با اتصال ایکس باکس جدید خود به تلویزیون و بازی کردن با آن  ساده‌ترین روش برای تجربه بازی‌های جدید این کنسول است. شما می‌توانید با تهیه تجهیزات جنبی برای کنسول خود تجربه بازی خود را بهبود فراوانی دهید. در این مطلب با بهترین تجهیزات جانبی برای ایکس باکس سری ایکس و سری اس در سال 2024 آشنا می‌شویم.

شما برای بازی با این کنسول نیاز به تهیه لوازم جانبی ندارید، اما بدون این تجهیزات امکان استفاده از حداکثر قدرت و تمام امکانات این کنسول را نخواهید داشت. به همین دلیل است که این لوازم جانبی را برای این کنسول لازمه می‌دانیم.

تنها این کنسول نیست، بلکه درباره بهترین تجهیزات جانبی برای PS5 نیز بحث کرده‌ایم.

بهترین لوازم جانبی برای ایکس باکس سری ایکس و سری اس

بهترین تجهیزات جانبی برای Xbox Series X
  • Xbox Elite Wireless Controller Series 2 – بهترین دسته بازی برای ایکس باکس
  • مانیتور Philips Curved 325M8C – بهترین مانیتور برای Xbox Series S
  • مانیتور Philips Momentum 559M1RYV – بهترین مانیتور برای Xbox Series X
  • هدفون گیمینگ B&O Beoplay Portal – بهترین هدست گیمینگ برای Xbox
  • هدست گیمینگ Logitech G PRO X Wireless – هدست گیمینگ با قیمت مناسب‌تر برای Xbox
  • WD Black C50 Expansion Card – برای افزایش حافظه در کنسول Xbox

این لیست از نظر ما لیست بهترین تجهیزات جانبی برای ایکس باکس Series X و Series S است که می‌توانید با تهیه آن‌ها تجربه خود را از بازی با این کنسول قدرتمند بهبود فراوانی دهید.

معرفی بهترین تجهیزات جانبی برای ایکس باکس

در ادامه با هر یک از لوازم جانبی لیست بالا و کاربری آن‌ها آشنا می‌شویم.

Xbox Elite Wireless Controller Series 2

این دسته بازی تمام نکات مثبت دسته خود ایکس باکس را بهبود می‌دهد؛ ارگونومی دسته، دکمه‌ها و تعداد آن‌ها و… این دسته بازی را می‌توان بهترین دسته بازی برای Xbox Series X، Xbox Series S و حتی PC دانست!

یکی از قابلیت‌های این دسنه امکان تنیم سفتی Thumbstick های این دسته در 3 سفتی متفاوت است. شما می‌توانید آن‌ها را با سفتی که با آن در بازی راحت‌تر هستید و کنترل بیشتری به کمک آن دارید تنظیم کنید.

همچنین از دکمه‌های پشت دسته قافل نشوید، این دکمه‌های ماکرو دارای قابلیت تنظیم دستوری و مپپ شدن به تقریبا هر دستوری که به ذهنتان برسد را دارند و به کمک آن‌ها شما می‌توانید دستورات پیچیده بازی را با فشار یک دکمه اجرا کنید.

این دستورات می‌توانند کمبو‌های حرکات حمله در بازی‌های مختلف باشند. با این کار نه تنها نیاز به حفظ کردن آن‌ها ندارید، بلکه می‌توانید با سرعت بالاتر و راحت‌تر آن‌ها را اجرا کنید.

مانیتور فیلیپس 325M8C

مانیتور Philips 325M8C بهترین مانیتور برای Xbox Series S است. این یک مانیتور 31،5 اینچ خمیده با رزولوشن QHD 1440p و رفرش ریت 144Hz و پنل خمیده است و از مانند ایکس باکس سری اس، از قابلیت FreeSync برای جلوگیری از پارگی تصویر در رفرش ریت‌های بالا نیز پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: رفرش ریت چیست

 قطعا مانیتورهای بهتری وجود دارند؛ اما قابلیت‌های بیشتر آن‌ها با کنسول Xbox Series S قابل استفاده نیست. به همین دلیل است که این مانیتور را به عنوان بهترین مانیتور برای Xbox Series S معرفی می‌کنیم.

همچنین با توجه به پشتیبانی شدن از رفرش ریت‌های بالای 60 در این نسل از کنسول‌ها، توصیه می‌کنیم تا با مانیتور های گیمینگ از این کنسول استفاده کنید تا از این قابلیت جذاب و کاربردی، بهره ببرید.

مانیتور فیلیپس Momentum 55M1RYV

این مانیتور گیمینگ غول پیکر 55 اینچ مخصوص استفاده به همراه Xbox Series X طراحی شده و همزمان قصد جایگزین شدن به جای تلویزیون شما را نیز دارد. از این بابت مانیتور Philips Momentum 55M1RYV بهترین مانیتور یا تلویزیون برای ایکس باکس سری ایکس است.

این مانیتور دارای پنل 55 اینچ با رزولوشن 4K Ultra-HD و رفرش ریت 144Hz است. این مانیتور نیز از قابلیت FreeSync پشتیبانی می‌کند و دارای نورپردازی RGB در قسمت پشتی مانیتور برای نورپردازی محیط و ساندبار Bowers & Wilkins برای ارائه صدایی با کیفیت فوق‌العاده است.

بیشتر بخوانید: ساندبار یا سینمای خانگی

با مطالعه مطلب بررسی مانیتور 55 اینچ فیلیپس می‌توانید به صورت کامل‌تری با این مانیتور گیمینگ خارق‌‌العاده آشنا شوید.

هدفون گیمینگ Beoplay Portal

محصولات برند B&O جزء لوکس‌ترین و بهترین محصولات با بالاترین کیفیت ساخت در رده خود محسوب می‌شوند. هدفون گیمینگ Beoplay Portal در نسخه Xbox خود نیز از این قاعده مستثنی نیست و علاوه بر ارائه دادن بهترین کیفیت صدا با بیشترین جزئیات و بالاترین راحتی ممکن، از اتصال وایرلس خود Xbox نیز پشتیبانی می‌کند.

بهترین هدفون گیمینگ برای Xbox Series X و Xbox Series S هدفون Beoplay Portal است. پروتکل وایرلس ایکس باکس برای اتصال دسته بازی و هدست وایرلس ایکس باکس مورد استفاده قرار می‌گیرد که هدفون Beoplay Portal نیز از این پروتکل اتصال پشتیبانی می‌کند و مانند هدفون خود ایکس باکس به کنسول متصل می‌شود؛ با این تفاوت که کیفیت صدا و کیفیت ساخت بسیار بالاتری دارد.

البته قیمت این هدفون به هیچ عنوان کم نیست و یک محصول فوق‌العاده لوکس محسوب می‌شود؛ به همین دلیل در ادامه به معرفی یک هدست گیمینگ از برند Logitech که قیمت بسیار مناسب‌تری دارد آشنا می‌شویم.

بیشتر بخوانید: علت قیمت بالای محصولات Bang and Olufsen

هدست گیمینگ Logitech G PRO X Wireless

هدست گیمینگ لاجیتک G PRO X Wireless یکی از بهترین هدست‌های گیمینگ برای ایکس باکس و به صورت کلی است.

این هدفون که از لاین PRO لاجیتک است، به کمک تیم گیمر لاجیتک طراحی شده‌است و توسط این تیم و بسیاری از تیم‌های دیگر در تورنومنت‌های eSports مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کیفیت صدای بالا، بیس قدرتمند، میکروفون با کیفیت برای تماس با دیگر افراد تیم در حین بازی و اتصال وایرلس بدون لگ از قابلیت‌های این هدست خارق‌العاده به شما می‌رود.

کارت حافظه WD Black C50

برخلاف کنسول PS5 که باید برای افزایش حافظه داخلی PS5 خودتان کارت SSD را در کنسول نصب کنید، برای ایکس باکس می‌توانید با تهیه کارت حافظه WD Black C50 و اتصال آن به کنسول مانند یک حافظه USB از طریق پورت مخصوص خود، تا 1 ترابایت به حافظه کنسول بی‌افزایید.

این کارت حافظه مانند SSD های دیگر نیست و مخصوص ایکس باکس سری ایکس و سری اس طراحی و ساخته شده‌است و از طریق پورت مخصوص خود تنها به این کنسول متصل می‌شود.

این کارت حافظه توسط Western Digital و با نظارت Microsoft ساخته شده‌است و سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در آن مانند حافظه داخلی خود کنسول است و از معماری Velocity برای بهترین کارکرد با این کنسول بهره می‌برد.

به همین دلیل نصب بازی روی این حافظه با حافظه داخلی کنسول هیچ تفاوتی نخواهد داشت و بهترین تجهیزات جانبی برای ایکس باکس برای افزایش حافظه آن محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *