برای اکثریت افرادی که با کامپیوتر کار می‌کنند، ماوس مهم‌ترین وسیله برای کار با کامپیوتر خواهد بود، اما برای برنامه نویسان هیچ چیز به اندازه یک کیبورد خوب اهمیت ندارد. در این مطلب به معرفی بهترین کیبورد برای برنامه نویسی که در ایران می‌توانید تهیه کنید و مشخصات، ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن می‌پردازیم.

قابلیت‌های بهترین کیبورد برای برنامه نویسی

قبل از این که با این کیبورد آشنا شویم می‌خواهیم شما را با قابلیت‌های یک کیبورد مناسب برای برنامه نویسی آشنا کنیم.

ممکن است با خود تصور کنید که یک کیبورد مخصوص تایپ برای برنامه نویسان نیز مناسب است؛ با وجود این که این درست است، اما کامل نیست، امروزه کیبوردها می‌توانند امکانات بسیار بیشتری را به کاربر ارائه دهند و تنها مناسب تایپ بودن یک کیبورد آن را برای برنامه نویسان به بهترین کیبورد ممکن تبدیل نخواهد کرد.

بهترین کیبورد برای برنامه نویسان علاوه بر این که برای تایپ مناسب باشد، باید:

  • دارای نور بکلایت باشد
  • امکان اتصال با روش‌های مختلف در آن وجود داشته باشد
  • امکان کار با سیستم‌عامل‌های متفاوت را داشته باشد
  • عمر باتری طولانی یا باتری قابل شارژ داشته باشد

این قابلیت‌ها، قابلیت‌هایی هستند که ممکن است در ابتدا به چشم نیایند و در زمان تهیه کیبورد به آنها فکر نکنید، اما این‌ها قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی هستند که در زمان کار با کیبورد متوجه میزان کاربری آن‌ها خواهید شد، خصوصا زمانی که سخت مشغول کار هستید و نمی‌خواهید تا با به وجود آمدن مشکلی نتوانید کار خود را با سرعت ادامه دهید.

بهترین کیبورد برای برنامه نویسی

بهترین کیبورد برای برنامه نویسی و بسیاری از کارهای حرفه‌ای دیگر کیبورد Logitech MX Keys Mini است. این کیبورد با طراحی جذاب، کیفیت ساخت بالا، اتصال بلوتوث، چاپ دکمه‌ها برای هردو سیستم عامل Windows و Mac و دیگر قابلیت‌هایی که دارد بهترین کیبورد برای برنامه نویسان است.

لاجیتک mx keys mini

کیبورد لاجیتک MX Keys Mini

برنامه نویسان مانند تایپیست‌ها سریع تایپ می‌کنند و البته نیاز به داشتن این مهارت نیز دارند. MX Keys Mini دارای چیدمان و اندازه دکمه‌ها با طراحی است که بتواند سرعت شما را در تایپ کدهای خود به بالاترین میزان ممکن برساند.

دکمه‌های این کیبورد مربع شکل و در قسمت میانی‌شان دارای فرو رفتگی دایره شکل هستند و در حین تایپ در زیر دست شما بسیار حس راحتی خواهند داشت.

سوئیچ‌ها و مکانیزم کار دکمه‌های این کیبورد از نوع نیمه مکانیکی یا Scissor هستند که حس مکانیکی و مقاومت یک کیبورد مکانیکال را با نرمی دکمه‌های یک کیبورد ممبران به شما ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: کیبورد مکانیکال چیست

بهترین کیبورد برای برنامه نویسی

به جرئت می‌توان گفت این کیبورد بالاتری کیفیت ساخت را در بین تمامی کیبوردها دارد و شما می‌توانید تنها با نگه کردن به آن متوجه این کیفیت و ظرافت در ساخت این محصول شوید. بدنه تمام فلزی این کیبورد از جنس آلومینیوم آنودایز شده است.

نور بکلایت کیبورد MX Keys Mini هوشمند است و علاوه بر این که قابلیت تنظیم روشنایی دارد و در تاریکی امکان تایپ بدون مشکل را به شما می‌دهد، تنها با نزدیک شدن دستان شما با کیبورد این نور در صورت تاریک بودن هوا روشن می‌شود و اگر مدت زمان کوتاهی با کیبورد خود کار نکنید به صورت خودکار خاموش خواهد شد.

این کیبورد به ص,رت رسمی با سیستم عامل‌های Windows و Mac کار می‌کند؛ اما از سیستم‌عامل Linux نیز پشتیبانی می‌کند و قابلیت کار با آن را نیز دارد که برای برخی از برنامه نویسان می‌تواند نکته‌ای بسیار حائز اهمیت باشد.

لاجیتک MX Keys Mini علاوه بر این که امکان اتصال از طریق بلوتوث یا دانگل USB را دارد، می‌تواند به 3 دستگاه مختلف با هر یک از این روش‌ها متصل شود. 3 دکمه در قسمت بالا و چپ کیبورد با شماره‌های 1 تا 3 وجود دارند که با کلیک هر یک کیبورد شروع به کار کردن با آن کامپیوتر یا دستگاه می‌کند.

بیشتر بخوانید: نحوه اتصال کیبورد بلوتوث

یکی از بدترین اتفاق‌ها برای یک برنامه نویس و هر کسی که با کامپیوتر کار می‌کند، به پایان رسیدن ناگهانی شارژ ماوس یک کیبوردش است.

اکثر کیبورد و ماوس‌ها از باتری‌های قلمی و نیم قلمی استفاده می‌کنند که البته باعث می‌شود تا عمر باتری طولانی داشته باشند، به عنوان مثال کیبورد لاجیتک K780 با دو باتری نیم قلمی می‌تواند تا 2 سال به شما خدمات رسانی کند.

عمر باتری این کیبورد با توجه به داشتن باتری قابل شارژ 10 روز استفاده مداوم است که مقدار زیادی نیست، اما با خاموش کردن بک لایت کیبورد به 5 ماه افزایش پیدا می‌کند.

همچنین در صورت به پایان رسیدن شارژ کیبورد می‌توانید آن را از طریق پورت شارژ تایپ سی به شارژ زده و در حین شارژ شدن کیبورد نیز با آن کار کنید.

علاوه بر تمام قابلیت‌ها و امکانات بالا، کیبورد لاجیتک MX Keys Mini با نرم‌افزار +Logitech Options نیز کار می‌کند. این نرم‌افزار امکانات و تنظیمات بسیار دیگری را در اختیار شما قرار می‌دهد. مانند امکان مپ کردن دکمه‌های Fn تا دستورات، میانبرها و هر Keystroke که شما بخواهید را با فشار یک دکمه انجام دهند.

همچنین علاوه بر دکمه‌های میانبری که در اکثر کیبوردها دیده می‌شود، MX Keys Mini دارای دکمه‌های میانبری برای باز کردن منو ایموجی‌ها در هنگام چت، Dictation برای فعال کردن این قابلیت در کامپیوتر و دکمه میوت برای امکان قطع کردن سریع میکروفون در جلسات ویدئو کنفرانس است.

و در نهایت اگر با نامبرپد نیز کار می‌کنید و ترجیح می‌دهید تا این دکمه‌ها را نیز در کیبورد خود داشته باشید، می‌توانید کیبورد لاجیتک MX Keys را تهیه کنید که نسخه Full Layout کیبورد MX Keys Mini است.

بهترین کیبورد برای برنامه نویسی کیبوردی است که با ارائه قابلیت‌های فراوان و کاربردی، تجربه تایپ عالی و امکان تایپ سریع را به افراد بدهد و تمرکز آن‌ها را بر کارشان نگه دارد و با مشکلات ناگهانی تمرکز این افراد را از بین نبرد.

این کیبورد را می‌توانید از نمایندگان شرکت اسپیرو که در صفحه از کجا بخرم لیست شده‌اند تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *