این یک مانیتور گیمینگ با اندازه غول‌آساست که می‌توانید از آن به عنوان تلویزیون پذیرایی خود نیز استفاده کنید! Philips Momentum 559M1RYV را می‌توان به نحوی یک تلویزیون گیمینگ دانست که هم برای بازی و هم تماشای فیلم و برنامه‌ها تلویزیونی مناسب است.

مزایامعایب
پنل سریع با رفرش ریت 120Hz
ساندبار قدرتمند و با کیفیت
گزینه‌های HDR فراوان
ضعیف در نمایش رنگ مشکی
زاویه دید متوسط
برای گیمینگ با PC مناسب نیست

بررسی مانیتور Philips Momentum 559M1RYV

مانیتور Philips Momentum 559M1RYV اولین مانیتور گیمینگ 4K است که برای Xbox Series X بهینه شده‌است که ادعای بزرگی است، اما با وجود 3 ورودی HDMI 2.1، پشتیبانی از فناوری HDR و رفرش ریت بالا 120Hz نه تنها برای Xbox Series X، بلکه برای PS5 نیز نمایشگر بسیار خوبی محسوب می‌شود؛ چرا که قابلیت‌های خوبی به عنوان یک مانیتور مناسب PS5 دارد.

البته توجه کنید که با وجود اندازه 55 اینچی نمایشگر این مانیتور و با این که از آن به عنوان یک تلویزیون گیمینگ نام می‌بریم، این نمایشگر یک تلویزیون به حساب نمی‌آید؛ به این دلیل که این نمایشگر تیونر داخلی برای دریافت سیگنال‌های تلویزیون را ندارد.

اما اندازه بزرگ و کنترلی که به همراه این نمایشگر دریافت می‌کنید، این نمایشگر آن را بیشتر شبیه به یک تلویزیون شبیه می‌کند تا یک مانیتور.

بیشتر بخوانید: تفاوت مانیتور و تلویزیون

بررسی تلویزیون گیمینگ Philips Momentum 559M1RYV: طراحی و قابلیت‌ها

اندازه آن را کنار بگذاریم، تنها چیزی که نظر شما را به خود جلب می‌کند ساندبار جلوی این مانیتور است. مانیتورها حتی اگر اسپیکر داخلی داشته باشند و به همراه یک ساب ووفر کوچک ارائه شوند، ساندبار ندارند.

همچنین دقت کنید که وزن این مانیتور زیاد است و اگر قصد دارید تا آن را مدام جابه‌جا کنید، تنهایی از پس این کار بر نخواهید آمد.

همچنین اگر بخواهید از قابلیت Ambiglow نورپردازی پشت این مانیتور برای فضاسازی بهتر استفاده کنید باید تلاش کنید تا مانیتور در موازی‌ترین حالت ممکن نسبت به دیوار پشت خودش قرار بگیرد.

زوایای دید این مانیتور به عنوان یک تلویزیون یا مانیتور عالی نیستند و دلیل آن نوع پنل VA آن است. این پنل در اندازه‌های کوچک عملکرد مناسبی دارد؛ اما در اندازه‌‌های بزرگ باعث می‌شود تا در گوشه‌های تصویر مقداری افت دقت رنگی داشته باشید.

همچنین دقت رنگی که یک پنل IPS در مانیتورها یا عمق رنگ سیاهی که پنل‌های OLED یا QLED در تلویزیون‌ها به شما ارائه می‌دهند را نمی‌توانید داشته باشید.

تلویزیون گیمینگ فیلیپس

به هر حال باید توجه کنید که شما تلویزیونی که برای گیمینگ مناسب است تهیه نمی‌کنید. بلکه مانیتور گیمینگی که ابعاد بزرگی دارد و به عنوان تلویزیون نیز قابل استفاده است را تهیه می‌کنید.

کیفیت صوتی ساندبار این تلویزیون گیمینگ از طرفی بسیار خوب است. ساندبار Bowers and Wilkins که در پایین این تلویزیون قرار دارد بلندی صدای بسیار خوب و وضوح بالایی دارد. این ساندبار یک سیستم 2.1 با قدرت 40W استریو دارد.

این سیستم به هیچ وجه قدرتمند محسوب نمی‌شود؛ اما از سیستم صوتی داخلی هر تلویزیون و مانیتور دیگری برتر است و نیازی به ارتقا سیستم صوتی این سیستم برای این که بازی‌ها و فیلم‌ها به طوری که باید شنیده شوند نخواهید داشت.

البته که با تهیه یک سیستم سینمای خانگی یا سیستم صوتی قدرتمند می‌توانید آن را بهبود دهید؛ اما فکر نمی‌کنیم بعد از شنیدن صدای این ساندبار تصمیم چنین کاری را داشته باشید.

بیشتر بخوانید: ساندبار بگیریم یا سینمای خانگی؟

بررسی Philips Momentum 559M1RYV
مشخصات مانیتور Philips Momentum 559M1RYV
اندازه نمایشگر: 55 inch
رزولوشن: 2160×3840 UHD 4K
نوع پنل نمایشگر: VA
رفرش ریت: 120Hz (HDMI 2.1); 144Hz (DisplayPort 1.4)
زمان واکنش‌دهی: 4ms
نسبت تصویر: 16:9
نسبت کنتراست: 4000:1
پورت اتصال: HDMI 2.1 (x3), DisplayPort 1.4 (x1), USB-C (x1), USB 3.2 (x4)

عملکرد تلویزیون گیمینگ Philips Momentum 559M1RYV

از نظر فنی مانیتور فیلیپس Momentum 559M1RYV تمام پورت‌های اتصالی که از یک مانیتور گیمینگ انتظار می‌رود را دارد. در تست‌های ما با Xbox Series X (در حالت High-Performance mode و رفرش ریت 120 هرتز) این مانیتور عملکرد بسیار روان و بدون مشکلی را داشت.

در تست با PC اما حداکثر رفرش ریت این مانیتور 144Hz است که با وجود این که مقدار مناسبی برای گیمینگ در سطح متوسط محسوب می‌شود، اما با هزینه‌ای که برای این مانیتور باید بپردازید، اندازه بسیار بزرگ و نامناسب آن برای بازی در کامپیوتر و رفرش ریت تنها 144 هرتز باعث می‌شود تا این مانیتور را برای بازی در کامپیوتر توصیه نکنیم.

برای این کار می‌توانید با هزینه بسیار کمتر مانیتورهای گیمینگ با اندازه‌های کوچکتر اما مشخصات نسبتا مشابه مانند مانیتور فیلیپس 325M8C که یک مانیتور خمیده 32 اینچ است یا مشخصات بهتر مانند مانیتور ایسوس VG27VQ که یک مانیتور 27 اینچ با رفرش ریت 165 هرتز است را تهیه کنید.

در زمان تست بازی‌ها خروجی تصویر این مانیتور بسیار روان است و فناوری رفرش ریت متغیر یا VVR آن و Adaptive Sync به خوبی از مشکلات نمایش تصویر با فریم ریت بالا و متغیر مانند پارگی تصویر، گوستینگ به خوبی جلوگیری می‌کند.

باز هم باید به خاطر داشته باشید که با وجود اندازه 55 اینچی تصویر این نمایشگر، این یک مانیتور است و نه یک تلویزیون و به این دلیل از فناوری‌هایی مانند Dolby Vision HDR پشتیبانی نمی‌کند.

با این وجود این نمایشگر از فناوری HDR پشتیبانی می‌کند و دارای تنظیمت پیش‌فرضی مانند HDR Game، HDR Movie، Xbox و… برای بهترین تنظیمات HDR در زمان استفاده از این نمایشگر چندکاره به هر شکلی است.

همچنین با انتخاب تنظیمات پیش‌فرض می‌توانید دقت تصویر خوبی داشته باشید که از پنل VA که %125 از بازه رنگی sRGB پشتیبانی می‌کند همین هم انتظار می‌رود.

توصیه می‌کنیم تا در زمان بازی این تنظیمات را روی Xbox و در زمان تماشای فیلم و سریال روی HDR Movie قرار دهید تا بهترین تجربه کاربری از این مانیتور / تلویزیون گیمینگ را داشته باشید.

آیا Philips Momentum 559M1RYV را تهیه کنم؟

اگر به دنبال نمایشگری هستید که بتوانید از آن هم به عنوان تلویزیون استفاده کنید و هم به عنوان مانیتور گیمینگ، Philips Momentum 559M1RYV یکی از تنها گزینه‌هایی است که اندازه مناسبی برای تلویزیون دارد و به شما این امکان را می‌دهد تا از حداکثر قدرت پردازشی کنسول Xbox Series X یا PS5 خود استفاده کنید.

اگر قصد استفاده از این مانیتور برای بازی با کامپیوتر یا PC را دارید آن را توصیه نمی‌کنیم و تهیه یک مانیتور اولتراواید با اندازه کوچکتر و رفرش ریت بالاتر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *