموش و روشن کردن ماوس قرار دارد.

رویه ماوس کاور پلاستیکی قرار دارد که با آهنربا در جای خود نگهداشته می‌شود و با برداشتن این کاور می‌توانید به جایگاه دانگل USB که در ماوس تعبیه شده و باتری آن که یک باتری AAA یا نیم قلم است دسترسی پیدا کنید.

ماوس لاجیتک mk470

سطح این ماوس برخلاف بیشتر ماوس‌ها به حای این که برامدگی وجود داشته باشد، تقریبا کاملا صاف است و با توجه به ابعادش این ماوس مناسب افرادی خواهد بود که اندازه دست کوچک و متوسط دارند. کار با این ماوس برای افرادی که دستان بزرگی دارند مقدار دشوار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اندازه ماوس مناسب شما کدام است

عملکرد

ست کیبورد و ماوس کمبو لاجیتک MK470 جزء سری محصولات حرفه‌ای لاجیتک محسوب نمی‌شوند و از این جهت قابلیت ویژه‌ای که آن را نسبت به دیگر کیبورد و ماوس‌های کمبو لاجیتک مجزا کند، ندارند.

ویژگی‌های اصلی این کیبورد و ماوس کیفیت ساخت خوب، کیبورد مناسب برای تایپیست‌ها و برنامه‌نویس‌ها، عمر مفید عالی، عمر باتری بالا و طراحی زیبا و شکیل و قابل حمل آن است.

عمر باتری این ست کمبو 36 ماه برای کیبورد و 18 ماه برای ماوس است که البته این مقادیر، مقادیر استفاده مداوم هستند و در عمل خواهید دید که عمر باتری آن‌ها از این مقدار بیشتر خواهد بود.

یک نکته راجع به کیبورد کمبو لاجیتک MK470 عدم وجود بکلایت کیبورد برای آن است که با وجود این که باعث افزایش عمر باتری کیبورد می‌شود، اما کار با آن در محیط‌های تاریک را دشوار می‌کند.

در نهایت ماوس کمبو لاجیتک MK470 یک ماوس سایلنت و بی‌صدا است که در هنگام کار و کلیک با آن صدای بسیار کمی دارد و کیبورد این ست با وجود این که یک کیبورد سایلنت نیست، اما صدای کمتری نسبت به کیرودهای دیگر دارد و به طور کلی می‌توان این ست کمبو را یک ست بی سر و صدا و مناسب دفاتر کاری شلوغ دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *