اگر در تلفن همراه خود زیاد تایپ می‌کنید یا تبلتی دارید که برای انجام کار از آن استفاده می‌کنید، شاید بهتر باشد تا به همراه کیبورد و ماوس از تلفن همراه یا تبلت خود کار کنید. در این مطلب با نحوه اتصال کیبورد و ماوس به گوشی و تبلت آشنا می‌شویم. نحوه اتصال کیبورد و ماوس به گوشی در iOS و اندروید تفاوتی ندارد؛ اما با توجه به کیبورد و ماوس شما می‌تواند فرآیند اتصال متفاوت باشد.

چگونه کیبورد و ماوس را به گوشی موبایل متصل کنیم؟

نحوه اتصال تفاوت زیادی در iOS یا اندروید بودن دستگاه شما ندارد؛ اما کیبورد و ماوس شما می‌تواند بر تجهیزات مورد نیاز شما تاثیر بگذارد.

4 حالت کلی ممکن است برای کیبورد و ماوس شما وجود داشته باشد:

  1. کیبورد و ماوس سیمی
  2. کیبورد و ماوس جداگانه وایرلس
  3. کیبورد و ماوس کمبو وایرلس
  4. کیبورد و ماوس بلوتوث

در ادامه با نحوه اتصال کیبورد و ماوس به گوشی با هر نوع از کیبورد و ماوس‌های بالا و تجهیزات مورد نیاز برای این کار آشنا می‌شویم.

اتصال ماوس و کیبورد سیمی به گوشی موبایل

کیبورد و ماوس‌های سیمی، چه به صورت کمبو و چه به صورت جداگانه، برای اتصال نیاز به 2 پورت USB دارند و دستگاه‌های همراه امروزی، به غیر از دستگاه‌های آیفون، اکثرا دارای تنها 1 پورت تایپ سی هستند.

اما شما می‌توانید با استفاده از یک تبدیل تایپ سی مانند تبدیل تایپ سی بیاند BA-404، این پورت را به دو پورت USB A تبدیل کنید و سپس از این طریق کیبورد و ماوس سیمدار خود را به گوشی موبایل یا تبلت خود متصل کنید.

قابل ذکر است برای دستگاه‌های iOS که دارای پورت لایتنینگ هستند نیاز به تبدیل یا هابی دارید که با این پورت به دستگاه متصل شوند.

اتصال کیبورد و ماوس وایرلس به گوشی موبایل

اتصال کیبورد و ماوس به گوشی

ممکن است یک کیبورد وایرلس و یک ماوس وایرلس را به صورت جداگانه تهیه کرده باشید، در این حالت با این که کیبورد و ماوس شما وایرلس است، اما باید دو دانگل یا گیرنده جداگانه را به دستگاه همراه خود متصل کنید.

بیشتر بخوانید: دانگل ماوس چیست

اتصال کیبورد و ماوس به گوشی تلفن در این حالت نیز مشابه حالت قبل خواهد بود؛ بدین شکل که نیاز به یک تبدیل تایپ سی خواهید داشت که دارای حداقل دو ورودی USB A برای اتصال دانگل‌ها باشد.

البته استثنی‌ای هم برای این مورد وجود دارد. اگر که از ماوس و کیبوردهای لاجیتک استفاده می‌کنید که از گیرنده یونیفای پشتیبانی می‌کنند و قابلیت کار با آن را دارد، می‌توانید (در صورت ارائه شدن دانگل به همراه محصول) دستگاه دیگر خود را به این گیرنده متصل کنید تا برای اتصال تنها به نصب یک گیرنده نیاز داشته باشید.

در صورت عدم ارائه این دانگل به همراه محصول، اما پشتیبانی کردن محصول از آن می‌توانید آن را به صورت جداگانه از نمایندگی‌های رسمی اسپیرو در سراسر کشور که در صفحه از کجا بخرم لیست شده‌اند تهیه کنید.

قابل ذکر است برای دستگاه‌های iOS که دارای پورت لایتنینگ هستند نیاز به تبدیل یا هابی دارید که با این پورت به دستگاه متصل شوند.

نحوه اتصال کیبورد و ماوس کمبو به گوشی موبایل

کیبورد و ماوس کمبو به پکیجی گفته می‌شود که با تهیه آن یک کیبورد و یک ماوس به شما ارائه می‌شود.

ویژگی این پکیج، از هر برندی که باشد، این است که هم کیبورد و هم ماوس تنها با اتصال یک گیرنده یا دانگل به دستگاه‌های مختلف متصل می‌شوند.

اگر قصد متصل کردن کیبورد و ماوس کمبو وایرلس خود را به گوشی موبایل یا تبلت دارید، نیازی به تهیه هاب تایپ سی نخواهید داشت، بلکه می‌توانید به کمک یک تبدیل تایپ سی به USB A مانند تبدیل تایپ سی بیاند BA-208 یا یک کابل OTG این کار را انجام دهید.

قابل ذکر است برای دستگاه‌های iOS که دارای پورت لایتنینگ هستند نیاز به تبدیل یا هابی دارید که با این پورت به دستگاه متصل شوند.

نحوه اتصال کیبورد و ماوس بلوتوث به گوشی موبایل

اگر کیبورد و ماوس شما امکان اتصال به کمک بلوتوث را داشته باشد، برای اتصال کیبورد و ماوس به گوشی موبایل خود نیاز به تجهیزات اضافه‌ای نخواهید داشت.

تنها کافیست تا از طریق فرآیند استاندارد اتصال بلوتوث که در مطالب اتصال ماوس بلوتوث و اتصال کیبورد بلوتوث آن‌ها را توضیح داده‌ایم، کیبورد و ماوس خود را به دستگاه مورد نظرتان متصل کنید.

لازم به ذکر است که اگر دستگاه همراه شما دارای بلوتوث 5 یا جدیدتر باشد، بهتر می‌تواند دو دستگاه متصل با بلوتوث به صورت همزمان را مدیریت کند.

همچنین می‌توانید برای این کار از کیبوردهای تاچ پد دار که هم کیبورد و هم ماوس به شکل تاچ پد در یک دستگاه تعبیه شده‌اند نیز استفاده کنید. این نوع از کیبوردها با اتصال وایرلس با دانگل مانند کیبورد لاجیتک K400 و هم اتصال بلوتوث مانند کیبورد بیاند BK-6802 BT از نمایندگی‌های رسمی اسپیرو لیست شده در صفحه از کجا بخرم، قابل تهیه‌اند.

کیبورد تاچ پد دار بلوتوث

در صورتی که سوالی درباره نحوه اتصال کیبورد و ماوس به گوشی موبایل یا تبلت خود دارید یا در انجام این کار به مشکل خورده‌اید، می‌توانید سوال خود را در بخش نظرات ثبت کنید تا در اسرع وقت به سوال شما پاسخ دهیم.

سوالات متداول

آیا می‌توان کیبورد و ماوس سیمدار را به گوشی موبایل متصل کرد؟

بله، اما برای این کار نیاز به یک هاب تایپ سی خواهید داشت که حداقل دارای 2 ورودی USB A باشد. در این مطلب درباره نحوه کارکرد این روش به طور کامل صحبت شده‌است.

آیا برای کار کیبورد و ماوس در تلفن همراه نیاز به نصب درایور است؟

خیر، علاوه بر این که اکثر تمام کیبورد و ماوس‌های امروزی به صورت Plug and Play هستند و در کامپیوتر نیاز به نصب درایور ندارند، دستگاه‌های iOS و Android نیز خود قابلیت کار با کیبورد و ماوس را دارند.

چگونه می‌توان کیبورد و ماوس را به PS4 متصل کرد؟

کنسول بازی PlayStation 4 خود از ورودی کیبورد و ماوس پشتیبانی می‌کند و با اتصال فیزیکی کیبورد و ماوس به کنسول کار خواهد کرد، اما امکان بازی با کیبورد و ماوس بسته به پشتیبانی کردن بازی از کیبورد و ماوس دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *