چرا باید از کیبورد برای تلویزیون هوشمند استفاده کنیم؟ اگر از خدمات اینترنتی و وبسایت‌های پخش خانگی در تلویزیون هوشمند خود استفاده می‌کنید قطعا می‌دانید که تایپ کردن با ریموت کنترل تلویزیون چقدر دشوار است و بیشتر مواقع حتی کنترل فضای خود تلویزیون و نیاز به نگهداشتن دکمه‌ها برای جابه‌جا کردن نشانگر ماوس نیز به تنهایی خسته کننده خواهد بود.

بهترین راه‌‌حل برای این مشکل تهیه یک کیبورد مخصوص تلویزیون‌های هوشمند است؛ اما اکثر این کیبوردها از برندهای خارجی هستند و با توجه به نداشتن دکمه‌های فارس تایپ روی آن‌ها مقداری دشوار است؛ به همین دلیل در این مطلب شما را با بهترین کیبورد برای تلویزیون هوشمند در ایران، یعنی لاجیتک K400 آشنا می‌کنیم که حالا این کیبورد دارای دکمه‌های فارسی نیز هست.

کیبورد تلویزیون چیست؟

کیبورد تلویزیون

تلویزیون‌های هوشمند و هاب‌هایی که تلویزیون عادی شما را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل می‌کنند دارای قابلیت اتصال به اینترنت هستند و بیشترین کاری که افراد در اینترنت انجام می‌دهند سرچ کردن است.

بیشتر بخوانید: تفاوت تلویزیون و مانیتور

این سرچ می‌تواند سرچ مطالب در گوگل، سرچ نام فیلم یا موسیقی در سایت‌های خدمات آنلاین و موارد مشابه می‌گذرانند. اما کنترل تلویزیون‌های هوشمند برای این کار بهینه نشده‌اند و قصد انجام این کار را نیز ندارد؛ در عوض زمانی که نیاز به تایپ خواهید داشت صفحه کلیدی روی تلویزیون شما باز می‌شوند و شما با حرکت از روی دکمه‌ها قدم به قدم به کمک کنترل حروف مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید.

این کار علاوه بر این که زمان زیادی طول می‌کشد، بسیار خسته کننده است؛ تصور کنید که می‌خواهید رمز عبور خود برای ورود به حساب کاربری‌تان در وب سایتی را وارد کنید و قسمتی از آن را اشتباه وارد می‌کنید و متوجه آن نمی‌شوید.

بعد از مشاهده پیام رمز شما اشتباه است در کامپیوتر و در کار با کیبورد هرکسی اعصابش خرد می‌شود؛ حالا تصور کنید که یک دقیقه را برای ورود آن صرف کرده‌اید و حالا دوباره باید یک دقیقه را صرف همین کار کنید!

در اینجاست که یک کیبورد تلویزیون به کار شما می‌آید. کیبورد مخصوص تلویزیون به ظاهر شی عجیب و غریبی نیست؛ بلکه یک کیبورد وایرلس است. اما این کیبورد وایرلس ویژگی‌هایی دارد که آن را برای استفاده در کنار یک تلویزیون بهینه می‌کند.

بهترین کیبورد برای تلویزیون هوشمند که می‌توانید در ایران تهیه کنید کیبورد لاجیتک K400 با کیبورد فارسی است که در ادامه به بررسی این کیبورد می‌پردازیم.

بهترین کیبورد برای تلویزیون هوشمند – لاجیتک K400 فارسی

k400 فارسی لاجیتک

کیبورد لاجیتک K400 علاوه بر این که وایرلس است، یک کیبورد تاچ پد دار است که از قسمت تاچ پد این کیبورد مانند تاچ پد یک لپتاپ برای کنترل نشانگر تصویر می‌توانید استفاده کنید.

همچنین در قسمت پایینی تاچ پد دکمه‌های راست کلیک و چپ کلیک و در قسمت بالای آن دکمه‌های کنترل صدا از جمله دکمه کم کردن صدا، زیاد مردن صدا و میوت تعبیه شده‌اند.

برد اتصال بی‌سیم این کیبورد به لطف گیرنده یونیفایینگ لاجیتک 10 متر است و شما می‌توانید تا با راحتی روی مبل خود نشسته و با کیبوردتان بدون هیچگونه قطعی اتصال تلویزیون خود را کنترل کنید.

همچنین دکمه‌های میانبر کیبورد و ردیف f دارای کنترل‌های متفاوتی نسبت به کیبوردهای کامپیوتر هستند تا کنترل تلویزیون از طریق کیبورد را برای شما ساده‌تر کنند.

لاجیتک K400 فارسی طراحی جذابی دارد و حالا با ارائه شدن این کیبورد با دکمه‌های فارسی دیگر نیازی به حفظ بودن جایگاه دکمه‌های فارسی برای کار با این کیبورد را ندارید و به سادگی می‌توانید به زبان فارسی با این کیبورد تایپ کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه فارسی کردن کیبورد

دلیل این که این کیبورد بهترین کیبورد برای تلویزیون هوشمند است این است که تنها برای استفاده در کنار تلویزیون مناسب نیست؛ بلکه شما می‌توانید از این کیبورد بدون هیچگونه مشکل با کامپیوتر خود نیز کار کنید؛ تنها کافی است تا گیرنده این کیبورد را از تلویزیون جدا کرده و به کامپیوتر خود متصل کنید.

عمر باتری این کیبورد یک سال کار مداوم است و به احتمال بالا تا 2 و حتی 3 سال نیاز به تعویض باتری‌های این کیبورد نخواهید داشت.

به علاوه کیبورد لاجیتک K400 طراحی باریک و سبکی دارد و در زمانی که آن را در دست خود نگهداشته‌اید و دارید با تلویزیون خود کار می‌کنید احساس خستگی نخواهید کرد.

نظر شما درباره کیبوردهای مخصوص تلویزیون هوشمند چیست؟ آیا از آن‌ها استفاده می‌کنید یا همچنان به سختی و با ریموت کنترل تلویزیون با تایپ تک به تک حروف تایپ می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *